Sabtu, 16 Ogos 2014

Teng Dedah Peruntukan RM2 juta Untuk Sekolah Persendirian Cina Setiap Tahun

    1:01:00 PG   5 comments

sekolah-persendirian-cina

Akibat terlalu geram dan marah terhadap Menteri Besar Selangor setelah dipecat dari jawatan Exco kerajaan negeri Selangor, Adun Sungai Pinang, Teng Cheng Kim, tanpa berselindung mendedahkan satu 'projek haram' kerajaan negeri Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) dahulu ysng pernah menyumbang sebnyak RM2 juta kepada semua sekolah persendirian Cina  di negeri itu.

Teng yang kini hilang punca pendapatan setelah dipecat dari jawatanya telah menyasarkan serangan ke atas anggota exco PAS yang masih setia pada Khalid Ibrahim kerana telah membatalkan pemberian peruntukan tersebut.

Menurut Teng, sebelum krisis pertukaran jawatan Menteri Besar Selangor berlaku, kerajaan negeri yang dinaungi PKR, PAS serta DAP telah sepakat dan berjanji untuk menunaikan permintaan DAP Selangor supaya setiap sekolah persendirian Cina di negeri ini diberi peruntukan sebanyak RM2 juta setiap tahun.

Namun hari ini, Teng menzahirkan rasa kecewanya apabila pemberian peruntukan tersebut pada tahun ini senghaja dilambat-lambatkan. Dalam nada bengang, Teng menyifatkan exco Hal-Ehwal Pendidikan Selangor, Dr Halimah Ali sebagai seorang munafik dan tidak boleh dipercayai kerana tidak tahu mengenai Rancangan Khalid untuk membubarkan DUN.
Tindakan Teng membuka pekung pantadbiran kerajaan negeri Selangor semasa di bawah Pakatan Rakyat yang dinaungi DAP, PAS dan PKR telah menimbulkan tanda tanya dari banyak pihak yang mempersoalkan pemberian tersebut yang dianggap tidak adil.

Malah ada pihak beranggapan, pemberian wang sebanyak RM2 juta kepada sekolah persendirian Cina itu sebagai tanda membalas budi terhadap undi kaum Cina di negeri itu yang telah memenangkan PR pada PRU ke 13 yang lepas.

Menurut pendapat pemerhati politik, aksi londeh-melondeh yang sedang berlaku antara pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya DAP dan PAS dilihat akan mengeruhkan lagi hubungan kedua-dua parti tersebut selain memberi kelebihan pada pihak lawan.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
5 ulasan:
Write comments
  1. Wa dah cakap orang cina memang bangsat , parti mana kasi dia untung dia undi itu parti. Mungkin PRU14 cina bangsat akan menyokong MCA/GERAKAN .SPRM harus ambil tindakan sekiranya memang benar wang 2 juta disalurkan pada setiap sekolah cina. Ini sudah terlampau-lampau.

    BalasPadam
  2. Budak Melayu Islam masih lagi menagih ehsan dgn mengutip derma.
    Sekolah kominis dpt 2 juta tiap2 tahun.."

    BalasPadam
    Balasan
    1. brader, sekolah cina kat selangor ada 1000 lebih. so satu sekolah dpt 2000 je setahun. sekolah kebangsaan, sekolah agama dpt lagi byk. apa korang citer merepek mcm takde otak ni? pikir la dulu sebelum komen. bangsat. dah gi mampos.

      Padam
  3. inilah bezanya antara cina n melayu...
    li pikirlah sendiri........

    BalasPadam
  4. Jahatnya! Bayangkanlah kalau si Nyonya-Kipas-Cina PKRSODOM; disyaki PENYAMAQ-ejen ZIONIS jadi MB! Makin HANCOQ NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang kita ni!

    Aku nak cadangkan ISMA bersama NGO Islam/Melayu lain, BERSATU dgn. PAS (tapi PAS mesti keluar dari PR) dan tubuhkan satu parti baru yg. memperjuangkan Islam dan hak/kebajikan umatnya dgn. amat BERANI dan TULEN - spt. sejarah permulaan PAS, dari Parti Orang Muslimin Malaya atau Hizbul Muslimin yg. telah ditubuhkan pada 17 Mac 1948 tapi kemudian diharamkan PENJAJAH BUAS, si British-ZIONIS! Ini adalah demi anak-cucu-cicit BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, di Tanah-Alam Melayu, PUSAKA nenek moyang kita ini!

    Lihatlah Indonesia makin HANCOQ sbg. NEGARA ISLAM, di bawah si LIBERAL Islam Jokowi-dan PENDATANG Kristian Cina Basuki T Purnama! Teruslah BUMIPUTERA Islam/Melayu Indonesia, saudara kita, menjadi KULI dan PATI kat Malaysia ni - termasuk TERBUNUH dgn. KEJAM dlm. bot-bot karam akibat nak balik cuti puasa dan Raya; tapi jgn. harap dpt. simpati dari si Islam/Melayu-BONGKAK kat Tanah Melayu ni, yg. hanya pentingkan dpt. orang gaji/buruh kasar/kuli dari saudara se BUMIPUTERA Indonesia kita, dgn. MURAHAN sekali! Bayangkanlah, gaji pembantu rumah dari si KAPIR Filipina jauh lebih mahal -apa KEJADAHnya ni?!

    Lihat Jokowi (dlm. gambaqnya disyaki juga sedang membuat isyarat pemuja Syaitan-ZIONIS) , betapa bahayanya dia ni – di http://www.jurnalislam.com/nasional/read/93/dari-syiah-ahmadiyah-lgbt-jil-komunis-untuk-jokowi.html , Dari Syiah, Ahmadiyah, LGBT, JIL, Komunis Untuk Jokowi, Oleh Amaif Senin, 09 Juni 2014; dan di - http://www.arrahmah.com/read/2012/06/25/21183-ahok-menghina-ayat-suci-jakarta-tak-butuh-pemimpin-liberal.html , Ahok menghina ayat suci, Jakarta tak butuh pemimpin liberal!, Oleh Saif Al Battar Senin, 5 Sya'ban 1433 H / 25 Juni 2012!

    Dan Basuki T Purnama alias Ahok ini sebenaqnya adalah si Kristian Cina, yg. diimpikan oleh Bukan Islam termasuk dari Barat-ZIONIS, untuk menjadi Presiden Indonesia satu hari nanti - lihat biodatanya di http://en.wikipedia.org/wiki/Basuki_Tjahaja_Purnama:

    Basuki Tjahaja Purnama (EYD: Basuki Cahaya Purnama, Hakka Chinese: 鍾萬勰; Tsung1 Wan5 Hiap8; pinyin: Zhōng Wànxié; born June 29, 1966) is the current Acting Governor of Jakarta, a former legislator in the Indonesian People's Representative Council.[1] and the second [2] Chinese Indonesian to hold this position. He is also known by his Hakka affectionate nickname, Ahok ….

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.