Sponsored

Rabu, 29 Mei 2013

Ingat! Anak Di Rumah Kena Susukan..Biar Kera PR Di Hutan Mati Tak Makan!

kera-pencacai-pr

Belum pun cukup sebulan Nasruddin Hassan menjadi Ahli Parlimen Temerloh, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat itu sudah mula menunjukkan belangnya yang sebenar apabila bertindak memilih bulu dalam memberikan khidmatnya kepada penduduk.

Sikap memilih bulu itu terserlah apabila dalam pengagihan bantuan bencana alam untuk mangsa ribut pada 15 Mei 2013 lepas, Nasruddin melalui wakilnya hanya menghulurkan bantuan kepada ahli dan penyokong PAS serta PKR sahaja.

Manakala penduduk setempat yang dianggap menyokong BN diketepikan begitu sahaja sekali gus menunjukkan laungan slogan Negara Berkebajikan terbukti hanya propaganda politik semata-mata.

Ia agak mengejutkan lebih-lebih lagi bagi penduduk di kawasan Parlimen Temerloh kerana tidak menjangka sedemikian buruk sekali sikap wakil rakyat mereka yang baru.

Tapi inilah hakikatnya yang perlu diterima ramai apabila politik kepartian mengatasi naluri kemanusiaan, lantas dalam menghadapi kerenah sebegini amatlah perlu untuk BN mengambil langkah yang sama di kemudian hari.

Bukan bermaksud BN perlu meniru bulat-bulat politik serba keparat itu sebaliknya sedikit pengubahsuaian dilakukan tanpa meminggirkan nilai kemanusiaan.

Selama ini BN sering menimplementasikan politik gentleman memberi khidmat kepada semua namun dengan keadaan yang berbeza kini, maka gaya politik sedemikian perlu diubah di mana tumpuan utama dalam memberi khidmat perlu didahulukan kepada penyokong sendiri.

Di mana-mana saja kawasan Parlimen mahu pun DUN, pendekatan mengutamakan penyokong sendiri perlu BN aplikasikan tapi tidaklah sampai mengetepikan terus penduduk setempat yang tidak menyokong BN.

Bantuan untuk semua tetap diteruskan, tapi penekanan penting ialah utamakan dulu penyokong sendiri sebagai penghargaan atas sokongan yang diterima, tanpa mereka mustahil BN dapat mengekalkan kekuasaan sebagaimana hari ini.

5 ulasan:

  1. ah jib gor kena ingat tu. anak-anak lah yang membantu ah jib, dulu kini dan hari esok. jangan nak sebuk je susukan kera dihutan anak-anak kelaparan mati tak makan. kalau mati terus tak pe, jangan nanti merajuk sudahlah.

    BalasPadam
  2. salam bro.....susah kalu main cakap2 mcm nie..kena ada bukti pasal dulu dia ada cakap kalu memang tidak akan memilih bulu ....so kalu ada bukti lagi bagus...

    BalasPadam
  3. Inilah adalah strategi laknat bermati-matian Kristian Zionis dan DAP nak menjatuhkan orang Melayu/Bumiputera lain dan Islam:
    Bahagian Pertama:

    Banyak pertubuhan Kristian Zionis yang amat bahaya, tumbuh macam cendawan di Malaysia termasuk tak berdaftar sebagai gereja (di rumah atau dewan bukan Islam), termasuk di pendalaman Borneo, juga punca utama menyebabkan ramai anak muda Cina, India dan Bumiputera bukan Islam (Orang Asli atau di Borneo) di Malaysia terpengaruh dengan sikap ekstremis benci Melayu dan Islam, melalui DAP. Bahkan Melayu dan Bumiputera Islam lain, terutamanya yang dipinggir keluarga atau mahu bebas ikut cara Barat melampau, di pujuk masuk Kristian Zionis ini . Dan DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan Kristian Zionis, sebab itulah Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat. Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.
    Sila baca, Christian Zionists, Israel and the ‘ second coming’, Donald Wagner di http://www.informationclearinghouse.info/article4930.htm:

    10/09/03

    (Daily Star) The term Christian Zionism is of relatively recent vintage and was rarely used prior to the early 1990s. Self-proclaimed Christian Zionist organizations such as the International Christian Embassy-Jerusalem and the US-based Bridges for Peace, both with offices in Jerusalem…..Briefly stated, Christian Zionism is a movement within Protestant fundamentalism that sees the modern state of Israel as the fulfillment of Biblical prophecy and thus deserving of political, financial and religious support. Christian Zionists work closely with the Israeli government, religious and secular Jewish Zionist organizations, and are particularly empowered during periods when the more conservative Likud Party is in control of the Knesset. Both the secular and religious media place Christian Zionism in the Protestant evangelical movement, which claims upward of 100-125 million members in the US...

    ...Christian Zionists have been hostile toward Palestinian Christians and generally detest Muslims as evil forces worshipping another God. Recent comments by Christian Zionists such as Jerry Falwell, Pat Robertson and Franklin Graham (the son of evangelist Billy Graham) have added to the suspicion with which many Muslims view the Christian West. … Some estimate that 20-25 million American fundamentalist Christians hold these views, and the phenomenon is growing.

    Donald Wagner is professor of religion and Middle Eastern studies at North Park University in Chicago and executive director of the Center for Middle Eastern Studies. He wrote this commentary, the second in a series of five on Christian Zionism, for THE DAILY STAR.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    BalasPadam
  4. Bahagian kedua:

    Oleh kerana itulah KDN mesti ada Intelligence yang amat cekap dan terus berani, kerana pertubuhan Zionis Kristian ini melalui menyamar sebagai gereja biasa, NGO atau perhimpunan peribadi di rumah-rumah, sebenarnya mahu menyemarakkan benci dan rusuhan antara orang Islam dan Kristian yang telah lama hidup aman di Malaysia ini. Dengan mempergunakan isu "Allah" dalam injil, mereka mahu menanamkan marah orang Islam dan mahu mencetuskan keganasan dan huru hara. Kemudian DAP dan penaja Kristian Zionisnya boleh MENYALAHKAN orang Melayu/Islam dan UMNO, serta kerajaan BN sendiri, termasuk di mata dunia. Seolah kita mendiskriminasi orang Kristian, tetapi DAP dan penaja Kristian Zionisnyalah yang mahu menggertak orang Melayu/Islam dengan ancaman menggunakan "Allah" dalam injil. Sedangkan God bermakna Tuhan dalam bahasa Melayu - itu sepatutnya tidak perlu dipolitikkan oleh DAP kerana perlu menghormati hak orang Melayu/Islam di Malaysia.

    Tetapi, tujuan paling utama DAP dan sekutu penjajah Barat-Zionisnya yang amt tamak, kejam dan RASIS, disyaki adalah untuk menjatuhkan Malaysia sebagai negara Islam, dan kuasa politik dan ekonomi bangsa Melayu dan Bumiputera lain, juga supaya mereka boleh tawan minyak-gas kita yang makin bertimbun di Borneo terutamanya, dari Petronas.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

    BalasPadam
  5. najis jenis yang mana pulak. siap dia kata selagi ada nyawa dia tak benarkan melayu umno dan melayu pas bersatu.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..