Rabu, 18 April 2012

Tolong Pulang Duit PTPTN Jika Beruk Siswa Pakatan Pembangkang Masih Ada Maruah Diri!!

    12:00:00 PG   1 comment


Hari ini dah masuk hari kedua cabaran yang dilontar oleh Menteri Pengajian Tinggi, Khaled Nordin kepada mana-mana Beruk Siswa yang telah meminjam duit PTPTN agar memulangkan kembali duit yang dipinjam masih lagi tidak bersahut.

Tidak ada seorang pun dari kalangan Beruk Siswa Pakatan Pembangkang yang berdemo di Dataran, tampil ke depan secara 'anak jantan' atau suka rela memulangkan duit pinjaman tersebut

Sepatutnya cabaran yang dilontar oleh Khaled Nordin ini disambut dengan pantas oleh golongan Beruk Siswa ini sebagai tanda mereka mampu menampung segala kos perbelanjaan pengajian dan kos sara hidup di luar kampus dengan hasil titik peluh sendiri.

Dicadangkan juga kepada Beruk Siswa agar memwujudkan satu jawatan kuasa khas untuk mengutip kembali segala duit PTPTN yang telah dipinjam untuk dilamparkan kembali ke muka Khaled Norden, itu pun kalau duit PTPTN yang dipinjam masih berbaki lagi.

Beruk Siswa dan Pemimpin Pakatan tak perlu berdolak-dalik atau memberi alasan lain yang tidak masuk akal untuk melarikan isu utama iaitu cabaran memulangkan kembali duit PTPTN yang dipinjam seperti yang telah disarankan sebelum ini.

Selagi cabaran untuk memulangkan kembali duit PTPTN yang dipinjamkan kepada Beruk Siswa Pakatan ini tidak bersahut, bermakna skim pinjaman PTPTN masih lagi relevan dan amat diperlukan bagi meneruskan kelagsungan hidup sebagai penuntut IPT yang bergelar Mahasiswa.

Adat meminjam mesti dipulangkan kembali walau dalam apa jua cara. Lagi pun duit PTPTN ini adalah duit Rakyat yang terangkum dari duit pembayar cukai dan sudah tentu bukan mudah untuk dimansuhkan begitu sahaja tanpa perlu membayar sesen pun.

Kalau betul Beruk Siswa Pakatan masih lagi mempunyai MARUAH DIRI..Tolonglah! Pulangkan kembali duit PTPTN yang telah dipinjam. Orang lain pun nak merasa juga.

Tak dapat bayar bunga, dapat bayar pokoknya pun jadilah, tapi jangan tak bayar langsung, berjawablah dalam kubur bila dah mati nanti. Jangan pula lepas ini ada pula mak bapak atau waris merayu-rayu di Facebook atau di Blog minta tolong agar hutang dihalalkan kerana roh si penghutang tidak tenteram. Baru ada akaiii..

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Rupanya ramai pelajar u sudah berjaya dipengaruhi oleh gerakan yahudi.ODC sudah berjaya memesongkan pemikiran pelajar u.Mereka ni tidak layak digelar pelajar u.Mereka tidak menilai tindakan mereka berdemostrasi dijalanan.Tapi kemana perginya siswa yang pro kerajaan tidak adakah golongan ini di u.Sanggup mereka melihat saja perkara ini.Tidak berjayakanh sistem pendidikan di Malaysia ini utk menerap semangat nasionalisam dikalangan mereka. BETUL tu yang dah pimjam hantar balik/ yang dah guna tak apa tak payah bayar.Yang ada baki jangan terima.Tanggung sendiri yuran tu.Pihak kerajaan jgn bagi mereka belajar percuma.Dulu bising soal rakyat subsidi tidak akan maju,manja.nak hapuskan subsidi, sekarang kalau tak mahu subsidi pun boleh,buat demonstrasi batalkan subsidi orang orang kg yang tanam padi,noreh getah yang pro pembangkang yang tak mahu pertolongan kerajaan jangan ambik,tanam sendiri,beli benih sendiri dan jual sendiri. HIDUP TIDAK PERNAH MAHU BERSYUKUR.SEDARLAH PELAJAR U PRO PEMBANGKANG ORANG YANG KAMU SAYANG TU SEBENARNYA SEDANG MENJUAL NEGARA,NAK HAPUSKAN BAKA ISLAM DI MALAYSIA NI.NAK LENYAPKAN BANGSA MELAYU.KAMU YANG MENJADI ALAT DAN PETUALANG BANGSA DI NEGARA INI

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.