Sponsored

Jumaat, 15 November 2013

Ini Berita Baik!! Budaya Fitnah Semakin Subur Dalam PAS..Take Beer!!

PAS-fitnah

Wak J: Sekiranya PAS ni benar-benar parti Islam dan mematuhi segala ajaran Islam, pasti kita tak akan dengar berita-berita tak elok macam ni...Betul tak?

KOTA BAHARU: Calon yang bertanding merebut pelbagai jawatan dalam kepimpinan PAS yang akan berlangsung pada Muktamar Tahunan PAS ke-59 serta para penyokong mereka diminta tidak memburuk-burukkan lawan masing-masing kerana cara tersebut tidak selari dengan tuntutan agama.

Calon Timbalan Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata kempen secara negatif bakal memberi kesan buruk kerana pemilihan tersebut adalah proses pertandingan sesama 'sahabat' di dalam satu jemaah.

Mohd Amar yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan berkata beliau yakin perwakilan matang dalam menilai setiap maklumat yang disebar dalam pelbagai medium terutama di laman sosial seperti blog dan Facebook serta percaya perwakilan bijak memilih pemimpin berdasarkan kelebihan yang ada pada setiap calon. "Saya sendiri tidak berkempen, sebab itu saya duduk relaks sahaja, kalau ada kawan-kawan nak berkempen itu biarlah, cuma saya selalu sebut kalau ada orang nak berkempen pun jangan buruk-burukkan orang lain, sebab itu bukan cara Islam, yang keduanya pula kita berlawan satu jemaah.

"(Misalnya) Mohamad Sabu (penyandang) bukan orang lain, sahabat saya juga, saya pun sahabat dia, jadi kita tak perlu buruk-burukkan sesiapa, biar orang menilai kita berdasarkan kelebihan kita, itu yang saya pesan kepada kawan-kawan yang nak berkempen," katanya ketika ditemui di sini Jumaat.

Beliau mengulas dakwaan kempen dalam pemilihan PAS kali ini adalah yang terburuk dalam sejarah parti apabila pelbagai serangan terhadap imej calon tertentu semakin hangat tersebar melalui medium sosial dan internet termasuk kes menggantikan wajah salah seorang calon Ketua Pemuda PAS dengan seekor anjing.-BERNAMA

4 ulasan:

  1. Biasa la bila dh berkawan dengan puak anwar ibrahim semua boleh jadi...puak ini paling banyak buat onar dulu dalam umno...bila dana yahudi di salur untuk hancur ksn pas ... tunggu kehancuran parti pas...parti ajaran syiah....hudud oh hudud...apa dah jadi dengan huduh ko ....

    BalasPadam
  2. Bah. pertama:

    Berani betul si KAPIR DAJAL dr. 'Kongres penyokong Bukan Islam PAS" dlm. PAS dan DAP, menghina ISLAM/umatnya termasuk para ulama dan hukum Hudud kita - pi BERAMBOS dr. PAS! Malang sekali PAS makin diJAHANAMkan si MUSUH ISLAM/MELAYU yg. makin berlambak dlm. PAS!

