Selasa, 2 Julai 2013

PAS Bengang Keturunan Mamak Jadi 'Taiko' Tabung Haji

    1:45:00 PTG   6 comments

Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim Basikal

Wak J: Terlebih dahulu wak nak ucap tahniah kepada Datuk Azeez Rahim kerana dilantik menjadi Pengurusi Tabung Haji (TH). Secara jujurnya wak memang tidak pernah berjumpa atau mengenali rapat dengan MP Baling ini dan wak sekadar  tahu tentang beliau hanya di kaca TV melalui misi kemanusiaanya dan juga misinya menyelamatkan gadis-gadis Melayu yang dibawa lari jejaka Lombok.

Mungkin dengan perlantikan ini akan membawa 1001 rahmat kepada penggundi di parlimen Baling, Kedah yang telah mengundi BN pada PRU13 lepas. Sekarang ini warga Baling boleh lah berangan-angan untuk mengerjakan haji pada tahun hadapan. Mungkin juga selepas ini proses untuk mengerjakan haji bagi warga Baling akan lebih mudah apabila wakil rakyatnya sendiri menjadi kepala dalam Tabung Haji.

Dengar cerita, puak-puak khawarij dari PAS yang sangat BENCI pada keturunan MAMAK ini dah mula bising meluahkan rasa kecewa dan tidak puas hati dengan perlantikan Datuk Azeez sebagai Pengurusi TH. Kononya Datuk Azeez tidak layak untuk menduduki jawatan tersebut. Jika itu yang disuarakan oleh PAS, habis siapa yang layak? Takkan Anwar Ibrahim pula. Kalau nak diharap pada pemimpin PAS lagi langsung tak boleh pakai!

Selain tidak berpuas hati dengan kelayakkan yang dimiliki, puak Khawarij PAS juga turut mempertikai keturunan Datuk Azeez berdasarkan warna kulitnya yang agak gelap berbanding kulit orang Melayu lain..Kata mereka, UMNO telah memupuskan Melayu kerana lebih berpihak kepada BANGSA MAMAK. Sesiapa sahaja yang berkulit gelap, berhidung mancung dan iras-iras muka ada kelihatan seperti puak dari Asia Selatan, akan segera ditanggapi sebagai MAMAK dan BUKAN MELAYU sungguhpun mereka 24 jam bertutur dalam Bahasa Melayu, hidup dengan adat istiadat dan resam Melayu dan beragama Islam.

Begitulah jijiknya PAS terhadap keturunan Mamak.

Kepada Datuk Azeez, pedulikan apa puak jahilun PAS ni nak kata, pergi jahanam dengan mereka. Sebenranya para jahilun PAS ini bimbang nasib ahlinya akan DIPILIH KASIH oleh TH dalam pemilihan quota untuk mengerjakan haji sekiranya orang UMNO yang menjadi kepalanya. Namun wak yakin dan percaya Datuk Azeez yang berjiwa besar bukan orang yang sebgitu.

KUALA LUMPUR: Anggota Parlimen Baling Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dilantik Pengerusi Lembaga Tabung Haji (TH) berkuat kuasa Isnin.

Abdul Azeez, yang juga anggota Lembaga Pengarah TH sejak 2011, menggantikan Tan Sri Abi Musa Asa'ari Mohamed Nor yang berkhidmat dengan TH sejak Ogos 2007.

"Pelantikan Datuk Haji Abdul Azeez sebagai pengerusi TH, diyakini mampu meneruskan kesinambungan TH, memacu kejayaan ekonomi ummah dan pengurusan haji terbilang," kata TH dalam satu kenyataan Isnin.

Menurut TH, ini kerana Abdul Azeez dikenali sebagai seorang yang berwawasan dan mempunyai visi luas dalam bidang perniagaan serta pembangunan sosioekonomi komuniti sejagat.

Beliau juga merupakan Pengerusi Eksekutif Yayasan Pembangunan Rakyat Baling selain anggota Majlis Tertinggi Umno sejak 2008.

