Ahad, 29 Jun 2014

Peluang Bertemu Wan Azizah Di Bazar Ramadan Sekitar Kajang Petang Ini

    4:00:00 PTG   1 comment

Wak J: Khabarnya Adun Kajang yang baru, Wan Azizah akan melawat bazar Ramadan di segenap pelusuk Kajang sempena hari pertama umat Islam berpuasa petang ini. Jadi sama-sama lah kita seluruh penduduk Kajang menanti kedatangan isteri Anwar Ibrahim ini dengan penuh kesabaran walau ada bazar Ramadan milik peniaga Melayu kena roboh dengan MPKj baru-baru ini.

Lagi satu, ada khabar angin yang sampai ke telinga wak bagi tahu, Bang Non akan buat majlis berbuka puasa di kediamanya yang terletak di Country Heights, Kajang, harap-harap betul lah berita angin yang tersebar itu. Maklumlah setan mana ada pada bulan puasa. Untung-untung penduduk Kajang malam ini dapat makan besar Anwar belanja.


KAJANG: Hasrat lebih 100 peniaga untuk menambah pendapatan pada bulan Ramadan tidak kesampaian selepas gerai dibina di tapak bazar Ramadan persendirian di Taman Kajang Raya dirobohkan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj).

Tindakan itu diambil kerana tapak itu tidak mendapat kebenaran MPKj dan kerajaan negeri untuk dijadikan pusat penjaja.

Dalam operasi oleh MPKj pada Jumaat, pihak berkuasa tempatan merobohkan 64 unit khemah penjaja.

Turut dirobohkan ialah bangunan surau dan tandas di tapak bazar berkenaan.Pemilik tanah tapak berkenaan, Sam Ong meminta pihak berkuasa tempatan memberikan kebenaran kepada peniaga yang sudah melabur modal untuk berniaga di tapak itu.

wan-azizah-bazar-ramadan

Kejadian itu menyebabkan peniaga terlibat tertekan kerana semua modal bagi memulakan perniagaan itu diperoleh menerusi skim mikro 1 Bazar Ramadan yang diumumkan perdana menteri baru-baru sudah dibelanjakan.

Sementara itu, Pengerusi Pertubuhan Penguasa Kiosk Melayu Hulu Langat, Mohammad Hanapiah berkata, antara alasan MPKj merobohkan tapak itu adalah kerana ia terlalu hampir dengan ‘uptown’ Jalan Reko Kajang.

"Jadi kita amat kecewa pihak majlis dah roboh habis semua dan buka habis semua khemah-khemah kita jadi peniaga-peniaga kita yang ada 334 orang ini di mana depa nak meniaga ni baru lagi dua hari lagi mereka dah nak berniaga di bazar Ramadan, dengan pinjaman dah keluar, siapa nak ganti nak bayar mereka punya pinjaman ni yang diumumkan oleh Perdana Menteri kita baru-baru ini?" soalnya.

Pihak peniaga menyifatkan tindakan MPKj itu tidak wajar kerana mereka sudah membayar RM600 kepada penganjur tapak bazar Ramadan tersebut.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. SO APE LAGI PENIAGA2 NK TAKUT..SAMAN LA KALAU BETUL2 MPKJ TU SALAH...KOMPEM HABUAN DAPAT LAGI BNYK..JGN NK SLAHKAN WAKIL RAKYAT PLAK..

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.