Khamis, 31 Mei 2012

Jika Azmin Masuk 'Dalam', Peluang Anwar Rapatkan Kembali Hubungan Dengan Shamsidar

    3:21:00 PTG   2 comments


Wak J: Maaf, tajuk di atas hanya sekadar hiasan

Semenjak Anwar Ibrahim berhenti menyara hidup Raja Petra di London, sebagai tukang fitnah bagi memburuk-burukan nama pemimpin negara, kini hidup Raja Petra boleh diibarat seperti 'polong' terbuang yang sangat dahaga darah tuanya.

Belum pun sempat tiba hari pembalasan, segala dosa-dosa fitnah yang pernah dilakuan oleh Anwar bersama Raja Petra dahulu dengan memperdajal Najib Razak sekelurga, kini telah mula memakan diri, apabila polong belaan mula berpaling tadah mengenakan kembali tuanya.

Cerita tentang kekayaan luar biasa yang dimiliki oleh Azmin Ali bersama isterinya bukanlah perkara baru. Jika kita sering mengikuti rapat perkembangan berkenaan isu ini, pasti tidak akan merasa terkejut dengan pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra baru-baru ini.

Tidak kira macam mana sekali pun Azmin cuba menepis atau membuat penafian terhadap dakwaan terbaru Raja Petra ini, rakyat sememangnya sudah tahu lebih awal tentang harta kekayaan yang dimiliki oleh Azmin sekarang. Mungkin dengan pendedahan terbaru oleh bekas pegawai BPR ini, ia dapat membantu menguatkan lagi bukti-bukti sedia ada untuk dibawa ke muka pengadilan agar kes rasuah yang di arahkan tutup oleh Anwar semasa menjadi TPM dulu dapat dibicarakan semula.

Sekiranya Azmin sangat yakin bahawa dirinya di pihak yang benar, apa tunggu lagi, sila ambil tindakan undang-undang terhadap Raja Petra, kerana tuduhan yang dilemparkanya itu sangat berat dan boleh menyebabkan reputasi sebagai wakil rakyat yang bersih dan suci tercemar teruk. Itu pun kalau Azmin betul-betul anak jantanlah.


Pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra tentang kekayaan luar biasa yang dimiliki Azmin, telah membangkitkan kemarahan penyokong Pakatan. Mereka marah bukan sebab cerita yang disampaikan itu tidak benar tetapi disebabkan rasa tertipu dan malu kerana selama ini mereka menganggap segala 'wahyu' yang ditulis oleh Raja Petra berkenaan cerita-cerita buruk pemimpin kerajaan (BN) semuanya benar belaka.

Jika tak lupa, semasa Raja Petra masih dibayar Anwar untuk melakukan fitnah terhadap ahli keluarga Najib Razak dengan menjadikan isu pembunuhan Altantunya sebagai modal, tanpa sedikit pun penyokong Pakatan ini merasa curiga dan terus mempercayainya bulat-bulat seperti menelan tahi kambing tanpa rasa geli terhadap cereka fitnah yang disebarkan oleh Raja Petra melalui laman webnya.

Bila terkena batang hidung sendiri, pandai pula kata tuduhan ini adalah konspirasi untuk menjatuhkan pemimpin Pakatan. Itu sajalah modal yang sering dimainkan oleh pemimpin dan penyokong Pakatan apabila aib atau perkara mungkar yang pernah mereka lakukan dahulu dilondeh satu per satu sehingga menjadi buah mulut rakyat.

Diharap kepada anda-anda yang sememangnya Anti Anwar/Azmin, tidak perlu terlalu ghairah dengan pendedahan yang dibuat oleh Raja Petra ini. Tapi, tidak bermakna kita membiarkan lauk-pauk yang sedia terhidang ini menjadi sejuk begitu sahaja tanpa digodeh-godeh, dikacau-kacau bagi mengekalkan kehangatanya.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. Wak,

    Tujuk tu dah cukup membuatkan Jokiden merasa jelessssssssss!!! huuuawwwwwwwwaaaaaa!!!

    BalasPadam
  2. Duit segala2nya didunia ini.Sape banyak duit maka sdaplah dia.Ingat azab Allah diakhirat kalau duit itu duit haram.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.