Kenyataan TH juga menyebut Abdul Azeez menubuhkan Kelab Putera 1Malaysia pada 2010 dan sangat aktif dalam aktiviti badan bukan kerajaan (NGO) di dalam dan luar negara.

"Beliau terkenal dengan kerja sukarelawan dan misi kemanusiaan," katanya.Antara misi yang dijayakan Abdul Azeez ialah bantuan kemanusiaan untuk rakyat Palestin di Gaza. - BERNAMA

Wak Jengkol

About Wak Jengkol

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Previous
Next Post
6 ulasan:
Write comments
  1. nasib la UMNO/BN. org ni ijazah pun dia beli. pernah jadi tukang jual kereta 2nd hand kat PJ tapi ramai kene tipu. TH venture kat mekah pun tak buat duit. camne nak jaga entiti besar jika anak syarikat pun tak buat duit.

    tengok satu atau dua tahun dari sekarang. agak agak blog ni puji lagi tak dia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iskk mu ni..tok guru pesan..tak baik tau fitnah orang. Kita kena selalu bersangka baik..melainkan memang dah terang dan nyata menipu, meliwat, berzina macam segelitir pemimpin parti yg lagi satu tu..

      Bagi lah peluang orang lain nak naik, jangan ler dok dengki sangat dgn rezeki orang lain..Tuhan marah tau..

      Padam
    2. th venture xwat duit xpe la....kalo nk untung bukak la syarikat travel umrah sdri..yg penting niat nk bwk org kite tunai ibadah kt mekah tercapai...

      Padam
  2. nasib la org melayu...th dr dl lg terbaik dlm urusan haji...org negeri luar dok puji th tp kite xpenah nk syukur ngan kerja th...itu lah melayu...sakit ati je memanjang...

    BalasPadam
  3. YG SAKIT HATI DAN BERDENGKI SESAMA MELAYU ITU BUKAN MELAYU ... MELAYU ELOK AKHLAK DAN BUDI PEKERTINYA.

    BalasPadam
  4. anon yg kt atas sekali tu pencacai PAS yg kecewa kot? Azeez Rahim tu cukup byk jasanya, wpun berhempas PULAS puak jentera PAS cuba tipu dan kotorkan imej Azeez di Baling... Dgn kuasa Allah Maha berkuasa, PASngok GAGAL kuasai Baling. Mereka amat2 kecewa skrg dan berdendam pd Azeez. Krn kulti Azeez itu gelap maka itulah penghinaan mereka pd Azeez, sedangkan org yg beriman berdosa menghina penciptaan Allah.. gelap atau cerah yg dikira ialah disis Tuhan apakah ikhlas pd amal!
    tu spesis anjing Pakatan yg hanya bijak utk korek kelemahan dan fitanh org lain dr yg luar dr KABILAH mereka. Bg aku Azeez Rahim lebih mulia dr Cg Johari kaki penipu tu. Lebih lembut dr MB Jijan yg kepala angin dn keras kepala tu.. dn lebih rendah diri dr Nik Najis kepala samseng dlm PAS tu!!

    PAS sedar diri lah di Baling PAS hanya seperti KABILAH ARab zaman Jahiliyyah.. yg seronok dgn puak sendiri wpun JAHIl dan JAHAT!

    PAS cukup JAHAT di KEDAH. Bila mereka menang, bkn rakyatyg mereka pedulikan.. tp BALAK, pasir, tanah2 PKNK, projek2 masuk duit dlm poket mereka yg diutamakan. Jgn muhong org Kedah lah.. org Selangor boleh lah nk muhong sbb sama je otak dgn PASngok.

    Kedah Insya Allah selamat dibawah UMNO BN, xkiralah Melayu atau MAMAK mereka Islam dan lebih mulia dr busuk hati kotor pencacai dan pemimpin PAS.

    PAS LAKNATULLAH!!

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.