    Saya sendiri pernah berjumpa Mamat Sabu - saya syak dia ini dari puak Cina (muka dan perangai seolah mcm. Cina SAMSENG DAP). Puak Kristian Zionis. DAPBANGKAI/PKR disyaki sering MENYAMAQ sebagai orang Islam, termasuk utk. terus MENJAHANAMkan PAS sebagai parti Islam tulen, serta menjatuhkan Islam/umatnya dari dlm, termasuk dgn. menyebarkan fahaman Syiah/Komunis/Kristian Zionis/Liberal, dan menjatuhkan Malaysia (dan negara Islam lain) sbg. NEGARA ISLAM! Sebab itu makin ramai si kononnya-'Islam' yg. ganjil/kurang ajaq dlm. PAS, termasuk yg. membuat lapuran polis ke atas Mufti Kedah kita yg. menghentam fahaman Syiah. Dan tidak mustahil mana-mana pemimipin PAS yg. ingin bersatu dgn. UMNO, akan disasarkan MUSUH ISLAM/MELAYU ini utk. diracun!
    Memang PENIPUnya si liberal dlm. PAS - sanggup main-mainkan ISLAM/umatnya; cepat laksanakan hukum Hudud di K’tan kalau benar PARTI ISLAM tulen! Patutlah si kelab KAPIR DAJAL 'Kongres penyokong Bukan Islam PAS" bukan main MELALAK kat Evangelis Star seolah bahawa PAS dan umat Islam dlm. PAS akan TUNDUK juga satu hari nanti pd. BUDAYA si kelab KAPIR penyokong PAS ini; maka PAS akan TUMBANG sbg. PARTI ISLAM kerana si KAPIR ini mahu jadi ahli PAS sepenuhnya, supaya ada hak mengundi! Maka mustahil mereka mahukan hukum Hudud mahupun ULAMA tulen sbg. pemimpin dlm. PAS!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ehhhh... Sial nyer ko

      Padam
  3. Bah. Kedua:

    Si kelab KAPIR dlm. PAS ini yg. disyaki ejen Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (serta sekutu mereka dr. PAP-Barat-Israel) juga makin mensasarkan Johor dgn. amat agresif utk. DIJAJAH, apalagi S'pura makin SESAK dan projek RAPID petrokimia yg. berbillion, di Pengerang (yg. malangnya telah RAMPAS tanah kpg-kpg. serta kubur-kubur PUSAKA nenek moyang warisan Islam/Melayu, sampai beribu hektar) dan maklumlah juga K'tan pun makin berjaya diTUMBANGkan sbg. NEGERI ISLAM! Lihat di
    http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/11/14/PAS-non-Muslim-supporters.aspx, PAS not ready for non-Muslims as full members , by rahmah ghazali, November 14, 2013:

    KUALA LUMPUR: Despite pressing calls for PAS to make its non-Muslim PAS Supporters Congress (DHPP) a full-fledged wing, congress chairman Hu Pang Chow believes the Islamist party still is not ready for the move.
    In an interview with The Star Online, Hu said it was still early for the party to do so as the congress was set up just three years ago.

    "Meanwhile, PAS was formed in 1951 on a basis that all its members must be Muslims. This was the first time that it had opened its doors to non-Muslims, which is already a big move," he said.

    Hu, who leads the congress which consists of more than 20,000 members nationwide, said PAS was still adapting to a different culture brought by the congress members.
    "Muslims have these things called haram and halal, what they can't eat or drink. For the non-Muslims, there's no such thing as that. So it takes time to adapt to this new culture," he said.

    DAP national chairman Karpal Singh had recently said that the Islamist party should allow non-Muslims to become full-fledged party members, where they will have the right to vote in party elections.

    He said the party should show its sincerity by opening its doors to the DHPP as full-fledged members, as such a move will bring PAS into the fold of multiracial political parties in the country.

    ….In an hour-long interview, Hu also talked about his attempts to bring back the Malay support to the Opposition by zooming in the Malay heartland of Johor.

    ....Why Johor?

    Johor is an Umno stronghold. The problem is now, PAS and Pakatan Rakyat are not well organised in Johor and the way they mobilise information to the public is not working.

    In Chinese, there’s a proverb that says, '100 times you go to war, 100 times you have to win'. That means, in order for you to win a war, you have to know your strengths and the weaknesses and you must know yourself. If your rival is so strong, find out what their weaknesses are.

    Therefore, I am bringing this concept to Pas. This a war strategy on how to win the general election and how to convince the Malay community. If these programmes I mentioned to you just now manage to take off, we are looking to implement it from 2014 until 2016.

    We will get all the PAS division members to mobilise 2,000 Malay Johoreans, regardless their political preference, to DAP-led Penang within these three-year programmes. The activities will include a face-to-face meeting with the Penang Islamic Council to be briefed on what the council has been doing for the Muslims in Penang since DAP took over the state.

    …….After three years, if the result is positive, these 2,000 Malays from Johor will become our campaign materials for future general elections.

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..