Isnin, 28 November 2011

UMNO-BN Akan Tumbang Jika Masih Tidur Lagi

    10:00:00 PG   3 comments

 
Wak masih tak nampak lagi apa yang dah berubahnya UMNO serta pemimpinya. Dan wak juga tak dapat rasakan bahawa UMNO-BN akan menang besar pada PRU13 akan datang kalau beginilah sikap setiap pemimpinya.Sebab itu hati wak belum tergerak atau terbuka lagi untuk menyertai parti keramat orang Melayu ini. Baca teguran ikhlas dari SANGGAH TOK JANGGUT di bawah, yang ada menyebut tentang kelemahan UMNO yang tak pernah diperbaiki hangga ke hari ini.

Anwar rela apa saja!
PEMBANGKANG cukup banyak helahnya dan jangan sesekali Barisan Nasional ataupun kerajaan menganggap tindakan pembangkang sejak akhir-akhir ini membayangkan mereka ketandusan isu,kosong atau tiada tujuan dan mereka ketika ini menyusun strategi dengan cukup rapi dan kalau silap percaturan ataupun  kegagalan UMNO untuk menyerap tindakan mereka ini, UMNO dan BN akan terus ketinggalan dan hilang segala-galanya.
Sebelum ini mereka telah berjaya menjadikan Badan Kehakiman,SPRM,institusi Raja-Raja Melayu dan berbagai-bagai lagi badan berkanun dicemuh dan diperlekehkan rakyat,sasaran mereka menjelang Pilihan Raya Umum Ke 13 nanti,mereka akan lebih memberikan tekanan demi tekanan sehingga UMNO dan BN terkial-kial untuk menepis segala fitnah yang mereka rekayasakan.
BN jangan sesekali menganggap serangan demi serangan,portal-protal yang  pro-Anwar seperti The Malaysian Insider, Malaysia Kini, Malaysian Chronicle, Free Malaysia Today dan lain lain lagi terhadap banyak isu kebelakangan ini sebagai serangan desperate, kosong atau tidak bertujuan.
BN terlalu bodoh kalau mereka menganggap begitu kerana Anwar ada pakar-pakar strategi politik yang menyusun gerakan-gerakan politk untuk dilihat mendahului UMNO dan BN.Mereka ini adalah agen-agen pengkhianat yang sangat berpengalaman dan lahir dari UMNO sendiri yang sentiasa akttif mencari kesilapan UMNO dan kerajaan yang mereka boleh manipulasikan untuk membantu politik pembangkang. Kita jangan sesekali menganggap mereka sudah bangkrap isu untuk diketengahkan.
Salah satu strategi mereka yang cukup berjaya adalah memastikan UMNO dan BN sentiasa bersikap bertahan ataupun defensive hingga kepimpinan UMNo dan kerajaan terpaksa menjawab banyak isu yang mereka bangkitkan dan kita harus percaya mereka akan sentiasa membangkitkan segala jenis isu untuk memastikan Barisan Nasional atapun kerajaan dalam keadaan kelam kabut untuk menjawab segala yang mereka rekayasakan.
Barisan Nasional dilihat gagal menangani isu-isu yang ditimbulkan pembangkang kerana kebanyakan mereka yang sepatutnya ke depan mempertahankan parti tidak efektif,mereka tiada bahan baru dan sudut pandang yang luas untuk menyanggah segala isu-isu yang pembangkang mainkan dan sebab itulah mereka ini dilihat menggelabah tidak tentu arah, Ini kejayaan pembangkang! Dan kerana pembangkang sedar,Barisan Nasional tiada keupayaan itu,mereka akan terus menyerang dan memaksa Barisan Nasional bertahan dan terus bertahan.
Lihat bagaimana mereka menyerang Shahrizat dalam isu National Fedlot (NFC) dengan mengelirukan rakyat seolah-olah Shahrizat terlibat dalam projek tersebut sedangkan NFC adalah dibawah kendalian suaminya tetapi Barisan Nasional lupa,seorang kakitangan Cina DAP  berkerja sebagai akuantan di syarikat itu yang dipecat oleh anak Shahrizat kerena menyeleweng lebih RM1 juta Ringgit.Semua data dan perincian ada di tangan Cina DAP ini dan kenapa UMNO terikut dengan rentak yang pembangkang mainkan?
