Sponsored

Jumaat, 26 Julai 2013

Perhatian! Kalau Jumpa Ini Ular Tolong Kasi Hentam

ular-hitam-Guneswary
Ular berbisa
Guneswary Kelly, merupakan orang yang mula-mula memuatnaik gambar-gambar anak-anak murid India makan dalam bilik persalinan di Sekolah Seri Pristana.   Berita yang disebar oleh Guneswary menyatakan bahawa pihak sekolah kejam kerana memaksa anak murid bukan Islam agar makan di dalam tandas di bulan puasa.

Hakikatnya, bilik persalinan itu telah ditukar menjadi bilik rehat sejak bulan Mac lagi.  Ini kerana, kantin sekolah tersebut terlalu kecil dan tidak mampu menampung jumlah murid yang ramai, maka murid-murid dibenarkan makan di situ.  Malah, guru-guru turut mengadakan jamuan di situ.

Untuk itu, terdapat papan tanda melarang sesiapa membuang air, malah paip mandian juga diterbalikkan agar tiada yang mandi di situ.  Meja-meja pula beralas cantik bagi mewujudkan suasana selesa. 

Memandangkan murid-murid Islam berpuasa, maka kesempatan ini diambil oleh pihak sekolah untuk mengubahsuai kantin bagi membesarkannya.   Harapan pihak sekolah adalah selepas bulan puasa ini, mereka tidak perlukan lagi bilik persalinan itu dijadikan bilik makan sementara.

Jelas, tindakan pihak sekolah adalah berniat baik dan sentiasa memikirkan kebajikan murid-muridnya.

Namun, ada yang bertanya, kenapa mesti bilik persalinan?  Apakah tidak ada bilik lain?  Jawapan kita, pergilah sendiri melawat ke sekolah tersebut.  Kita percaya, jika ada tempat yang lebih sesuai, tentu Guru Besar akan menggunakannya.  Namun, di mana lagi di kawasan sekolah yang biliknya mempunyai sinki dan ruang untuk meja makan?  Serta lantai dan dinding berjubin bagi memudahkan ia dibersihkan?

Apakah mereka menyatakan bahawa sekolah perlu mengorbankan salah satu bilik darjah dan menyusun meja kelas untuk dijadikan kantin?

Mungkin pihak yang bertanya boleh mendermakan wang untuk membina sebuah bilik makan yang canggih bagi anak-anak bukan Islam makan di sekolah-sekolah kebangsaan.

Apapun, berbalik kepada motif atau niat sebenar si penyebar fitnah, iaitu Guneswary Kelly.  Jelas, wanita ini mempunyai hati yang amat busuk dan niat yang amat jahat.  Entah agama apa yang membenarkan beliau bersifat sedemikian.

Guneswary Kelly Fitnah
Guneswary si kaki fitnah
Wanita ini seharusnya diasak agar memberi jawapan tentang kenapa beliau perlu menyebar fitnah sebegitu.  Kita juga mendapati bahawa fitnah beliau begitu pantas mendapat reaksi, malah ada pihak yang telah menyiapkan parody mengenainya dalam masa tidak sampai 24 jam. 

Ini membuktikan bahawa Guneswary bekerja secara berkumpulan dan telah dengan sengaja menyebar fitnah tersebut bagi menimbulkan ketegangan kaum.  Tindakan ‘sengaja menimbulkan ketegangan kaum’ bukan perkara kecil tetapi merupakan jenayah berat kerana mampu menyebabkan huru-hara hatta pertumpahan darah.

Tidak mustahil Guneswary berani melakukannya kerana pasti sekiranya ada tindakan balas dari pihak Islam, maka yang akan ditangkap dan dihukum adalah pihak Islam manakala pihaknya yang menjadi pencetus akan dilepaskan dengan denda atau mungkin dilepaskan begitu sahaja.  Ini berdasarkan apa yang sedang berlaku sejak akhir-akhir ini.  

