Ahad, 22 Jun 2014

Lee Kim Sin 'Tikam Belakang' Wan Azizah?

    8:46:00 PTG   No comments

kajang-cikgu-lee
Sekarang ini, golongan pro-Anwar Ibrahim termasuklah dari kalangan PAS Selangor sedang menjadikan Wan Azizah Wan Ismail, ADUN Kajang merangkap isteri Anwar Ibrahim dan Presiden PKR sebagai calon Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid Ibrahim yang dikatakan tidak kompeten sebagai Menteri Besar Selangor lagi.

PKR dan jentera-jentera propagandanya sedang pening. Mereka tidak tahu bagaimana hendak menyelesaikan masalah ini. Bahkan selagi boleh, mereka cuba menyembunyikan hakikat bahawa Wan Azizah telah dianiayai oleh Pembantu Khas ADUN Kajang yang dilantiknya, terutama sekali dalam hal berkaitan pengaturan jadual program-program yang akan dihadiri Wan Azizah.

Antara punca permasalahan ini adalah:

- Tindakan Lee Kim Sin yang cuba mengawal atau mengehadkan pergerakan Wan Azizah dalam setiap program dan aktiviti parti di Kajang.

- Lee Kim Sin tidak memaklumkan senarai aktiviti yang diatur oleh bukan kroninya kepada Wan Azizah.

Disebabkan itu, Wan Azizah bercadang untuk menggugurkan Lee Kim Sin sebagai Pembantu Khasnya. Apatah lagi gelagat Lee Kim Sin pula mengatasi Wan Azizah sebagai ADUN Kajang. Tambahan pula, Wan Azizah tidak mendapat sebarang kerjasama, menjadikan usahanya untuk menggantikan Lee Kim Sin, tidak kesampaian. Tidak ada Cina PKR Kajang yang mahu mengikut telunjuk Wan Azizah.

Lee Kim Sin telah pun membuktikan bahawa Wan Azizah sebenarnya bodoh dan tolol meskipun telah pernah bergelar Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Ahli Parlimen Permatang Pauh selama dua penggal dan Presiden Parti Keadilan Rakyat.

Ini terbukti apabila Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh menolak 10 soalan yang dikemukakan Wan Azizah kerana tidak mengikut peraturan baru-baru ini. Dalam hal ini, kebiasaannya Pembantu Khas yang sepatutnya membantu ADUN dalam menyediakan soalan tambahan pula Lee Kim Sin adalah bekas ADUN Kajang yang semestinya mengetahui prosedur dalam mengemukakan soalan kepada Dewan.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.