Sabtu, 13 Julai 2013

DAP Mahu Ubah Pulau Pinang Jadi Negara Cinabeng Sepenuhnya

    8:00:00 PG   4 comments

burung-ubah-dap

Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah melancarkan simbol ‘UBAH’ dalam bentuk burung kenyalang terapung, pada 13 Julai lalu.  Burung UBAH terapung ini adalah setinggi 25 kaki dan lebar 36 kaki.  Ia dibuat daripada PVC berkualiti tinggi dengan berat kira-kira 250kg. Ketebalan badannya 0.35mm manakala ketebalan pelampung yang digunakan ialah 0.7mm.

Menurut laporan rasmi DAP, kos pembuatan burung ini dianggarkan berjumlah RM60,000 yang mana ditanggung oleh penyokong-penyokong DAP dan juga penaja.  Ia mengambil masa 2 bulan untuk disiapkan dengan semua yang terlibat menyatakan bahawa tujuan mereka membuatnya hanyalah untuk kepuasan dan kegembiraan peribadi semata-mata.

Apa yang menarik ialah burung UBAH ini diilhamkan dari itik getah kuning yang mahsyur di Hong Kong.

Kita tidak hairan jika apa-apa saja yang dibuat oleh DAP diilhamkan dari Hong Kong, China, Singapura, Taiwan dan negara-negara yang se-sepet dengannya. Sesungguhnya, DAP terus mengimpikan sebuah negara yang didominasi bangsa Cina dan berdegil enggan menerima hakikat bahawa negara ini adalah milik Melayu. 

Tidak diketahui sama ada kerajaan Pulau Pinang ada membuat audit ke atas ‘derma’ dan ‘tajaan’ yang diterima bagi menyiapkan burung ini.  Tetapi yang pasti, kos RM60,000 dan masa 2 bulan  yang diambil untuk menyiapkannya hanya untuk ‘kepuasan dan kegembiraan’ membuktikan betapa mereka begitu dambakan kuasa dan betapa gembiranya mereka kerana dapat menawan dan mengekalkan Pulau Pinang di tangan Cina.

Sebenarnya, cita-cita kaum Cina negara ini terlalu besar dan tinggi dan bukan sekadar ingin membela atau mempertahankan kaum mereka.  

Penting untuk semua pihak di negara ini untuk memahami perbezaan pemikiran kaum Cina dengan kaum-kaum lain.   Jika politikus selalunya memegang kuasa politik dengan fahaman bahawa mereka perlu berkhidmat kepada rakyat kawasan mereka atau negara ini, tetapi tapi apa yang politikus dari kaum Cina faham mengenai kuasa politik ialah beliau mewakili kaumnya.   Oleh itu, kaum Cina sekarang melihat kuasa yang mereka pegang di Pulau Pinang sebagai lambang kuasa kaum mereka.    

Ini menjelaskan bagaimana seorang rakan penulis yang pergi bercuti di Cameron Highland boleh terdengar seorang dengan anak Cina sekolah rendah di situ menyanyi-nyanyi sendiri lagu Negaraku dengan mengubahsuai lirik yang menyebut negaranya sebagai Pulau Pinang.

Maka, tidak hairanlah jika benar ada yang sanggup menaja dan menderma serta mencurahkan khidmat bakti mereka-bentuk dan menyiapkan burung UBAH secara percuma.  Ini kerana, semangat yang mereka ‘jana’ dari kemenangan PRU-13 lalu merupakan semangat ‘kenegaraan baru’, bukan lagi sekadar semangat politik kepartian.

Mungkin ada yang menuduh artikel ini sebagai keterlaluan dalam berprasangka terhadap kaum Cina.  Namun, penulis ingin menegaskan bahawa pihak yang kalah selalunya adalah pihak yang merendah-rendahkan matlamat dan kemampuan musuh.   Pihak yang menang pula sentiasa merupakan pihak yang berpandangan jauh dan ke hadapan menjangkaui imaginasi musuhnya.

Sudah sampai masanya orang Melayu membuang sifat ‘tidak apa’ dan ‘tidak mungkin’ dalam menilai sesuatu.   Tidak cukupkah PRU-13 dan sikap MCA hari ini memberi pengajaran agar jangan sesekali ‘mengtidak-apakan’ sebarang bentuk kebarangkalian?

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. SICINARASIS DAP/PKR ini akan terus ketawa macam SYAITAN DURJANA - sambil terus menghancurkan Islam, maruah anak muda kita dan hak BUMIPUTERA dan tanah pusaka bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!!

