Ahad, 16 Jun 2013

Menyalak Di Tempat Awam, 17 Ekor Anjing 'Flashmob' Terpaksa Ditangkap

    12:06:00 PG   15 comments


Pertama sekali tahniah kepada pihak Polis kerana berjaya mengawal anjing-anjing 'flashmob' belaan Pembangkang ini dari bertindak liar dan merosakkan harta benda awam di ibu kota Kuala Lumpur.

Seperti yang dirancang, balaci-balaci Anwar hari ini telah mengadakan satu perhimpunan kecil yang dipanggil 'flashmob' siri pertama berhadapan dengan kompleks beli-belah SOGO.

Tujuan mereka berhimpun adalah untuk menarik perhatian orang ramai agar terus memberi sokongan terhadap protes Pembangkang berikutan keputusan pilihan raya umum kali ke 13 yang mana tidak menyebelahi mereka.

Selain itu ada dakwaan mengatakan Pembangkang kini berada dalam keadaan amat terdesak untuk meraih sokongan dan simpati rakyat. Sekiranya momentum bantahan ini tidak berjaya dikekalkan hingga  ke PRU14, ia akan menyebabkan impian mereka menawan Putrajaya bersepai.

Pembangkang juga sedar serta dapat merasakan simpati rakyat terhadap mereka  kini sudah mula berkurangan  kerana rakyat mula bosan dengan permainan politik sempit yang tidak bekersudahan dan tidak mendatangkan apa-apa faedah. Sebab itulah Pembangkang terpakasa mengadakan perhimpunan  seperti ini.

Menurut beberapa laporan berita memberitahu, himpunan yang bermula pada jam 2.30 petang itu di hadapan kompleks SOGO itu hanya di sertai oleh 50 orang penyokong tegar Pembangkang yang kemudiannya berakhir dengan 17 orang daripadanya berjaya ditahan pihak polis kerana cuba menimbulkan kekecohan di tempat awam.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
15 ulasan:
Write comments
  1. org melayu ni bila kita nak tunjuk kan perkara benar, mesti guna kekerasan utk menutup kebenaran. sampai kan budak kecik pun UMNO tangkap ini la UMNO. eh, tak malu ke tangkap budak. UMNO oooh UMNO. PRU14 abis la. sekarang ni pun UMNO masih tidur utk PRU14. tidur la UMNO...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak Anjing dgn bapak anjing kalau kena tangkap mesti lah kena dgn anak2 dia sekali...kalu tak sape nak bela nanti...

      Padam
    2. anon 8:53am. ha ha ha!! terbaik!!

      Padam
  2. nuwar berahi apa tugas dia.bangun la dari dok demo ni pi tolong rakyat.awak tu wakil parlimen.sama la jugak dengan parlimen pr yang lain.

    tolong baling air satu baldi kat diorang mnta bangun

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada la gak keje dia. berdemo pun dah ramai melayu terbuka mata dan undi pakatan. UMNO? tidur dan sapu duit rakyat. bukti? dari 144 undi BN dah jadi 133. belum lagi ADUN. UMNO tunggak BN keje nya rasuah dah ambik org pakatan jadi penasihat. kan terer pakatan... sudah la UMNO. tidur UMNO tidur. buat demo pun takut...wooooo..

      Padam
    2. Melayu yg jadi penganut fahaman ANUwar mmg yg terbukak mata tapi terhijab hati melihat hakikat bhw yg mrk sokong itu la yg akan mnghancurkn umat Islam di Malaysia...

      Kapal sndiri kata ANuwar ada kes salahlaku seks tapi skrg dia jadi loyar ANUwar..skrg korg pulak sokong ANUwar jadi pemimpin...korg nak Malaysia hancur mcm yg trjadi kat kaum nabi Luth dulu ke??

      Korg kata BN rasuah, sapu duit rakyat tapi korg bute ke kat 4 ngr yg pakatan tadbir tuh wlpon cume 5 tahun tapi penoh dgn rasuah...kalo x xkn pemimpin pakatan yg dulu sengkek tapi skrg 'mewah'..rezki jatoh dari langit kah?..tambahan org cina la paling kuat rasuah dlm donia smp tuhan depa pon depa bg rasuah...

      Lu cakap mcm UAI...tudoh org sgl mcm kemungkaran tapi diri sendiri yg bergelumang dgn 'taik.'...tapi mmg itula hakikatnya penganut pakatan HARAM JADAH..

