Jumaat, 15 Jun 2012

Angan-Angan Din Pudu Panjat Pokok Kelapa, Akhirnya Jatuh ke Tanah Digoncang Nizar Lambai

    10:00:00 PG   No comments


Baru-baru ini di Bandar Baru Bangi, dalam satu ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang, Salahuddin Ayub atau lebih mesra dipanggil Din Pudu memberi tahu jika Pakatan ingin menawan Putrajaya dengan selesa, tiga buah negeri yang menjadi kubu kuat BN perlu dilumpuhkan terlebih dahulu.

Tiga buah negeri yang dimaksudkan oleh Din Pudu itu ialah Johor, Sabah dan juga Sarawak. Dalam ceramahnya, Din Pudu memberi harapan kepada penyokong Pakatan yang hadir, sekiranya dapat melemahkan separuh dari kekuatan BN di ketiga-tiga negeri itu, peluang  Pakatan menawan Putrajaya adalah cerah.

Jika dilihat dari segi realitinya, jangan kata separuh, suku dari separuh itupun belum tentu lagi Pakatan Pembangkang mampu melemahkan kekuatan BN di negeri-negeri tersebut.

Umum mengetahui bahawa ketiga-tiga buah negeri yang dimaksudkan oleh Din Pudu itu mempunyai keadaan geopolitik yang berbeza jika dibandingkan dengan negeri lain yang ada di semenanjung Malaysia.

Oleh itu sukar bagi Pakatan Pembangkang untuk menembusi kubu kuat BN itu yang mana ia sentiasa dijaga dan dikawal rapi, selain dari sikap masyarakat setempat  yang menolak gaya politik ekstrim seperti yang sering diamalkan oleh pemimpin dan penyokong  Pakatan Pembangkang.

Kalah angan-angan Mat Jenin, kalau kita cuba bandingkan dengan harapan tinggi menggunung si Din Pudu dan PAS ini. Di hadapan penyokong Pakatan yang hadir tidak sampai seribu orang pada malam itu, Din Pudu meluahkan keyakinanya bahawa Pakatan mampu mengegkalkan kesemua negeri yang sedang diperintah sambil menawan beberapa buah lagi negeri seperti Terengganu dan Perak.

Dalam keghairahan Din Pudu untuk melemahkan kekuatan pihak lawanya yang belum tentu lagi boleh dikalahkan, adalah lebih baik Din Pudu memperbaiki dahalu segala kerosakan yang telah dilakukan oleh Pesuruhjaya PAS Perak, Nizar Lambai terhadap imej PAS Johor ekoran dari tindakan bidapanya mempertikai bidaan nombor plat yang dimenangi oleh Sultan Johor.

Kemarahan  Sultan Johor terhadap pemimpin PAS yang dizahirkan semasa sesi pembukaan DUN baru-baru ini sepatutnya menjadi kerisauan kepada Din Pudu kerana ini adalah kali pertama untuk dirinya bertanding di kampung halaman sendiri.

Nasib Din Pudu di Johor boleh di ibarat seperti telur di hujung tanduk. Tindakan biadap dan tidak berotak Nizar Lambai terhadap Sultan Johor telah membuatkan rakyat setempat marah sekaligus menolak PAS secara total di Johor.

Nasib ko la Din..

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.