Sabtu, 12 Mei 2012

Hanya Menunggu Masa, Dinasti Keluarga Dalam DAP Bakal Berkahir

    10:16:00 PTG   No comments


Asyik kita fokus kepada permasalahan dalaman parti PAS dan PKR, jangan dilupa tentang DAP.

Umum mengetahui bahawa bagaimana kaum dominan di dalam DAP bersengketa dengan kaum minoriti, terutamanya kaum India.  Apa yang berlaku di Penang, bagaimana Ramasamy diperlakukan membuktikan sifat ingin menguasai dan mempertahankan penguasaan wujud.

Apatah lagi, generasi seterusnya, iaitu anak-anak telah mengambilalih. Mustahil si bapa membiarkan anaknya tercungap-cungap tanpa dipastikan selesa di tampuk singgahsana.

Krisis dalaman, bukan sahaja di Pulau Pinang, malah di Perak, yang menyaksikan minoriti keluar dari DAP, sungguhpun telah menang PRU yang lepas mewakili parti chauvinist laknatullah itu. Dasar chauvinist, ditambah pula sebagai golongan minoriti, tentunya hanya bersifat tunggangan semata-mata.  ”Supremacy” Cina tidak akan mahu tunduk kepada mana-mana kuasa, persis yahudi zionis.

Itu hakikat DAP, parti berakar umbikan PAP di Singapura, yang menyaksikan kuasa berlegar-legar di kalangan mereka, tanpa boleh disentuh dan dipersoal. Dan modus operandi yang sama dipraktikan di Malaysia, dengan panduan dari bapa ke anak menjadi prinsip peralihan kuasa.

Melihat nikmat kuasa yang ada, telah wujud satu lagi kumpulan di dalam DAP, yang dikuasai oleh pemimpin-pemimpin muda mereka. Mereka menggelarkan diri mereka sebagai kumpulan Pelangi yang ingin merasai nikmat berkuasa, di mana selama ini sekadar berlegar di kalangan bapa ke anak, dan menantu serta pemimpin lama.


Jenice Lee, ADUN Teratai dipercayai menganggotai kumpulan ini, yang menentang kumpulan veteran yang diketuai oleh Keluarga Lim.  Di Selangor, Theresa Kok dan Ronnie Liu dikhabarkan mengetuainya.
Oleh itu, kita dapat melihat, bagaimana Ronnie Liu sangat berkuasa, sungguhpun dibelenggu pelbagai masalah peribadi, kepimpinan dan moral. Sokongan dari Keluarga Lim membuatkan tindak-tanduk Ronnie yang berbuat sesuka hati.

Ia menjelaskan bagaimana Teng Chang Kim yang seharusnya memegang jawatan Exco, hanya diletakkan sebagai Speaker Dewan, sungguhpun beliau dihormati oleh ramai golongan muda DAP, terutamanya di Selangor.  Jawatan itu adalah penyedap hati rakyat tempatan, untuk menutup apa yang sedang dirancang oleh Keluarga Lim di Selangor.

Apa jua isu di Selangor, sangat minima sokongan samada dari segi moral, atau  pun kenyataan dari Pusat, yang membantu DAP Selangor. Ini kerana mereka sedar, kumpulan Pelangi semakin mendapat perhatian dan sokongan dan bakal merampas penguasaan parti sedikit masa lagi. 

Teng Chang Kim adalah ketua kumpulan Pelangi di Selangor, yang bergabung tenaga dengan Pengerusi DAP Johor, Dr. Boo Cheng Hau.  Kedua-dua individu ini adalah “mastermind” kumpulan Pelangi.
Dan sewaktu BERSIH 3.0, pada saat orang Melayu diperkudakan oleh Ambiga dan Anwar, kumpulan Pelangi sedang membuat satu perjumpaan rahsia di Johor. Tarikh yang sama dengan demo haram BERSIH 3.0 digunakan untu mengalih perhatian ramai, juga kepimpinan DAP dan Pakatan. 

Cuma, apabila ahli kumpulan Pelangi tidak kelihatan pada BERSIH 3.0, pastinya ia mewujudkan persoalan, di mana mereka berada?

Setelah Selangor, kumpulan Pelangi melebarkan pengaruhnya di Johor, dengan tema kehausan kuasa adalah suatu penyeksaan. 2 negeri sedang berkembang pengaruhnya, untuk menghimpit Melaka dan kemudiannya Pulau Pinang. Jangan pula dilupa pemimpin DAP tempatan di Pulau Pinang, yang dipinggirkan oleh Keluarga Lim.

Untuk kita, apa pun, walau bagaimanapun, waima seperti mana pun, mereka tetap DAP Laknatullah!

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.