Kita percaya bukan sahaja isu NFC ini akan dimanipulasikan oleh pembangkang malah ada 35 lagi isu besar yang sedang diteliti oleh pakar-pakar strategi yang Anwar lantik termasuklah isu Kedai Rakyat 1Malaysia yang membuatkan kita lupa bagaimana isu ini dimainkan oleh DAP bagi menjaga kepentingan kaum Cina dan paling hampir isu yang bakal mereka mainkan untuk mengelirukan rakyat adalah isu Zahid Hamidi yang menaiki pesawat persendirian.
Kita lihat nanti bagaimana isu ini direkayasakan sebagai fitnah semau-maunya oleh pembangkang hingga UMNO terpaksa berdepan dengan serangan terbaru ini dan ini pun tujuan sebenar pembangkang.Soal betul atau tidak,itu soal kedua kerana yang paling penting rakyat harus terus dikelirukan.
Seperti kata Anwar, pembangkang akan mempertahankan dengan apa cara sekalipun negeri yang mereka menang seperti Selangor,kedah,Kelantan dan Pulau Pinang.Percayalah dalam mahu mempertahankan kemenangan ini mereka akan berusaha untuk mencari segala silap kepimpinan sebelum ini seperti projek Science Park di Selangor dan menyerang isteri Noh Omar yang mereka dakwa ketika ini memiliki beberapa bidang tanah di Shah Alam.
Rakyat lupa akaun Swiss Bank Nurul!
Ini semua cuma sedikit dan di peringkat pengatur strategi media Anwar,semua isu dan fitnah yang mereka kumpulkan ini tidak  akan dilambak secara sekaligus. Ianya akan di guna secara berkala dan berperingkat- peringkat. Mereka guna pendekatan "blitzkrieg iaitu Lightning war “ yang cepat dan akan menyebabkan UMNO,kerajaan dan Barisan Nasional  terpaksa bertahan hingga rakyat lebih banyak melihat kesalahan UMNO dari kejayaan parti itu membangunkan rakyat dan Negara. 
Setakat ini taktik  fitnah mereka ini sedikit mencapai kejayaan dan ditambah lagi dengan suasana orang dan pemimpin UMNO sendiri membuka pekung dan menunjuk-nunjuk kemewahan dan terlibat dengan tamak maka ianya akan memberikan lagi banyak modal kepada pembangkang untuk mereka menyerang kerajaan.
Sebagaimana ketika ini PKR menyerang Johor,fokus serangan politik mereka bertali temali dan berkemungkinan adalah Pulau Pinang dan Kedah. Percayalah dan kita yakin mereka akan menyerang mantan Menteri Besar Kedah sebelum ini iaitu Mahdzir Khalid dan semua orang yang rapat dengan mantan Menteri Besar ini. Banyak data sedang mereka kumpul selalunya data sebegini datang dari orang UMNO sendiri dan segala yang mereka kumpulkan itu akan dilambak satu demi satu  menjelang Pilihanraya Umum nanti.
Anwar mahukan blitzkrieg ini dijayakan sepenuhnya bagi menutup isu moral beliau yang terpaksa beliau hadapi ketika ini.Sehingga ke hari ini, mana ada rakyat yang bercakap soal anwar meliwat,melanggan pelacur Cina? Sebaliknya sekarang Isu lembu hingga ke kondo lebih menjadi bual bicara orang termasuklah  di kalangan UMNO. Keadaan ini cukup merbahaya dan UMNO,kerajaan serta Barisan Nasional terus diserang kerana kurang efektif ataupun idea baru untuk menyanggah segala yang pembangkang tohmahkan.
R.Azmi kawan baik di MCKK
Rakyat juga tidak didedahkan punca kematian sebenar penyanyi R.Azmi dan penyanyi ini mati kerana sakit apa kerana beliau juga adalah lepas daripada Kolej Melayu Kuala Kangsar,rakyat hari ini tidak tahu pun misteri di sebalik kematian penyanyi ini.KMKK atau MCKK ini cukup sinonim dengan Anwar Ibrahim.

