Ahad, 9 Jun 2013

Hala Tuju Politik Orang Melayu Hilang Arah Atau Nik Aziz Semakin Nyayuk

    12:32:00 PG   9 comments

nik-aziz-politik-melayu

Setelah hilang jawatan Menteri Besar, Nik Aziz  mula memikirkan tentang hala tuju politk orang Melayu. Kalau tidak sebelum ini memang tak terlintas langsung dalam fikiranya tentang hal tersebut.

Sungguh menggelikan hati apabila Tok Guru sembahan para pentaksub PAS ini menzahirkan rasa sedihnya terhadap senario politik orang Melayu yang dilihat kini semakin berpecah dan tidak mengutamakan agenda yang seharusnya diperjuangkan.

Mungkin disebabkan nyayuk Nik Aziz dah sampai tahap kronik, telah membuatkan dia  terlupa semasa masih memegang kuasa dahulu sebagai Menteri Besar Kelatan, dia lah yang menjadi punca utama orang Melayu berpecah belah  dan berpuak-puak, itu belum dikira dengan segala fatwa mengarut yang keluar dari mulutnya.

Umat Melayu tidak pernah menolak ajaran Islam termasuk juga hukum hakamnya seperti yang disangka Nik Aziz terhadap musuh politiknya, tetapi mereka hanya menolak PAS kerana parti politik itu telah banyak menyesatkan orang Melayu dan membawa ancaman  kepada akidah umat Islam di negara ini. Lihat sajalah dalam isu kalimah Allah, siapa yang beriya-inya sangat hendak menjual kalimah suci tersebut kepada pihak kafir kalau bukan PAS.

Nik Aziz perlu sedar dan muhasabah diri sendiri, selagi PAS bersatu dengan golongan kafir harbi seperti DAP, selagi itu lah perpecahan umat Islam, orang Melayu akan terus berlaku. Apa yang terjadi sekarang terhadap nasib orang Melayu serta perpecahan yang wujud, memang itulah yang dinginkan oleh puak-puak kafirin Yahudi bermata sepet ini.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
9 ulasan:
Write comments
  1. yg akan ludah muka orang yg cuba datang berjumpa dgn dia utk berbincang tentang perpaduan melayu dan islam..

    cuba teka ularmak mana..??

    BalasPadam
  2. Nik Aziz memang layak memegang gelaran "Bapa Pemecahbelah Umat Islam Negara" yang tersohor.

    BalasPadam
  3. Org tua nyanyok neh nape sebok pasal org Melayu pulak sbb dia kan berbangsa PAS...dulu dia gak yg kata kalo bole xmau di kenali sbg bangsa melayu...diala punca ramai penganut PAS sanggup menghina asal usul bangsa sendiri krn dakwa dia sapa2 yg berjuang krn 'bangsa' bermakna berjuang utk KEBANGSAAN....mulut dia kan laju dok kutok UMNO bdrjuang utk kebangsaan....gila vavi punyer nyanyok org tua neh...

    BalasPadam
  4. Khas Buat si tua babi nik najis.
    Tidak dapat di nafikan bahawa Kitab suci Al-Quran adalah satu pemberian Agong dari Yang Maha Agong kepada umat yang teragong.
    Segala isikandunganNya jelas dan tepat dan tak boleh diubah2 atau di salah tafsirkan.
    Tapi masalahnya wahai si tua babi..
    Kau telah menggunakan sepenuhnya Kalam2 suci di dalamNya dan menafsirkan mengikut kehendak nafsu sarakah kau dan parti kau.
    Mulut babi kau senang2 saja menyebut perpadua tetapi hati babi yang ada dalam diri kkau senang2 menolak perpaduan.
    Cuba kau lihat bagaimana taksubnya pencacai babi kau terhadap setip kenyataan kau.wahai ssibabai tua.
    Apakah kau berbangga apabila di sanjung dan dikelilingngi oleh makluk yang namanya pencacai2 babi.
    Lihat saja gambar di atas.
    Betapa gahnya si pencacai2 babi duduk mengelilingi kau dan betapa khusuknya mereka mendengar bapak segala babi memberi nasihat.
    Kebodohanpencacai2 babi ini terus berakar umbi sampai mampus dek kerana amanat2 kau si tua babi.
    Mampus cepatlah wahai situa babi.
    Hidup kau hanya menyusahkan anak2 bangsa melayu dan islam sahaja.

    BalasPadam
  5. Munafik pas ni

    BalasPadam
  6. Fadzli Kulim HiTech9 Jun 2013 11:21 PG

    Ada kenyataan beliau yang menarik..."Orang Melayu yang tolak Al-Quran tidak akan rasa nikmat itu...." hmmmm "beliaukah" sendiri yang dimaksudkan menolak Al-Quran itu!!! kerana beliau tidak rasa nikmat perpaduan tu....????

    BalasPadam
  7. Sebenornya ana kesian amat pada pok nik ni...... pada kawan2 yg rapat dengan dia ingatkan la dia bahawa pembalasan dan siksa di akhirat tu adalah benar, semoga pok nik segera insaf dan bertaubat......

    BalasPadam
  8. mu tak usah sebut pasal melayu wahai nik aziz mu bukan melayu tak payah lah ambik berat pasai melayu mu jaga lah kaum mu kerana bahasa mu dengan bahasa kami pun bukan sama jadi mu diam diam dikelantan tak payah ambik pasal hal org melayu,org melayu ada yg menjaga nya bukan mu.

    BalasPadam
  9. aku masih tak percaya bahawa apa yg terkeluar dari mulut nik aziz ni ikhlas demi perpaduan umat islam melainkan macam baca skrip drama agar nampak lebih islamik. esok2 cuba sebut pasal perpaduan umno-pas demi islam, komfem dia akan melenting mengalahkan udang kena bakar!!!!

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.