Isnin, 3 Disember 2012

Pegawai SPRM Terlibat Melindungi Penyelewengan Tanah Ladang Rakyat Di Kelantan?

    12:27:00 PG   8 comments

Gambar sekadar hiasan

Pendedahan ini sepatutnya dapat menarik perhatian para pegawai SPRM untuk menyiasat penyelewengan yang berlaku, lebih-lebih lagi sebahagian besar daripada lot-lot tanah itu diperolehi secara percuma.

Sebetulnya isu ini sudah lama dalam pengetahuan SPRM Kelantan, tapi dengarnya ada segelintir pegawai SPRM Kelantan dipercayai turut terlibat menyembunyikannya dari pengetahuan umum.

Jika tidak kerana usaha sekumpulan kecil rakyat Kelantan yang anti rasuah membawa isu ini ke pengetahuan UMNO tentunya sampai kiamatlah khalayak umum percaya tiada seinci tanah pun di Ladang Rakyat yang menjadi milik pemimpin PAS.

Jika pembaca masih ingat, semasa Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berceramah di Seksyen 24, Shah Alam lebih seminggu lalu antara jaminan yang ditekankannya ialah polisi Pakatan Pembangkang untuk menghalang mana-mana pemimpin dan wakil rakyat DAP, PKR atau PAS daripada memiliki walau seinci pun tanah.

Persoalan sekarang, apa pula komen anak perempuan Ketua Umum PKR itu bila mana terdedahnya penyelewengan tanah Ladang Rakyat serta penganugerahan tanah kepada pemimpin-pemimpin PAS? Ada tak jawapan untuk pengecualian?

Baca sambunganya di MyKMU

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
8 ulasan:
Write comments
  1. Memang betul pun... Sedikit demi sedikit rakyat mula sedar dalam SPRM bukan agen rakyat tapi agen senyap pembangkang..

    BalasPadam
  2. Moga celako lah pegawai yg cuba melindungi perbuatan terkutuk ni..

    BalasPadam
  3. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    BalasPadam
    Balasan
    1. freemalaysiakini sama saja dgn harakah,malaysiakini, so apa kelebihan untuk aku baca...sudahla...

      Padam
  4. Belawok belako......kalu den nya pemimpin politik gak....tak kiro UMNO,PKR,PAS,DAP ko dll mesti metankedaraoh duit haram.Kalu dia tidok....dio suruh ore bawahan atau kawan dio lakukan.Pendek gak.....penuh la puak2 politik ni dlam nerako seksok.Tapi hanya Allah saja yg tahu segala2nya.Kakitangan awam yg berkaitan ngan kuatkuasa pun samo jugak.....sikit pun nya make.Kalu hok tok make 2 alhamdulillah la.Allahuakbar.

    BalasPadam
  5. Negara, Kerajaan, Kepimpinan runtuh akibat tiga perkara; kuasa, harta dan perempuan. Sebahagian pemimpin PAS ada mengejar 3 perkara tersebut dan ada yang dua. TIADA yang mengejar satu perkara sahaja, apatah lagi yang tidak mengejar kesemuanya. Mereka bukan maksum!

    Fikir-fikirkan...........

    BalasPadam
  6. org2 najib duduk buat apa? takkan nak tengok aja? pakat2 gi sekeh kepalo org sprm yg nak jual negara tu, kita pakat jual depa dulu sebelum depa jual agama dan negara ini

    BalasPadam
  7. Sprm ni dah terlalu besar kepala pasal diaorg ingat dahbawah agung....baik beri seperti asal dulu...baruleh buat laporan polis...

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.