Ahad, 29 Jun 2014

Piala Dunia 2014: Alexis Sanchez Kesal Mutu Pengadilan FIFA Meragukan

    9:00:00 PG   No comments

"SAYA tidak risaukan pasukan Brazil, tetapi pengadil pada perlawanan itu harus bersikap terbuka dan tidak memihak mana-mana pasukan,”

Itu pandangan penyerang Chile, Alexis Sanchez yang berharap pengadil perlawanan mampu mengadili aksi pusingan kalah mati membabitkan kedua-dua pasukan tersebut dengan cekap dan tidak membuat keputusan meragukan.

alexis-sanchez-worldcup-2014

Nada risau itu diluahkan selepas pengendali Croatia, Niko Kovac pernah mempertikaikan mutu pengadilan ketika bertemu Brazil apabila pengadil (Yuichi Nishimura) memberikan sepakan penalti kepada tuan rumah sedangkan ulang tayang televisyen jelas menunjukkan pemain Brazil (Fred) sengaja menjatuhkan dirinya.

Sanchez berkata, jika boleh dia tidak mahu insiden tersebut berulang sekali gus merugikan mereka seperti mana dialami Croatia.

"Brazil pasukan yang memiliki pertahanan yang bagus dan mempunyai kualiti yang hebat dalam skuad mereka. Sudah tentu saya hormat dan gembira dapat bertemu mereka pada perlawanan ini.

"Cuma yang merisaukan kami ialah mengenai tahap pengadilan kerana apa yang berlaku sebelum ini satu pengajaran buat kami, Apa pun, kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku," katanya.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.