Jumaat, 7 Jun 2013

Boikot Angkat Sumpah..Ada Berani Ke?

    12:43:00 PG   1 comment

pr-pulau-angkat-sumpah-mp

Wak J: Apa macam ada berani! Apa yang dicadangkan oleh NGO pro Pembangkang ni wak sangat bersetuju. Memang wajar sangat sekrainya MP dari Pakatan Pembangkang yang menang PRU13 lepas memulaukan acara angkat sumpah sebagai ahli parlimen yang akan diadakan pada 24hb Jun ni.

Memang dari awal lagi wak harap kempen pemulauan ini dilaksanakan. Dari situ nanti kita akan dapat lihat siapa di kalangan pemimpin Pakatan Pembangkang yang gila jawatan, kebulur duit elaun  akan hadir mengangkat sumpah walau mereka dakwa keputusan pilihanraya kali ni tak telus.

Jika mereka percaya keputsan PRU13 menipu dan tidak sah, apa kata cadangkan juga kepada MP Pakatan Pembangkang yang telah menang ini letak jawatan sebagai tanda protes. Biarkan BN syok sendiri berhujah dalam parlimen sorang-sorang. Dengan cara ini juga duit rakyat dapat dijimatkan bagi membayar elaun 89 ahli parlimen Pakatan Pembangkang.

Semua cadangan yang disuarakan oleh NGO pro Pembangkang ini akan menjadi kenyataan jika wakil rakyat mereka masih ada telur dalam sarung kerandut. Tapi percayalah, bila tiba hari angkat sumpah, kita dapat lihat tak ada seorang pun dari kalangan pemimpin Pembangkang berani memulaukan upacara tersebut yang diadakan dan jangan lupa buat-buat terkejut bila lihat Anwar Ibrahim yang akan mengetuai MP Pembangkang lain dalam majlis itu nanti.

Baca sambungan dari Malaysiakini

Jurucakap kumpulan itu Haris Ibrahim berkata, mereka akan memulakan kempen dan menyerahkan memorandum kepada pemimpin politik berkaitan supaya mengambil langkah itu pada minggu ini juga.

Bercakap dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini, Haris berkata, keraguan terhadap profesionalisme, ketelusan dan kebebasan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) serta petisyen yang sedang berjalan membuatkan timbul syak berhubung keputusan pilihan raya.

Haris berkata, pemulauan acara pada 24 Jun itu juga akan menguatkan bantahan Pakatan yang selama ini disalurkan melalui siri perhimpunan di seluruh negara,

Katanya lagi, tidak timbul isu berhubung kerugian kerana tidak mempunyai suara dalam Parlimen jika tindakan itu diambil.

"Lima puluh satu peratus pengundi sudah pun ditipu dalam proses untuk menentukan siapa yang akan mentadbir Putrajaya dalam sistem sedia ada," tambahnya.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Dalam hal ini saya sokong ngo penjilat pembangkang mengarahkan taiko mereka jangan angkat sumpah yahööoo

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.