Lebih dari itu, jika ada tindakbalas dari pihak Islam, maka pihaknya akan mengambil kesempatan itu untuk menonjolkan diri mereka sebagai mangsa diskriminasi kerajaan atau mangsa keganasan umat Islam pula.

Ini semua adalah jenayah terancang dan kita tidak faham kenapa pihak berkuasa menanganinya dengan ‘ringan’ sekali.  Jika perkara sama dilakukan terhadap bukan Islam, ia sudah pasti menjadi berita utama sehingga ke seluruh dunia dan tindakan akan diambil segera dengan hukuman berat terhadap pelaku yang beragama Islam itu.

Berdasarkan apa yang berlaku ini, apakah salah jika rakyat meragui prinsip kerajaan sejak akhir-akhir ini?   Sejak sibiadap dan rasis Namewee yang diangkat menjadi ikon, dan kemudiannya Alvivi diikatjamin tetapi anak-anak Melayu yang ‘memberi sedikit pengajaran’ kepada Mun Tatt begitu pantas ditangkap dan dikenakan tindakan malah berhadapan dengan hukuman MATI, orang-orang Melayu semakin ‘jauh hati’ dengan kerajaan.

Malangnya, sehingga ke hari ini, nampaknya kerajaan masih lagi menafikan bahawa terdapat elemen berat sebelah dalam menangani isu perkauman.  Kononnya, itu semua hanya persepsi kita, orang-orang Melayu sedangkan hakikatnya tidak begitu. 

Namun, orang Melayu melihat kerajaan begitu takut dituduh rasis oleh bukan Islam sehingga memaksa mereka begitu mudah memaafkan kebiadapan mereka.  Untuk itu, kerajaan meminta umat Islam bersabar dan bertindak rasional bagi mengelakkan kekecohan.   Ini seolah-olah menyuruh umat Islam berdiam diri walaupun saban hari ada saja individu yang menghina Islam dan Melayu di laman sosial mereka.

Kita tahu bukan semua masyarakat bukan Islam bersetuju dengan taktik kotor rakan-rakan mereka namun, kebanyakan mereka telah terpengaruh dengan dakwaan UMNO itu rasis dan Perkasa itu Kepala Rasis malah Tun Mahathir yang memungkinkan mereka berjaya hari ini juga dituduh sebagai Bapa Rasis.  Semua ini berlaku kerana pemimpin UMNO hari ini terlalu ‘defensive’ dan ‘apologetic’ serta tidak mampu membela diri.  Semuanya segan-segan dan malu-malu bila diserang bertubi-tubi oleh bukan Islam.  

Lebih teruk apabila Pemuda UMNO juga malu-malu untuk menjadi pemuda UMNO tetapi ingin menjadi Pemuda BN! Jika Pemuda UMNO sendiri merasakan UMNO itu rasis, maka apakah orang Melayu masih boleh mengharapkan UMNO untuk membela mereka?

Mungkin pihak kerajaan perlu mengambil sedikit masa untuk berfikir dalam-dalam, ke mana arahnya negara ini hendak di bawa?  Elok juga jika pemimpin UMNO mengadakan sessi mengenali diri sendiri.  Apakah anda benar-benar malu untuk membela Melayu?

Tidak cukup dengan sekadar memberitahu rakyat bahawa keadaan tidak seburuk yang disangka atau dilihat.   Jawapan ini seolah-olah menyatakan bahawa “rakyat tidak tahu apa-apa, dan pemimpin tahulah apa yang dibuatnya”.

Jawapan balas kita ialah; jika sibudak kurang ajar Namewee boleh dijadikan ikon dan diberikan geran untuk berkarya, apakah wajar kita merasa yakin bahawa pemimpin benar-benar tahu apa yang sedang dibuatnya?

Siapa di antara pemimpin UMNO yang berani menjawab soalan ini?  Siapa di kalangan pemimpin UMNO yang berani bangun membela kebenaran dalam isu makan dalam bilik persalinan?

