Khamis, 11 September 2014

Bocor Kertas Peperiksaan UPSR Dipercayai Kerja Puak Pembangkang!

    10:45:00 PTG   7 comments

Wak J: Inilah padahnya jika diberi muka sangat kepada penyokong tegar Pembangkang bekerja dengan Kementerian Pendidikan termasuk menjadi ahli Lembaga Peperiksaan Malaysia. Bila-bila masa sahaja mereka ini akan melakukan sabotaj terhadap kerajaan dengan apa cara sekalipun termasuk membocorkan kertas soalan peperiksaan.

Wak cukup yakin tak lain tak bukan ini sememangnnya kerja kakitangan awam pro Anwar dan Pembangkang yang bekerja dengan Kementerian Pendidikan buat dajal untuk memburuk-burukkan pemimpin tertentu dalam Kerajaan.

Bab bocor membocor ini sememangnya sinonim puak Pembangkang sebagaimana ketua mereka, Anwar Ibrahim yang telah banyak 'membocorkan' belakang jantan. Wak bukan nak tuduh atau serkap jarang....tapi itulah kenyataan!

upsr-soalan-bocor

VIENTIANE - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu pihak polis menyiasat insiden kebocoran kertas peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) sehingga ke akar umbi supaya mereka yang bertanggungjawab boleh dihadapkan ke muka pengadilan.

"Kita harap pihak polis mengambil tindakan tegas dan seterusnya satu hukuman seberat-beratnya (diambil terhadap pelaku)," katanya pada sidang media di sini untuk menjelaskan perkembangan terbaru mengenai perkara itu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kebocoran terbaru melibatkan kertas Bahasa Inggeris 014/1 dan 014/2 selepas kebocoran kertas Sains 018, 028 dan 038 yang dimaklumkan semalam.

Kertas-kertas peperiksaan berkenaan akan diadakan semula pada 30 Sept ini.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pendidikan, berkata kebocoran itu mungkin dilakukan dengan sengaja sebagai tindakan sabotaj terhadap dirinya dan Kementerian Pendidikan.

Katanya beliau tidak akan membuat sebarang andaian berhubung siapa dalang di sebalik insiden itu tetapi mahu pihak polis tidak menolak kemungkinan itu - Petikan BERNAMA
aksi-cium-awek
Kantoi tengah bercium..Klik sini

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. Saya tak percaya ini kerja2 pembangkang. Kerja2 ini di buat oleh pemayong najib yang takut muhyiddin akan digunakan oleh mahsthir untuk menurunkan najib dari takhta PM. Muhyiddin is gaining support and unstoppable. Rumours had been drumming hard that many ministers are actually endorsing muhyiddin to take over. Muhyiddin.......we in east malaysia support you to take the lead. We no longer support najib......sorry

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku rasa kerja puak ketum yang lakukan sebab ramai yang menjawat jawatan di kementerian pendidikan adalah puaka pembangkang.

      Padam
  2. Tuduh-tuduh nii tak guna. Biar polis jalankan tugas dan siapa bertanggungjawab harus dikenakan hukuman keras sebagai pengajaran pada org yg lain seperti kes "Chow Jack"

    Lepas ni, baru la takde dari puak itu, puak ini buat lagi kerja2 seumpama ini. Baru la aman malaysia.

    BalasPadam
  3. Ni baru di MOe. Kalau ada barua PR di KDN, Mindef, JPM pecahkan rahsia mcm mana?

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.