Khamis, 12 April 2012

RM35 Bilion Dalam Masa Empat Tahun, Terbukti Kerajaan Negeri PR Memang Hebat. Tapi...

    2:00:00 PTG   No comments


Di bawah pentadbiran rejim Khalid Gagap, kerajaan negeri telah berjaya menarik pelaburan sebanyak RM35 bilion. Dengan jumlah pelaburan yang agak luar biasa ini sudah tentu memberi keuntungan berlipat kali ganda kepada kerajaan negeri.

Sudah pasti Rakyat Selangor antara orang yang paling gembira sekali kerana dapat merasa tempias dari jumlah pelaburan yang besar hingga mencecah puluhan bilion ringgit yang dibawa masuk oleh kerajaan Pakatan Selangor.

Tapi sayang, semua ini hanyalah propaganda kosong PR untuk pilihanraya akan datang dan angka-angka besar tersebut diwar-warkan bertujuan untuk mengaburi pandangan dan pemikiran rakyat kononya kerajaan negeri Pakatan adalah lebih baik dari kerajaan negeri yang lain yang ditadbir oleh BN.

Realitinya, tidak ada satu pun pelaburan yang telah berjaya dibawa masuk ke Selangor samada dari dalam atau dari luar negara melalui exco yang dipertanggung jawab. Perkara ini berlaku kerana pemimpin Pakatan Selangor lebih sibuk berpolitik dan memikirkan bagaimana cara hendak merembat duit rakyat.

Kalau ada pun pelaburan yang dibawa masuk ke Selangor, hanyalah bekalan stok-stok 'ayam' yang dibawa dari Thailand dan China untuk memenuhi permintaan industri persundalan dan industri maksiat di bawah kelolaan exco kerajaan tempatan, Ronnie Liu ekoran dari kembangbiaknya perimis-premis maksiat seperti pusat pelacuran dan pusat hiburan di negeri Selangor.

Sekiranya benar Kerajaan Pakatan Selangor berjaya mencipta keuntungan dari jumlah pelaburan bernilai RM35 bilion yang berjaya dibawa masuk ke Selangor seperti yang didakwa, sudah tentu ia tidak menjadi masalah kepada kerajaan negeri untuk membantu rakyatnya apabila diminta berbuat demikian terutama sekali dalam isu hutang PTPTN yang ditanggung anak tempatan.

Melalui program 'Merakyat Ekonomi Selangor' ini, rakyat perlu sedar bahawa apa yang diberi oleh kerajaan negeri Pakatan Selangor sekarang, adalah tidak setimpal dengan nilai duit yang pemimpin Pakatan bersama kroninya sebat. Di sebalik slogan sedap yang diilhamkan oleh Pakatan Haram ini, hak yang lebih sepatutnya kita dapat telah dinafikan.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.