Ahad, 10 November 2013

DAP Tak Akan Benarkan Umat Islam, Melayu Bersatu

    2:01:00 PG   3 comments

karpal-nazak
Wak J: Boleh jatuh kafir sekiranya lebai-lebai dan pencacai-pencai PAS yang berugama Islam ni percaya bulat-bulat cakap Karpal kononya orang Islam PAS dan orang Islam UMNO tidak boleh bersatu kerana berbeza fahaman politik.
Karpal bukan Tuhan untuk menentukan itu dan ini atau boleh dan tidak. Karpal hanyalah seorang OKU yang angkuh kerana berjaya mengkeldaikan pak-pak lebai dalam sebuah parti politik yang kononya memperjuangkan Islam bernama PAS!

Sebenarnya, perkara yang paling ditakuti Karpal dalam sepanjang hanyatnya ialah bila melihat umat Islam di Malaysia kembali bersatu.
GEORGETOWN - Cadangan agar Umno dan Pas bergabung adalah satu usaha yang mustahil dan tidak mungkin berlaku.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata,  ia juga adalah usaha Umno untuk memisahkan Pas daripada PR.

"Umno cuba memisahkan Pas dari PR. Ia bukan perkara baru yang dilakukan Umno, malah ia sudah berlaku bagi tempoh yang lama tetapi tidak  berjaya.

"Saya percaya, Pas adalah satu parti yang kuat menentang cubaan daripada Umno itu," katanya, pada sidang media sebuah kedai kopi, di Air Itam.

Karpal berkata demikian mengulas cadangan Umno Pulau Pinang agar satu badan khas ditubuhkan bagi menjalankan kajian peringkat akar umbi Umno dan Pas untuk bergabung demi kepentingan orang Islam di negara ini.

Semalam, Ketua Penerangannya, Datuk Shabudin Yahya berkata, sudah sampai masanya ahli kedua-dua parti dbiarkan untuk menentukan  sama ada ia perlu bergabung atau sebaliknya.

Ia perlu sebagai cara menggantikan kaedah perbincangan peringkat  pemimpin kedua-dua parti yang diadakan sebelum ini tetapi tidak pernah mencapai aoa-apa keputusan.
Karpal berkata, cadangan Umno itu tidak akan mengancam kerjasama antara Pas, PKR dan DAP.
"Kerjasama dalam PR masih erat, malah cadangan Umno ajak Pas bergabung adalah tidak revelan," katanya.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. BANGSATnya si KAPIR DAJAL-NYANYUK-kapal ni, MUSUH Islam/Melayu!
    Kalau dia buat GERTAKAN mcm. ni kat NEGARA ISLAM lain, berani nak LARANG umat Islam BERSATU, cthnya kat Arab Saudi atau Pakistan, mungkin terus DIPANCUNG atau DICINCANG! Kat Malaysia saja berani, dasar si KAPIR PENAKUT!

    Inilah akibat si Islam/Melayu LIBERAL MENJILAT KAPIR HARBI DAJAL , sedangkan umat Islam/Melayu, terutamanya yg.miskin, asyik MERANA tak habis-habis, di bumi PUSAKA Tanah Melayu kita, warisan dan korban berzaman nenek moyang kita, dari sebelum dijajah British-Zionis lagi! Tapi nampaknya Kelantan yg. dulunya NEGERI ISLAM yg. begitu kuat tradisi dan aqidah Islamnya, pun makin TERGADAI kpd. si KAPIR MUSUH Islam/Melayu!

    Patutlah ramai si Cina kat K’tan tu bukan main naik muka dia, sampai berdemo kat DAPBANGKAI kat P. Pinang, kerana PAS nak ketatkan hukum Islam termasuk dlm. cara berpakaian – tapi si Cina ni MELALAK nak hak mereka tayang gambar lucah kat salon/perniagaan dibela; memang BINATANG betul!

    Dan saya sendiri pernah berjumpa Mamat Sabu - saya syak dia ini dari puak Cina (muka dan perangai seolah mcm. Cina SAMSENG DAP). Puak Kristian Zionis. DAPBANGKAI/PKR disyaki sering MENYAMAQ sebagai orang Islam, termasuk utk. terus MENJAHANAMkan PAS sebagai parti Islam tulen, serta menjatuhkan Islam/umatnya dari dlm, termasuk dgn. menyebarkan fahaman Syiah/Komunis/Kristian Zionis/Liberal, dan menjatuhkan Malaysia (dan negara Islam lain) sbg. NEGARA ISLAM! Sebab itu makin ramai si kononnya-'Islam' yg. ganjil/kurang ajaq dlm. PAS, termasuk yg. membuat lapuran polis ke atas Mufti Kedah kita yg. menghentam fahaman Syiah. Dan tidak mustahil mana-mana pemimipin PAS yg. ingin bersatu dgn. UMNO, akan disasarkan MUSUH ISLAM/MELAYU ini utk. diracuni!

    Lihat di http://pasberuk.blogspot.com/2013/11/cina-sokong-pas-sebab-balak-dan-tanah.html, CINA SOKONG PAS, SEBAB BALAK DAN TANAH, BUKAN SOKONG ISLAM. 7 November 2013:,

    Saya tidak pelik jika ada cina yg sanggup berjalan kaki ke masjid rusila gara2 pas menang di lubuk pas sg limau. Sg limau ibarat dun cempaka di klate, kawasan nik aziz.

