Jumaat, 26 September 2014

Azmin Mungkin MB Selangor Paling Singkat Pegang Jawatan Jika Tidak Taat Pada Anwar

    10:00:00 PG   2 comments

sultan-mb-azmin-ali

Kegembiraan seluruh penyokong Azmin Ali yang sedang meraikan ketuanya dilantik sebagai Menteri Besar (MB) Selangor terencat apabila seorang professor dari sebuah universiti tempatan membuat jangkaan bahawa kedudukan bekas setiausaha sulit Anwar itu hanya akan bertahan sehingga November ini.

Menurut Professor Azmi Hassan, walaupun MB Selangor yang baru mendapat perkenan dari Sultan Selangor,  Sultan Sharafuddin Idris Shah, namun ia tidak menjamin Azmin akan terus merasa selesa menduduki kerusi menteri besar tersebut.

Jelas pensyarah Universiti Teknologi Malaysia (UTM) itu lagi, Azmin berkemungkinan akan berdepan undi tidak percaya apabila sidang DUN bersidang pada November depan sekiranya Anwar tetap mahu melantik isterinya untuk jawatan tersebut.

Sebelum ini, kepimpinan Pakatan Rakyat termasuk dua Adun PAS telah menandatangani surat akuan bersumpah (SD) sebagai menyatakan sokongan tidak berbelah-bagi terhadap isteri Anwar itu sebagai pengganti Khalid Ibrahim.
Rumah cantik jangan ingat tak ada jin tinggal. Klik sini
Tindakan Azmin menerima perlantikan dirinya sebagai MB Selangor merupakan satu pekhianatan  terhadap janji setianya kepada Anwar Ibrahim setalah membuat kenyataan terbuka sebelum ini,  tidak akan menerima jawatan tersebut walau mendapat perkenan dari Sultan Selangor.

Tambahnya, jika senario yang diramalkan berlaku, Pakatan Rakyat yang dianggotai PKR, DAP dan PAS harus dipersalahkan kerana suka membuat onar dan membangkitkan keresahan di hati rakyat Selangor dangan permainan politik yang tidak berkesudahan di negeri itu.

Azmin mengangkat sumpah sebagai menteri besar Selangor ke-15 pada Selasa lalu dan dijangka akan mengumumkan senarai exconya tidak lama lagi.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. Salam Wak,
    Takkan PR sanggup menyusahkan rakyat Selangor dengan memberi usul tidak percaya kat MB baru(a) ni? Kalau betul, lagi baik rakyat Selangor bagi undi tidak percaya kat PR ni. Tak payah tunggu PRU14. Apa kata Wak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum ini pun PR sudah menyusahkan rakyat Selangor. Tak cukup PRK Kajang, Khalid pula di suruh letak jawatan..kira menyusahkan la tu.

      Tapi..apa PR pedulik

      Padam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.