Rabu, 4 Julai 2012

Anwar Ibrahim Mula Rayu Simpati 'Pilihlah Aku Jadi Perdana Menteri'

    3:26:00 PTG   No comments


Di saat nyawa politiknya sudah tiba ke pangkal halkum, Anwar Ibrahim cuba bermain jiwa dengan menyatakan hasrat akan berhenti dari arena politik atau lebih tepat lagi, melupakan cita-cita untuk menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Pembangkang kalah lagi pada PRU13 akan datang.

Bunyi macam cerita sedih bila mendengar kenyataan Anwar ini. Namu bagi yang begitu mengenali perangai Anwar, pasti sudah boleh menjangka bahawa ia hanyalah sandiwara Anwar untuk meraih sebanyak mungkin simpati rakyat.

Siapa yang percaya bahawa Anwar akan mengalah dalam merebut jawatan Perdana Menteri jika kalah PRU13, memang tolol lah orang itu. Setelah bermacam cara dan taktik digunakan Anwar dan Pembangkang untuk menjatuhkan Barisan Nasional dan merampas Putrajaya, takkan nak mengalah begitu sahaja.

Lawan tetap lawan.

Anwar sebenarnya sudah tiada pilihan lagi, nak berundur dari politik pun tidak boleh kerana terlalu banyak terhutang budi dengan orang kaya Yahudi. Perjanjian 'syaitan' yang telah dibuatnya sebelum ini masih lagi belum ditunai dan mendatangkan sebarang hasil.

Sekiranya Anwar membuat keputusan berundur jika kalah PRU13 nanti, tidak mustahil dirinya akan menerima nasib yang sama seperti Benazir Buto atau boneka-boneka Yahudi yang lain, di mana penamat riwayat hidup mereka ini berkahir dengan kematian.

Mahu tidak mahu, Anwar kena juga meneruskan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri walau ramai yang sudah manjangka Pembangkang akan kalah lagi pada PRU13 akan datang.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.