Tiada!  Ayuhlah kita sama-sama tunggu PRU-14 nanti.   

6 ulasan:

  1. memang benar umat islam sekarang ni semakin jauh hati dan berkecil hati dengan kerajaan pimpinan najib ......terlalu apologetik!!!!
    sehingga kini tidak ada satu pun pemimpin UMNO yg bangun tampil membela guru besar sekolah tersebut yg sudah mendapat ancaman bunuh...semuanya MENIKUSSSS KAN diri.....

    BalasPadam
  2. Pariah nak jadi orang putih, macam tu le.

    BalasPadam
  3. Apahallah BUMIPUTERA Melayu/Islam boleh benarkan mereka diPIJAK oleh si Bukan Islam-RASIS DAPBIAWAK/PKR, DAJAL KAFIR dua muka dyang amat MERBAHAYA kepada Islam/umatnya - kita akan jadi seperti BUMIPUTERA Islam/Melayu Palestin dan S'pura! Lihatlah kat S'pura, tanah pusaka Tanah Melayu yang kini diJAJAH CINARASIS talam dua muka - apa dah jadi! Dan kini, Cina Singapura menaburkan wang (bersama Barat-Israel – bayangkanlah Israel dah kuasai tanah pusaka Melayu/Islam kita melalui sekutu mereka dari DAP/PKR ini) macam kita ini PEMINTA SEDEKAH sambil terus MERAMPAS tanah pusaka temasuk kampung sawah padi/nelayan Melayu/Islam kita terutamanya di P. Pinang dan Selangor; untuk terus JAJAH Malaysia melalui sekutu mereka dari DAP/PKR!

    Lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009:

    Bismillahirrahmanirraheem.

    1. Until 1965, Singapore was part of Malaysia. Singapore declared its independence on August 9, 1965.

    2. Impressed by the Israeli defence system when visiting Israel in 1959, Singapore’s 1st Minister of Defence, Goh Keng Swee (GKS) later invited Mordecai Kidron, Israeli Ambassador to Thailand, over to Singapore to help set up its army. By end- 1965, Israeli teams from Israeli Defence Forces (IDF) began arriving to help Singapore build its army, Singapore Armed Forces Training Institute (SAFTI) and the Defence Ministry.

    3. GKS had to be mindful of the sensitivities of neighbouring Malaysia and Indonesia, with predominantly Muslim populations. Hence utmost secrecy surrounded the presence and activities of the Israelis, who had specially asked to be referred to as 'Mexicans' to avoid having their cover blown. Israel imposed a total blackout on the story and the secret was preserved. Until the other side could no longer contain itself.

    4. In his book, "From Third World to First: The Singapore Story 1965-2000," published in 2000, Lee Kuan Yew, Singapore's first prime minister, disclosed the secret that had been kept for almost 40 years: It was the Israel Defense Forces (IDF) that established the Singaporean army…..

    7. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

    13. Last but not least, let me share with you a thought from someone in a website posted in 2008. He wrote, ”Orang Melayu di Malaysia tidak sedar, Singapura adalah diam berisi. Singapura dijaga oleh Amerika dan Israel. Semua komponen tentera Singapura dibeli dan diselenggara sama ada oleh Amerika atau Israel. Mossad sendiri berpangkalan di Singapura. Maka tidaklah hairan Malaysia Today server dia dah relocated di Singapore-based.( Al-Azharri Siddiq/popcorn-km.blogspot).....

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    BalasPadam
  4. perhimpunan agong umno adalah tempat paling sesuai singkirkan pemimpin umno yang tidak punya keberanian untuk membela org melayu

    BalasPadam
  5. Bersatulah bangsa melayu,sebagai mana bersatunya cina dlm mencapai hasrat bangsa (cina)untuk memerintah Negara Malaysia.

    BalasPadam
  6. Mohon semua rakyat melayu bersatu teguh dan satu pendapat mempertahankan hak melayu yg dihapus cara halus terancang.Bersatu semua rakyat melayu.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..