Rabu, 4 September 2013

Bina Lebih Banyak Kedai Rakyat 1Malaysia Kalau Najib Nak Selamat

    1:11:00 PG   5 comments

najib-kedai-rakyat

Kecoh pasal pengurangan subsidi minyak sebanyak 20 sen yang baru diumumkan kerajaan baru-baru ini masih lagi belum reda. Baik di laman sosial, kedai kopi mahu pun di persimpangan lampu isyarat, isu ini masih lagi hangat diperkatakan.

Ingatkan rakyat Malaysia sudah biasa dengan kenaikan harga minyak memandangkan ini bukan kali pertama subsidi terhadap bahan api itu dikurangkan secara berperingkat, tapi malangnya tidak.

Semasa pemerintahan Tun Mahathir dulu, kenaikan harga minyak diimbangi dengan kenaikan cukai hiburan, cukai korporat, cukai minuman keras, rokok dan sebagainya. Dengan cara itu, ekonomi negara terus rancak dan rakyat juga tidak marahkan kerajaan.

Tapi itu dulu mana nak sama dengan zaman Najib sekarang yang mana cabaranya lebih besar dan sangat memeningkan kepala. Namun tak salah sekiranya Najib mahu meniru pendekatan yang diambil oleh Tun M dulu dalam mengawal ekonomi negara untuk diaplikasikan dalam plan transformasi kerajaan (GTP) sedia ada sebagai nilai tambah.

Perkara paling merisaukan rakyat ekoran dari kenaikan harga petrol ini sudah tentu peningkatan terhadap kos barang keperluan harian. Untuk menenangkan hati mereka ini hanya satu cara sahaja dilihat berkesan buat masa ini perlu dilakukan kerajaan iaitu dengan mewujudkan lebih banyak cawangan kedai rakyat 1Malaysia (KR1M) di seluruh negara.

Memandangkan tempoh PRU14 lama lagi, dengan mandat yang ada sekarang rasanya cukup untuk Najib melaksanakan segala plan trasformasinya yang telah dirancang sebelum ini untuk meningkatkan taraf hidup rakyat. Diharap Najib dapat menggunakan peluang ada ini sebaiknya.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
5 ulasan:
Write comments
  1. dlm kedai 1Malaysia tu pastikan MAJORITI adalah barangan bumiputera/Islam....minimizekan brg puak cinabeng biaDAP

    BalasPadam
  2. Apasal kopi FAMA ADABI takda cinabeng kopi power kopi jantan berlaambak kat kedai 1 malysia ni?????

    BalasPadam
  3. Produk IKS bumiputera sepatutnya banyak dalam Kedai 1Malaysia bukannya Power Root Ali Kapir.

    Time macam ni sepatutnya promosi dan penjualan produk IKS bumiputra diperhebatkan. ABC = Asal Bukan Cina perlu dilaung-laungkan kembali.

    Selama ni harga barang naik tak kira masa samada harga petrol naik atau turun.semuanya gara-gara puak tokey dan kartel cinabeng memanipulasi harga.

    BalasPadam
  4. tipu ja kedai 1 malaysia ni, jual barang dengan harga lebih tinggi dari harga pasaran

    BalasPadam
  5. Suami saya dan saya mempunyai kredit yang sangat buruk apabila kita mendalam kepada ahli hukum kewangan sehingga sejauh mana kita memohon kebankrapan, kita mempunyai sedikit atau tidak ada wang untuk menghantar anak perempuan kita ke emily ke kolej yang kita tidak mampu. Kami mengawal pinjaman gaji (syarikat pinjaman), yang telah membantu orang seperti kita, mendapat perubahan gadai janji. Setiap syarikat yang dihubungi kami mahu bayaran sebelumnya $ 1,000 hingga $ 2,000 yang kami tidak mampu. Kerana kami fikir kami tidak mempunyai harapan memilih untuk menjual atau kehilangan rumah anda dengan menutupnya. Kemudian saya berjumpa dengan majalah tempatan dan penutupnya ialah Perbadanan Ikatan Pinjaman. Tiga langkah utama; 1. Anda menghantar permohonan elektronik. E-mel: albakerloanfirm@gmail.com 2. Sediakan cara pengenalpastian yang betul sama ada warga negara anda memegang kad pengenalan atau lesen memandu dan maklumat akaun bank anda. 3. Pinjaman diproses, diluluskan dan dihantar. Cerita panjang dipendekkan, mereka membantu mendapatkan pinjaman pada kadar tetap 4% dan diubahsuai dengan pembayaran yang disemak semula. Mereka juga memberikan pinjaman anak-anak perempuan mereka untuk menyelesaikan gaji penuh kolej saya. Kami bekerja dengan pinjaman Lasson, yang memberi amaran kepada kami tentang kemajuan seluruh dunia. dia melakukan semua dokumen, panggilan telefon, dll. Mereka melakukan semuanya dan kami mendapat pinjaman yang kami terima. Apabila saya bersetuju dengan terma pinjaman mereka dan saya menyerahkan butiran bank saya, saya membayar harga yang berpatutan untuk perkhidmatan ini. Kita tidak akan mampu untuk mendapatkannya semudah dan berpatutan kerana melalui proses transformasi mereka dengan pengetahuan kita. Saya tidak mempunyai masa untuk mengucapkan terima kasih, jadi TERIMA KASIH! Saya tidak dapat meminta pasukan yang lebih baik. Saya dikemas kini dengan pembiayaan semula. Terbaik untuk anda, gadai janji bergerak Jika anda mempunyai masalah seperti kami, hubungi syarikat penyelesaian pinjaman. Mereka boleh bekerja. Yang ikhlas, Timothy dan Maria mengadopsi pada 15 Mac 2018 di Columbus, GA

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.