Sabtu, 19 Julai 2014

MH17: Malaysiakini Fitnah Isteri Perdana Menteri Beri Arahan Pada Presiden Rusia Supaya Hubungi Najib

    8:36:00 PG   No comments

rosamah-sms-putin

Portal berita atas talian milik Yahudi yang berpangkalan di Malaysia iaitu Malaysiakini pada malam semalam melaporkan, isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah mansor telah menghantar pesanan ringkas kepada Presiden Rusia, Vladimir Putin  supaya menghubugi suaminya berhubung isu MH17.

Menurut laman portal yang kerap menyebarkan berita fitnah terhadap Perdana Menteri dan juga isterinya itu menyebut Datin Sri Rosmah telah menyampaikan pesanan itu menerusi seseorang yang sangat rapat dengan Presiden Putin.

Laporan itu menyebut Rosmah berharap Putin akan menelefon Najib untuk menjelaskan isu berkenaan bagi menenangkan rakyat Malaysia yang berang dengan insiden itu.

Namun, Malaysiakini gagal menyatakan dengan jelas dan tepat dari mana datangnya sumber maklumat yang diperolehi. Untuk mengelak dari disaman, portal berita Yahudi pro Pembangkang itu hanya menyatakan laporan yang disiarkan itu dipetik dari portal berita lain (Sin Chew).

Tindakan Malaysiakini menyiarkan berita fitnah tersebut mendapat kecaman dari perlbagai pihak kerana melaporkan berita palsu dan cuba membuat provokasi supaya Malaysia memutuskan hubungan diplomatik dengan Rusia berikutan insiden malang MH17.

Beberapa pemerhatian yang dibuat berhubung fitnah yang disiarkan melalui portal berita pro Zionis itu mendapati laporan tersebut dipercayai senghaja ditulis sedemikian setelah mendapat arahan dari penyumbang dana utama portal tersebut iaitu Gorge Soros yang memang diketahui berbangsa Yahudi.

Apa yang lebih malang sekali, penyebaran berita fitnah tersebut bukan sahaja bertujuan untuk mengeruhkan hubungan dua hala kerajaan Malaysia dengan Rusia yang sedia terjalin, malah fitnah yang disebarkan itu juga turut dipercayai 100 peratus oleh pembaca setianya yang beragama Islam walaupun ketika sedang menunaikan ibadah puasa sempena bulan Ramadan.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.