    Bah. pertama:

    Maka, tak lama lagi bakallah BUMIPUTERA Melayu/Islam di bumi pusaka Tanah Melayu ini mengalami nasib yang sama, seperti BUMIPUTERA Melayu/Islam Singapura/Israel, tetapi dari PENGGANAS Kristian Zionis yang disyaki menguasai DAP/PKR, yang ditaja Barat-Israel (fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-MI6-Mossad-NATO - untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, termasuk Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130710/po_02/Kor-Ming-persoal-mengapa-tanah-rizab-Melayu-tidak-diliberalisasikan, Kor Ming persoal mengapa tanah rizab Melayu tidak diliberalisasikan, ARKIB : 10/07/2013:

    KUALA LUMPUR 9 Julai - Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming melontarkan persoalan mengapa kerajaan tidak melaksanakan liberalisasi ke atas tanah rizab Melayu walaupun dibenarkan Majlis Tanah Tenaga bagi tujuan pembangunan….

    Dan di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130711/po_04/Ismail-Sabri-kecewa-sikap-Guan-Eng, Ismail Sabri kecewa sikap Guan Eng, Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA

    KUALA LUMPUR 10 Julai - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mendesak Kerajaan DAP Pulau Pinang agar lebih sensitif dan menangani segera isu pengaliran najis babi ke kawasan tanaman padi di Kampung Selamat, Tasek Gelugor.

    ……Baru-baru ini, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) melahirkan kekesalan dengan kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang menyelesaikan kes pencemaran najis babi di Kampung Selamat sehingga menyebabkan 500 pesawah terpaksa menanggung kerugian.

    Selain Kampung Selamat, Kampung Pantai Acheh di Balik Pulau juga menerima nasib sama apabila najis babi mencemarkan laut di kawasan berdekatan sehingga memberikan kesan kepada ekosistem hidupan di kawasan berkenaan dan hal serupa menimpa Kampung Jawi…..

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    BalasPadam
  2. Bah. Kedua:

    Ini semua adalah strategi DAJAL CINARASIS DAP untuk terus HALAU BUMIPUTERA Melayu, dan MERAMPAS kampung/tanah sawah dan kampung-kampung nelayan pusaka di P. Pinang, di bumi tercinta kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

    Mana NGO-NGO Melayu/Islam - cepatlah buat laporan polis pasal DAP yang menindas orang Islam ini! Kenapalah penghinaan dan penindasan berterusan dari geng-geng SAMSENG/PENGGANAS macam geng kongsi gelap DAPigs/PKR kepada Islam dan umatnya di Malaysia, NEGARA ISLAM ini dibiarkan! Dan Kem. Pertanian dan Jabatan Perikanan mesti memberikan BANTUAN segera kepada kampung-kampung PUSAKA ini supaya pesawah dan nelayan Melayu/Islam tidak ada yang bungkus tilam dan menjual tanah kepada bukan Bumiputera - kerana ini yang si Bukan Bumiputera DAP/PKR mahu!

    CinaRASIS DAP dah lama buat strategi ini - seorang Melayu/Islam jual tanah dah cukup, contohnya; lepas itu si CINADAJAL bina kilang di tengah sawah atau lepas sisa kilang ke sungai/laut, maka tanah sawah/kampung nelayan lain tercemar, dan makin ramailah orang kampung Melayu pun turut jual tanah sawah/tanah kampung nelayan - inilah yang berlaku di JURU, di Bukit Mertajam, sebuah kampung PUSAKA turun temurun, campuran sawah/nelayan Melayu/Islam yang dulu amat INDAH dan BESAR, sekarang dah HANCUR dan TERGADAI! Dan terus berlaku kepada kampung Melayu/Islam PUSAKA lain di P. Pinang, Selangor, Langkawi dan banyak lagi!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  3. Burung Kepala beasr. Simbol DAP yang besar kepala.

    BalasPadam
  4. prof ini memang di upah oleh dap untuk manipulate sejarah pasal mereka nak rampas Tanah Malaysia.
    tapi kalau ikut fakta yang betul Taiwan bukan cina punya.tapi orang asli Taiwan ialah orang melayu.
    so Taiwan melayu punya .
    btw kalau ikut DNA TESTING SOUTHEAST ASIA MELAYU PUNYA.PASAL SI BAWAH SOUTH THAILAND 70% DARAH MEREKA ADA KETURAN MELAYU .WHICH INC VIETNAM, MYANMAR,LOAS,BHUTAN ETC AND EVEN HUNAN,HUI,50% TANAH DI CHINA TERUTAMA DI SELATAN ASAL USUL PENDUDUK IALAH DAYAK TRIBE.DAYAK TRIBE INI YANG DNA IALAH ORANG MELAYU.SEBELUM NORTH TRIBE CINA HAN DATANG DAN CONQUERER TEMPAT TU.SO BOLEH DIKATA KAN 50% TANAH DI CHINA BUKAN CINA PUNYA. CINA HAN JAJAH ORANG ASLI PUNYA TANAH .BOLEH DIKATA KAN ORANG ASLI INI 99% DNA DIA MELAYU.SO TANAH CHINA YANG SEBENARNYA 50% BELONG TO ORANG ASLI YANG MEMPUNYAI DNA MELAYU SEBENAR.SO BOLEH DI KATA KAN TANAH CHINA IALAH MILIK MELAYU..

    AKU PROFESSOR DI USA PAKAR KAJI BIOLOGY DAN PAKAR TESTING DNA .

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.