Sabtu, 19 November 2011

'Lembu' PKR Berdaging Liat, Kulit Menggerutu Tapi Bernilai Jutaan Ringgit

    10:48:00 PG   No comments

 
GEMAS: Pengerusi National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail, belum memutuskan sama ada akan mengambil tindakan undang-undang ke atas penasihat ekonomi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli kerana membuat tuduhan tidak berasas terhadap syarikat dan ahli keluarganya. Sumber BERITA HARIAN


Memang wajar sangat jika ketiga-tiga ekor 'lembu' belaan PKR ini disaman demi menjaga reputsi syarikat. Jika pihak NFC mahu menyaman lembu-lembu ini, saman biar sampai bankrap, jangan ada satu pun bulu yang tertinggal pada tubuh lembu-lembu berdaging liat dan mempunyai kulit menggerutu ini.

Ini adalah peluang terbaik buat syarikat National Feedlot Corporation (NFC) untuk mendapat duit dengan cara yang paling mudah dan cepat bagi menampung segala kos operasi ladang lembu ternakan mereka.

Walaupun ketiga-tiga ekor 'lembu' PKR ini dari baka lembu yang berdaging liat, namun keuntungan yang bakal diperolehi dari hasil penjualan dagingnya adalah berlipat kali ganda.

Cuba syarikat NFC bayangkan jumlah saman yang bakal dituntut sekiranya harga sekor 'lembu' PKR ini bernilai RM200 juta untuk satu kepala, kalikan sahaja dengan 3 ekor, sudah pasti jumlahnya cukup untuk menampung kos operasi ladang lembu untuk bebrapa tahun.
Diharap pihak NFC tidak melepaskan peluang untuk menyaman ketiga-tiga ekor 'lembu' PKR ini. Peluang sebegini hanya datang sekali. Jangan sesekali berasa kasihan terhadap 'binatang' peliharan Anwar Ibrahim kerana mereka lahir dari spesis baka lembu bergenetik babi yang mana jenis ini tak makan saman dan amat sukar diajar.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.