Ahad, 21 September 2014

BERSIH Beri Amaran Pada Istana Jangan Masuk Campur Dalam Urusan Pemilihan MB Selangor

    9:47:00 PTG   27 comments

bershit-marian-mb-selangor

Pengurusi BERSIH, Marian Chin Abdullah hari ini memberi amaran kepada Sultan Selangor sekiranya parti mejoriti tidak dibenarkan memilih calonya sendiri untuk jawatan menteri besar negeri itu, tidak mustahil sistem demokrasi berparlimen yang diamalkan di Malaysia akan hancur.

Dalam kenyataanya, Marian turut menggesa agar semua pihak yang terlibat dalam kemelut perlantikan calon Menteri Besar Selangor termasuk pihak Istana agar menghormati peraturan yang termaktub bukan sahaja dalam konvensyen Westminster, tetapi juga undang-undang tubuh negeri yang menyatakan bahawa seorang anggota dewan negeri (ADUN) mesti mendapat keyakinan majoriti ADUN lain.

Marian turut memberi peringatan kepada Istana Selangor agar tidak masuk campur secara berlebihan dalam isu perlantikan jawatan menteri besar negeri itu kerana ia boleh menyebakan masa depan rakyat tidak menentu.
Apa itu Bekam Sunnah. Klik sini
Jelasnya lagi, krisis di Selangor bukan setakat untuk mencari calon terbaik menjadi ketua eksekutif tetapi ia juga berkaitan sama ada demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan boleh terus berfungsi.

Kenyataan amaran yang dibuat ini adalah sebagai tidak balas terhadap penolakkan yang dibuat oleh pihak Istana Selangor baru-baru ini berhubung isu pencalonan isteri Anwar Ibrahim yang juga merupakan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Wan Azizah untuk jawatan menteri besar bagi menggantikan Khalid Ibrahim.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
27 ulasan:
Write comments
  1. Sapo kamu marina .... puok puok LGBT.. CUKUP CUKUP LAH ... KAMU DENGAN PENDIRIAN KAMU ..
    KAMI DENGAN PENDIRIAN KAMI.. DAULAT TUANKU..

    BalasPadam
    Balasan
    1. BAgi penampor Jopun saja kat Betty Na ni.....

      Padam
  2. la... jijah kipas jugak yang di nak kan...tak kan jijah kipas aje adun pkr kat selangor...

    BalasPadam
  3. Sape nak pergi demo?x kan org PAS nak join jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mesti join..bab2 demo ni mmg org PAS suka...cuba suruh kerja lebih masa..

      Padam
    2. Aktiviti demo ni merupakan ketagihan bagi macai2 PAS.
      Biar apapun masalah melanda mereka atau parti PAS,
      tp bila sebut demo ja.. mereka serupa dipukau.. lupa dah apa hal sekeliling..

      itu 'kelebihan' macai2 PAS.. mudah dikerah jd LEMBU jadian. any time!
      anywhere! SBb tu PKR dan DAP berani ugut gertak PAS!

      Padam
  4. Pahlawan Melayu..Ayuh Bangkit!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan dikejut..tengah lena diulit mimpi lagi tu

      Padam
  5. APA NYONYA NIE MERAPU ....................DARI BERSIH SEMAKIN KOTOR BERDAKI DEK MERAPU SI NYONYA NIE.............BOLEH BLA DARI NEGERI SELANGOR LE.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ah soh tu hanya menurut arahan...arahan dari pemilik kotei bengkok

      Padam
  6. LU SAPA MAU BAGI AMARAN.

    CERMIN MUKA DULU BEB

    BalasPadam
  7. Bodohnya macai umngok yg komen kat blog ni!

    BalasPadam
  8. BERSIH pengotor...sial

    BalasPadam
  9. Bodoh lagi macai PKR. KETUM jadi gila sebab tak boleh bertanding di Kajang. Nak tutup malu suruh bini dia bertanding. KETUM gila nak lantik sangat bini dia jadi MB. Apa punya parti Keadilan. Keadilan untuk kaum keluarga pukimak dia.

    Memang PKR parti kurang ajar. Termasuk BERSIH pun sama kurang ajar. Ah Soh lu mau kita orang kasi londeh lu punya seluar dalam, ada basuh kah lu punya jubor. KETUM ada basuh kah lu punya kunyit kasi BERSIH

    BalasPadam
  10. Darah komunis masih Segar dalam tubuh marina ni, Kotor yang bertambah Kotor, wei cauh la Lu, lu ia see aa....

    BalasPadam
  11. Bodoh apa? Nak lantik bini sendiri sebagai MB pun minta rakyat berguling-guling atas jalan pula. Anwar memang dah nyanyuk atau rasa level pemikiran rakyat Malaysia rendah sangat.

    BalasPadam
  12. Terbaik. Terselamat. Bubar saka DUN. Berbelanja terpaksa untuk satu PRK lebih afdhal dari kekecuhan...

    BalasPadam
  13. wahhhhh....sudah rakyat selangor sudah berani BAGI AMARAN kepada PEMERINTAH dan PENGUASA NEGERI.......

    BalasPadam
  14. Macam gangster je lagaknya. Mungkinkah kewujudan BERSIH akan menuju seperti kewujudan PPS (Penang?)

    BalasPadam
  15. Kurang ajar punya betina tak sedar diri.

    BalasPadam
  16. Yang BODOH SAHAJA MALUKAN MENTERI BESAR BODOH.
    Plain stupid

    BalasPadam
  17. ewah ewah..banyak cantik. lu sapa mau kasi amaran sama sultan. lu jangan langsi sangat nyonya oi, nanti lu tak tahan kena langgar. banyak besar lu punya modal kasi nasi sama sultan sampai boleh kasi amaran sama sultan. manyak suwey punya olang.

    BalasPadam
  18. pukimak nyer pompuan keturunan cina ni!!! dia bagi amaran kat istana!!? raja melayu!
    cina tak sedar diri...dulu tok nenek nko dtg merempat kat tanah melayu ni...sekarang nko nak gigit balik raja kami!? ini dah lebihhh!!!

    azhar

    BalasPadam
  19. Dulu BERSIH nak hapuskan nepotisme, sekarang kena batang hidung sendiri, kenapa nak menghalalkan pula. Tak ada pendirian pun, tapi hanya Matlamat Menghalalkan Cara. Bodoh BERSIH dan REFORMASI hanyalah alat Anwar untuk menipu rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  20. Aik, Menteri Besar tu kerja untuk sultan la. Bodo punya olang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cina lu bodoh jangan cakap banyak... lu bole cau cin cau pigi macau or hong kong

      Padam
  21. bersih dah masuk neraka dengan kau2 sekali jahanam kau marina sial...

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.