    Kenapa cina sanggup berbuat demikian?
    Saya pernah berada di kuala krai kelatan, melihat gelagat cina yg membuka pos panas dan bilik gerakan pas atas nama cina untuk menyokong pas di klate. Kenapa mereka sokong pas?? Apakah mereka menyokong islam?

    Cina sokong pas bukan kerana sokong islam, tetapi mereka sokong pas kerana mereka dapat habuan dari pas. Di kelantan, mereka sanggup berhabisan kerana untuk memastikan kawasan pembalakkan mereka terus di luluskan oleh pas kepada mereka. Mereka sokong pas kerana ramai pemimpin pas bergantung kepada cina2 balak ini untuk funder mereka menjaga kepentingan politik.... Melayu pas mudah dibeli..

    Pelik dan hairan kerana cina yang anti islam ini sokong pas!!! Mereka sokong bukan pas, tetapi mereka sokong sebab pemimpin pas mudah dibeli.

    Bukan itu sahaja, cina2 yg menyokong pas ini mendapat kelulusan mudah untuk menjalankan perniagaan mereka, membina kawasan perumahan an dijual kepada org melayu... Tetapi apakah melayu di hulu kelantan mampu membeli rumah dan lot kedai yg berharga rm300k -rm600k??? Syaratnya memang bagus.... Developer cina ini perlu dalam masa 6 bulan menjual lot lot ini kepada melayu... Jika dalam masa 6 bulan itu tiada melayu yg mampu, maka mereka boleh menjual kepada bukan melayu.... Apakah melayu di hulu kelantan semuanya mampu??

    Sebab itulah lot lot kedai di hulu kelantan, jika di hitung bilangan pemilik melayu ... Masyallah... Kira dengan jari!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  2. UMNO pun asyik diJAHANAMkan golongan LIBERAL!

    Lihatlah KEKEJAMAN ini, apahal ini boleh terjadi; siapa yg. buat keputusan ini di Perlis, kubu kuat UMNO - sepatutnya Malaysia sbg. NEGARA ISLAM; kolej/asrama Islam termasuk rumah anak yatim, serta masjid/surau, tak perlu meminta sedekah org. ramai dan mesti ditubuhkan sebanyak mungkin, ditaja K'jaan sepenuhnya!
    Di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131110/dn_18/Perlis-tutup-IPTIPs-mulai-31-Dis, Perlis tutup IPTIPs mulai 31 Dis., Oleh SHOLINA OSMAN:

    PADANG BESAR 9 Nov. - Institut Pengajian Tinggi Islam Perlis (IPTIPs), satu-satunya institusi pengajian agama yang beroperasi di Perlis sejak 16 tahun lalu akan ditutup mulai 31 Disember depan ekoran masalah kewangan yang meruncing.
    Ini menyebabkan kira-kira 100 pelajar dan kakitangan pusat pengajian agama milik kerajaan negeri yang diselia Yayasan Islam Perlis (YIPs) itu dalam dilema kerana terpaksa belajar ‘sekerat jalan’ serta kehilangan pekerjaan.

    Ahli Parlimen Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul Abidin berkata, pihaknya difahamkan bahawa penutupan IPTIPs itu untuk memberi laluan kepada penubuhan Kolej Universiti Islam Perlis (KUIPs) yang dijangka dibuka tahun depan.

    Beliau berkata, lebih menyedihkan ialah arahan menutup IPTIPs tanpa mengambil kira masa depan pelajar dan kakitangan pusat pengajian Islam itu.

    “Pelajar diminta berpindah ke pusat pengajian Islam lain di negara ini, manakala pensyarah atau pekerja diberhentikan serta-merta pada tarikh penutupan tersebut tanpa diserap ke jabatan kerajaan lain atau diberi sebarang pampasan," katanya dalam sidang akhbar di kediamannya di Beseri di sini hari ini.

    Yang turut hadir Rektor IPTIPs, Muhammad Fadhli Ilias dan pengasas awal IPTIPs, Datuk Ahmad Jusoh.

    IPTIPs yang ditubuhkan pada 1997 merupakan pusat pengajian Islam yang mendapat akreditasi daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) yang menawarkan pengajian Diploma Al-Quran dan Al-Hadis, Diploma Usuluddin dan Diploma Syariah.

    Zahidi berkata, IPTIPs juga menjadi pilihan pelajar antarabangsa, termasuk Thailand, Kemboja dan Indonesia kerana mereka berpeluang menyambung pelajaran peringkat ijazah di Universiti Al-Azhar, Mesir.

    “Kerajaan negeri diharap akan dapat mengkaji semula keputusan menutup pusat pengajian Islam tersebut bagi menjaga kebajikan pelajar dan kakitangannya, selain menjaga imej Islam dan matlamat memperkasakan pendidikan negara," ujar beliau.
    Zahidi berkata, IPTIPs sepatutnya dinaikkan taraf, bukan ditutup.

    “Saya akan cuba mendapat bantuan daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim bagi menyelamatkan IPTIPs," ujarnya.

    Sementara itu, Muhammad Fadhli berkata, beliau dan kakitangan IPTIPs terkejut setelah dimaklumkan kerajaan negeri akan menutup pusat pengajian agama yang berjaya melahirkan graduan Islam berkualiti dan berjaya itu.

    Katanya, bukan sahaja mereka terpaksa diberhentikan tanpa sebarang pampasan dan mendapat peluang bekerja di tempat lain, malah pelajar juga terpaksa dipindah ke pusat pengajian Islam lain yang akan membebankan mereka.

    Makcik Sambal Belacan .

    BalasPadam
  3. Mari kita umat Islam Melayu bersatu dan kasi ajar si Karpal Sink!

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.