Rabu, 10 Julai 2013

Sahaja Aku 'Berpuasa' Dari Membeli Produk Cinabeng Sepanjang Ramadhan...

    12:37:00 PG   2 comments

Salam Ramadhan 2013

Ramadhan menjelma lagi. Sekejap betul masa berlalu, esok siang hari seluruh umat Islam di Malaysia sudah mula berpuasa selama sebulan.

Sempena hari baik dan bulan baik ini, wak ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat menyambut Ramadhan yang penuh barakah kepada pengunjung setia blog ini yang telah banyak memberi sokongan dan inspirasi kepada wak untuk terus menulis.

Wak doakan semoga Ramadhan 2013 kali ini akan lebih bermakna dan dipenuhi dengan amalan-amalan yang baik sepanjang tempoh sebulan kita berpuasa.

Orang kata, bulan Ramadhan adalah masa yang terbaik untuk melakukan perubahan pada diri sendiri atau bagi sesiapa yang ingin melakukan jihad di jalan Allah.

Oleh kerana syaitan sedang dibelenggu dalam api neraka sepanjang tempoh bulan Ramdahan ini, Jadi inilah peluangnya untuk wak menghasut seluruh umat Islam khasnya orang Melayu agar melakukan jihad ekonomi membantu umat Islam lain melalui kempen 'Buy Chinese Last' iaitu dengan membeli barangan atau produk keluaran Muslim sahaja.

Buy Chinese Last

Sekiranya kita boleh menahan lapar dan dahaga serta menahan diri dari melakukan perkara yang boleh membatalkan puasa seperti mengorek hidung atau menghisap rokok dalam tandas pejabat. Apa lah sangat kalau kita cuba 'berpuasa' dari membeli barang keperluan atau kelengkapan lain dari kedai atau pasar raya milik CINABENG!

Diharap dengan jihad yang kecil dan sumbangan yang kita berikan melalui pembelian produk keluaran Muslim ini, sedikit sebanyak membantu mendorong perniagaan yang dijalankan umat Islam dapat  berkembang dan bersaing dengan kaum lain dalam bidang ekonomi.

Selamat beribadah....jangan tak puasa tau!

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. Salam wbt to al muslim frens

    Tekadkan niat utk boycott brg makanan, minuman atau apa saja produk keluaran Cinabeng. Tgh puasa ni memang haus, jadi jgn beli kat Cool Blog dan ChaTime kerana sykt ini dimiliki oleh kaum kerabat Cinabeng yg tamak haloba dan kiasu. Puak Cinabeng ni memamg membawa bencana kpd Tanah Melayu.

    BalasPadam
  2. boikot cinabeng sampai dia orang miskin dan lepas itu kita halau dia keluar dari Tanah Melayu

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.