      Padam
    3. kan betul org UMNO suka mencarut. 4 ngr pakatan tadbir penuh rasuah. so 9 lagi UMNO tadbir lagi la banyak. jadik boleh la 4 ngr dulu tu buat rasuah sbb 9 lagi buat lg banyak! kurang pandai la org UMNO buat hujah. bakal kalah lagi la.

      "pemimpin pakatan yg dulu sengkek tapi skrg 'mewah'..rezki jatoh dari langit kah?.." ... ini dah mcm perli gulungan elitis najib je.. ha ha ha.. nak perli terkena diri sendiri.. najib oh najib... tidur la lagi.

      Padam
  3. jangan bangga sangat dengan kemenangan PR,SEORANG PENYOKONG TEGAR PR YG MERUPAKAN ABANG IPAR SAYA MEMBERITAHU SAYA DUA HARI SEBELUM PRU 13 JIKA PR MENENG PADA PRU KALI NI 30-40% MENTERI ADALAH ORANG CINA MELAYU JUGA SAMA SELEBIHNYA INDIA DAN LAIN-LAIN BANGSA.KESIMPULANYA MELAYU YG JADI MENTERI PALING TINGGI HANYA 40% SAJA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah perjanjian PR...cumanya ramai Melayu bodoh dalam pembangkang tak tahu agenda pemimpin atasanya. main sokong membabi buta je mcm org takde otak!

      Padam
    2. itu aja agenda UMNO. nak menang bawak cerita rasis. kalau tak de cina boleh maju ke UMNO. kalau tak de cina, melayu boleh buat apa? 500 tahun dari 1511 sampai 1957. bila cina dan india dtg baru dpt merdeka. baru berani lawan jepun. kalau harap melayu je, apa ada?
      udah la UMNO, elok ikut najib ngan pak la aje. tidur. sampai sekarang pun UMNO menang sbb byk bagi duit. tidur najib tidur...

      Padam
    3. Hi Doll 10:14..Ko igt org Melayu nak terima ke puak2 Pendatang masa zaman sebelum merdeka?

      Ko tak tahu ke salah satau syarat klu Tanah Melayu nk merdeka dari british dulu kena terima kaum pendatang ni.

      Ko ni mmg haprak la

      Padam
  4. Pada aku la...kalau dah dibenarkan buat demo jalanan dan berucap di tengah jalan tak payah buat parlimen la.. Korang sangat menyusahkan dengan politik tak renti-renti... BN politik ada masanya,,, waktu kempen buatlah ..orang PR nak kempen terus selepas PRU 13 hingga sampai PRU 14... Apa punya teruk ni...Nak kuasa wakil rakyat untuk bela rakyat ke untuk pimpin masyarakat berdemo... Ko Lihat apa jadi di Mesir sikit-sikit berdemo..apa kemajuan yang dapat... Guna akal la wooo ...Parlimen tempat yang sesuai untuk berhujah, masyarakat tempat yang sepetutnya ditabur jasa..barulah orang nak undi.. Ingat PRU 13 PR menang banyak kerana ada satu bangsa yang ingin meranapkan satu perkongsian kuasa yang telah lama dilaksanakan.

    BalasPadam
  5. hairan melayu yang menyokong pr ni mereka tak bolih lihat ke tak baca ke atau pekak dan buta bangsa cina ni mahukan negara ini mereka tidak menyalak dan hadir ditempat demo kecuali kehadiran org melayu sekiranya pihak polis hadir mereka semua akan hilang yg kena tangkap org melayu juga lepas itu mereka akan kembali balik dan menbuat macam macam di hadapan balai sepatut nya bangsa ini di halau balik kenegara asal mereka kerena kemari pun dulu sebagai imgran (PATI)org ingat lah kalau negara ini mereka kuasai apa yg tinggal lagi pada org melayu cukup cukup lah singapura terlepas ketangan mereka tak kan tanah melayu ni juga mereka mau baca lah sejarah mereka yg lepas bangsa ini tak bolih dipercayai banyak negara yg tak sukakan bangsa ini.





    BalasPadam
  6. ANJING KURAP YG TAK MEMBAWA KEBAIKAN KEPADA NEGARA..MEROSAK & MENGHANCURKAN NEGARA..AKU SELALU CKP KAT ANAK2 AKU BILA DIORANG BESAR NANTI JGN JADI SAMPAH MASYARAKAT MCM YG KAT DLM TV TU..JADI ORG YG BERGUNA PADA AGAMA,BANGSA & NEGARA..MCM TUN M..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus..sesungguhnya anda adalah Ibubapa yang baik..Tahniah

      Padam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.