Wak J: BN Selangor mengorak lima tapak lagi ke hadapan bagi mendepani PRU13 yang bakal berlaku pada bila-bila masa dengan dengan kewujudan Pusat Khidmat Rakyat Barisan Nasional (PAKAR).
Penubuhan PAKAR ini juga merupakan satu lagi mimpi ngeri buat kerjaan negeri Pakatan Selangor yang selama ini dilihat kurang memberi perhatian terhadap masalah atau kesusahan yang dihadapi rakyat Selangor.
Jika selama ini segala aduan atau permasalahan rakyat yang diajukan tidak dipeduli oleh kerajaan negeri Pakatan Selangor. Dengan adanya PAKAR sebagai satu badan pemantau dan juga sebagai pusat sehenti untuk rakyat Selangor mendapatkan maklumat, sudah pasti setiap kesulitan yang di alami oleh rakyat Selangor dapat diselesaikan dengan pantas.
Sejak berita penubuhan PAKAR tersebar, sudah mula kedengaran suara-suara sumbang Pemimpin Pakatan Selangor mentertawa dan memperlekeh tentang kewujudan PAKAR bagi menyembunyikan perasaan bimbang mereka.
Diharap dengan penubuhan PAKAR, BN Selangor dapat mempertingkatkan lagi mutu penyampaianya kepada rakyat terhadap segala dasar kerajaan di bawah konsep 1Malaysia Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.
SHAH ALAM 23 April - Barisan Nasional (BN) Selangor menubuhkan Pusat
Khidmat Rakyat Barisan Nasional (Pakar) yang berfungsi sebagai medium
komunikasi dan perkhidmatan parti itu kepada rakyat.
Koordinator BN Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed berkata, Pakar
yang terletak di Tingkat 9, Bangunan UMNO Selangor di sini telah pun
beroperasi dan boleh dihubungi di talian 1-300-22-2626 pada bila-bila
masa.
Beliau berkata, orang ramai boleh membuat sebarang aduan berhubung
wakil rakyat di kawasan mereka, isu seperti kegagalan pengurusan masalah
sampah, pertanyaan mengenai program BN seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia
serta maklumat berkaitan parti itu.
"Orang ramai boleh buat aduan atau sebarang pertanyaan berhubung
parti dengan menelefon dan bercakap dengan wakil kami yang bertugas dari
pukul 9 pagi hingga 6 petang dari Isnin sehingga Jumaat atau
meninggalkan pesan.
"Setiap maklumat yang diperoleh akan diberi perhatian, termasuk
mengambil tindakan yang sewajarnya serta dimajukan kepada pihak
berkenaan," katanya dalam sidang media di sini, hari ini.
Mohd Zin berkata, selain sebagai persediaan menghadapi pilihan raya
umum ke-13, Pakar akan terus memainkan peranan sebagai pusat sehenti
yang menjadi medium penghubung antara parti dan rakyat.
Beliau berkata selain menerima panggilan serta aduan, Pakar juga akan
membuat panggilan kepada rakyat mengikut data yang diperoleh dari
setiap bahagian bagi mendapatkan maklumat berhubung program yang
dianjurkan oleh parti itu serta respons berkaitan pemimpin
masing-masing. - BERNAMA
Tiada ulasan:
Write commentsSila komen yang murni-murni saja di sini..