Kita juga tenggelam dengan kelicikan Kalimullah yang sentiasa Berjaya melindungi dirinya daripada ditohmah sedanngkan ada sumber yang mendakwa bahawa beliau adalah Penasihat Ekonomi kepada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng dan kita seperti melupakan bahawa seorang bekas Ketua Polis Negara mendedahkan bahawa Kalimullah ini adalah agen asing dan kita tidak pernah tahu siapakah yanfg rekomen Kalimullah untuk bertugas sebagai Setiusaha Ghafar Baba (Tun) dan orang yang mengatur stratgei ini adalah Anwar Ibrahim.
Tapi sehingga hari ini Kalimullah dan sekutunya diberikan layanan serta peluang perniagaan cukup besar dan disnilah kelemahan UMNO yang paling nyata,gagal mengenal musuh dalam selimut.Orang yang seharusnya bertanggungjawab menelanjangi segala kepincangan pembangkang ini masih lena diulit intan.

Cara yang Anwar mainkan dengan pakar-pakar yang dilantiknya cukup hebat hingga rakyat terlupa bagaimana anaknya Nurul Izzah mempunyai akaun di Bank Swiss,rakyat boleh jadi lupa usaha Anwar yang mahukan Malaysia ini kucar kacir sama seperti yang berlaku di Mesir ataupun Libya,rakyat seperti besekongkol dengan Anwar yang berusaha untuk kali terbarunya menyerang Negara dan Badan Kehakiman di Indonesia.Rakyat jadi buta kerana kesilapan UMNO.

Bukan sahaja kepimpinan UMNO dan kerajaan, rakyat juga harus sedar dan sentiasa diberikan kesedaran tentang apa yang didedahkan dalam youtube yang menceritakan bagaimana USA dan MOSSAD memainkan peranan untuk menggunakan orang-orang Islam dan rakyat sendiri untuk mencapai objektif jahat mereka.

Paling ketara sehingga ke hari ini UMNO masih seronok berperang sesama sendiri. Melondehkan antara satu sama lain sedangkan pembangkang sudah mula menyusup masuk ke setiap penjuru gelanggang politik.Menunggu masa UMNO lalai sepenuhnya dan ketika itulah baru mereka sedar,mereka sudah hilang segala-galanya.Kita tunggu dan lihat bagaimana aksi sarkas mereka ini dalam Perhimpunan Agung nanti!:-SANGGAH TOK JANGGUT



WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. Ηey! Quick quеstіon thаt's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when viewing from my apple iphone. I'm tгying to find a theme
    οг plugin that mіght be able tо corrеct this issue.
    Ιf you have any recommеndаtionѕ, please share.
    Thаnk you!

    Feel frее to ѵisit my blog :
    : ipad repair malaysia

    BalasPadam
  2. Ηello to all, how iѕ еverything, I think evеry one іs
    gettіng moгe from this website, and your νiewѕ
    аre niсe in suppοrt of new peoρlе.


    my web ѕіte - ipad repair penang

    BalasPadam
  3. Goоd poѕt. I leаrn somеthіng totally new and
    chаllеngіng on ѕites I stumblеupon eveгy ԁaу.
    It's always useful to read content from other authors and practice a little something from other websites.

    Have a look at my web blog; ipad repair

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.