Isnin, 18 Ogos 2014

NIk Aziz Tolak Khalid, Sokong Isteri Anwar Ibrahim Jadi MB

    11:09:00 PTG   9 comments

khalid-nik-aziz-u-turn

Bekas Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mengubah pendirianya sekali lagi dengan menyokong perlantikan Wan Azizah yang juga isteri kepada Anwar Ibrahim sebagai calon Menteri Besar (MB) Selangor.

Nik Aziz berkata, keputusan menyokong pemlihan isteri kepada Ketua Umum PKR  itu sebagai calon MB Selangor dibuat selepas berpuas hati dengan penjelasan yang disampaikan oleh Presiden Pas, Hadi Awang dan Setiausaha Agung parti itu dalam satu pertemuan tertutup di pejabatnya

Nik Aziz yang pernah mengeluarkan kenyataan tiada penyatuan antara Pas dan Umno selagi beliau masih hidup itu turut menzahirkan rasa bersyukurnya kerana Pas masih kekal dalam Pakatan Rakyat (PR) setelah banyak spekulasi timbul mendakwa parti Islam itu akan keluar dari Pakatan sekiranya Ketua Umum PKR (KETUM), Anwar Ibrahim terus berdegil mahu melantik isterinya menjadi menteri besar.

Ketika menjawab pertanyaan wartawan kenapa tiba-tiba mengubah fikiran menyokong Wan Azizah, Nik Aziz menjelaskan keputusan menarik balik sokongan terhadap Khalid ibrahim yang dibuat sebelum ini adalah kerana MB Selangor itu bukan lagi ahli PKR.

Pada Ahad lepas, Jawatankuasa Kerja PAS pusat telah mencapai kata sepakat mengenepikan keputusan Majlis Syura Ulama parti itu sebelum ini dengan mengekalkan Wan Azizah dan turut mencadangkan nama Azmin Ali sebagi calon Menteri Besar bagi menggantikan Khalid Ibrahim.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
9 ulasan:
Write comments
  1. nik aziz tu kan ulamak, pewaris nabi. dia lebih afdal dan tahu hal hal kashaf yg tak ada dlm org UMNO dan BN. percaya lah nik aziz tolak khalid kerana ada sebab nya. begitu jugak ust azhar idrus. org UMNO nak harap kan rosmah, mmmm.. malang sekali. anwar pula adalah pilihan yusuf qardawi serta pandai strategik politik. hingga mahhafiraun terpaksa buang dgn konspirasi liwat nya. cukup lah UMNO. UMNO should embrace islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "asalkan berkelahi sesama islam, maka itulah yang terbaik".... itulah saranan "ulamak pewaris nabi" yang kasyaf lagi berhikmah.... atuk kamu!
      kenapa sebut rosmah? kenapa tak sebut wan azizah? kenapa sebut nik aziz, kenapa tak sebut juga sang peliwat?... yang buruk diri disorokkan semahunya..

      Padam
    2. Kalau setakat bodoh, mmg ramai ahli PAS bodoh. Tapi kau ni tahap biul...

      Padam
  2. Alhamdulillah... Pujian bagi Allah, semoga Allah memberikan nur dan hidayah pada UlamakNya TGD Hj Nik Aziz..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benarlah pesan Rasulullah SAW, Dajjal apabila bercakap, maka semua akan percaya padanya...

      Situasi Hari ini, PAS bukan saja Nak Meruntuhkan Islam, akan tetapi juga Institusi Raja2 Melayu yang menjadi Tulang Belakang Keturunan Melayu.

      Bagaimanakah PAS ini memperjuangkan Nasib Bangsa Melayu Islam???

      Atau pada PAS, DAP itu Islam, Anwar itu seorang Wali Allah yang dituduh segala macam? Semuanya Fitnah?

      Secara Buta Tuli PAS menolak Hukum Naqli dan Aqli pabila menolak bukti saintifik berupa "BESI", video besi?

      Ceramah PAS dlm bentuk Cakera Padat "CD atau DVD" boleh pulak pakai?

      Siapakah yang Menjadikan dan Menciptakan Video Besi itu? Manusia kah? Allah kah? Apa tidak ada sebarang ayat yg berkaitan teknologi moden di dalam Al-Quran, walhal Al-Quran sesuai diguna-pakai sepanjang zaman?

      Video Besi itu juga memiliki zarah-zarah kehidupan, seprti juga kita apabila kita mati, roh kita adalah dalm bentuk zarah.. semuanya milik Allah AzzaWajalla.

      Nampaknya sungguh CETEK ilmu Para Ulamak PAS yg menghalalkan Cara,Kaedah hanya untuk menghancurkan saudara Islamnya yg lain iaitu UMNO, Bukanlah Memperjuangkan Islam.

      Tujuan PAS semata-mata untuk menghancurkan UMNO, Bukan memartabatkan Islam, Bukan untuk mempertahankan Institusi Raja yang menjadi Tonggak Melayu dan juga PAS langsung tidak berjuang untuk Bangsa Melayu yang majoritinya Islam.

      Islam di Malaysia makin melemah kerana PAS siang hari dan malam hari asyik Berpolitik Menyalahkan UMNO, Menyalahkan Kerajaan, tiada Tujuan Lain.

      Bila TGHHA menerajui PAS di Terengganu, mengalahkan UMNO, PAS tiada daya dan upaya untuk mentadbir negeri, tiada bijak pandai, ulamak terbilang untuk memartabatkan Islam di Terengganu, Bangsa Melayu dsbnya, malah menyalahkan UMNO & Kerajaan Persekutuan bila Duit Royalti tidak dapat mereka nikmati..

      Jadi Benarlah PAS berjuang untuk Diri dan Kepentingan Peribadi Pemimpin mereka, inilah Dajjal dalam Agama.

      Padam
    2. mursidul sampah dan presiden HAMPas dalam erti kata politik adalah 2 orang pondan tua yang kian nyanyuk dan sudah lama hilang kewarasannya.

      sepanjang masa yang mereka berdua berjuang dengan topeng dan wajah islam, apa yang dapat dinilai kebaikan kepada agama islam, bangsa melayu malah kepada negara ini??? kekeliruan dan perpecahan umat islam disemai sepanjang masa melalui dakyat songsang dan mengambarkan semua yang UMNO dan kerajaan memerintah buat tidak islam. ulamak begini mewarisi sifat2 munafik yang menyesatkan seperti iblis dan syaitan berikrar menyeru manusia akan sama-sama dibakar dineraka nanti.

      Parti HAMPas tak akan berjaya dalam semua perjuangan didunia dan akhirat, HAMPas kian jauh sesat dengan gabungan pkr dan dap yang selama ini penyokong tegas segala macam kemaksiatan, kesongsangan kebiadapan dan paling malang kaki jubur diangkat dan disanjung sebagai pemimpin agong mereka.

      Padam
  3. Kenapa sokong Gaza kalau mereka bukan ahli PKR?.... Apa punya logic dah....

    BalasPadam
  4. Si Tua kutuk x ingat nak mampus
    Dasar si tau munafik keparat laknatullah

    BalasPadam
  5. Nikky Najis seorang Ulamak!!! Wakakaaka.. Ulamak *spin* adalah.. Mana ada ulamak cakap *kejap tu kejap ni*.. melainkan ulamak dr parti *Hampas* ler.. Dan yg paling malang ialah dia cakap si *Anu-war Peliwat Tegar* adalah pilihan yusuf qardawi.. Wakakkkaaakaa.. Cukup lh PR.. Cuma jangan di bawa Pemikiran/Fatwa *sesat* ko kat org lain sudah lah..

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.