Selasa, 27 Mac 2012

Kerana Dendam..Para Petani & Penternak Di Selangor Dizalimi

    3:00:00 PTG   No comments


Disangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari, itulah perumpamaan yang layak digunakan apabila mengenangkan nasib peladang-peladang di kawasan tersebut sekarang. Usaha keras mereka selama tidak akan berkekalan. Semuanya akan musnah tidak lama lagi.

Pada 14 Mac 2012, Kumpulan Hartanah Selangor Berhad iaitu sebuah GLC yang diterajui oleh Khalid Ibrahim telah menghantar notis kepada petani-petani di kawasan tersebut agar mengosongkan tanah berkenaan dalam tempoh 14 hari. Jika tidak dikosongkan tindakan undang-undang akan diambil.


Alasan mereka bahawa tanah tersebut diteroka secara tidak sah.

Persoalannya kini, jika tanah itu diteroka secara tidak sah, bagaimana mungkin Kementerian Pertanian serta Jabatan Pertanian Selangor boleh terlibat bersekongkol dengan pekebun haram ?

Jika mereka pekebun haram maka sudah tentulah Agro Bank juga tidak akan memberi pinjaman kepada petani-petani di kawasan tersebut.

Sebenarnya apa yang terjadi semuanya adalah kerana dendam politik. Mereka cuba menafikan perjanjian persefahaman yang telah dipersetujui antara kerajaan negeri yang diterajui oleh BN ketika itu dengan Kementerian Pertanian. Jika tiada persefahaman atau diteroka secara haram mana mungkin Jabatan Pertanian boleh terlibat dalam projek tersebut.

Kerana dendam politik PKR dan DAP sanggup menjadikan para petani sebagai mangsa. Segala apa yang diusahakan oleh petani-petani selama ini yang semuanya orang Selangor akan jahanam dalam sekelip mata tidak lama lagi kerana kerakusan politik mereka. Inikah yang dinamakan kerajaan kebajikan ?

Baca seterusnya di Selangor Daily

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.