Jumaat, 10 Februari 2012

Kerajaan PR Selangor Hutang Rayat Air Percuma. Tak Boleh Bagi Air, Bagi Duit Pun Ok!

    10:00:00 PG   No comments


Rakyat tidak peduli jika kerajaan negeri terpaksa membayar bil air yang tinggi kepada pihak pembekal air bersih di Selangor. Apa yang rakyat tahu, janji mesti ditunaikan kepada seluruh rakyat negeri Selangor untuk menikmati AIR PERCUMA tanpa mengira meter jenis apa yang digunakan.

Kepada Rakyat Selangor selama ini yang tidak pernah merasa air percuma seperti mana yang dirasai oleh pengguna meter  indvidu sekarang ini, disaran supaya bangkit menuntut hak untuk mendapat air percuma seperti yang telah dijanjikan oleh kerajaan negeri Pakatan.

Septatunya rakyat Selangor berhak mendapat air percuma tersebut tanpa mengira meter  pukal atau meter individu yang digunakan. Rebet tunai perlu dipulang semula kepada rakyat  Selangor yang mana tidak pernah merasai air percuma sepanjang Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk kerajaan negeri.

Hampir empat tahun Pakatan Rakyat memerintah negeri Selangor. Jika dihitung jumlah air percuma yang sepatutnya rakyat Selangor dapat di dalam bentuk wang ringgit, sudah tentu ia dapat meringankan beban yang ditanggung oleh mereka yang tinggal di kawasan perumahan pangsapuri kos sederhana dan rendah.

Oleh yang dimekian, digesa sekali lagi kepada rakyat Selangor yang merasakan diri ditindas oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat kerana tidak berlaku adil dalam pemberian air percuma ini, agar bangkit beramai-ramai mendesak supaya hak yang sepatutnya rakyat dapat dipulangkan kembali sebelum janji menifesto Pakatan untuk PRU13 diperbaharui semula.


 
SHAH ALAM: Dewan Undangan Negeri (Adun)Batang Kali Datuk Mohd Isa Abu Kassim hari ini mendakwa kerajaan negeri Selangor gagal menunaikan janjinya kepada rakyat apabila ia berhutang subsidi air percuma kepada penghuni-penghuni unit pangsapuri dan kondominium di seluruh negeri ini.

Beliau mendakwa terdapat 765 blok kondominium dan 643 blok pangsapuri di seluruh Selangor yang belum menikmati subsidi air percuma kerana mereka masih menggunakan meter air pukal dan bukannya meter individu.

Adun Barisan Nasional (BN) itu, yang dipertanggungjawabkan memantau isu air di negeri ini, berkata jika semua penghuni kondominium dan pangsapuri menukar kepada meter individu, akan berlaku pertambahan sebanyak 350,000 akaun baru bagi meter individu di negeri ini.

Walaupun kerajaan negeri mengeluarkan kupon kepada penghuni pangsapuri yang masih menggunakan meter pukal, hanya 35,000 orang sahaja yang mendapat kupon bagi subsidi air percuma setakat ini, dakwanya pada sidang media di sini.

Sebelum ini, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Negeri Iskandar Abdul Samad berkata skim kupon itu, yang dianggarkan RM24.4 juta, dilaksanakan mulai Jun tahun lepas dan melibatkan 620 pangsapuri kos rendah membabitkan 168,479 unit kediaman yang masih menggunakan meter pukal. BACA SETERUSNYA DI SINI

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.