Ahad, 7 September 2014

DAP Ungkit Kembali Kegagalan PAS Ketika Mentadbir Kedah Dan Terengganu

    10:07:00 PTG   4 comments

hadi-awang-mb

Selepas Hadi Awang mempertikai kemampuan dan kelayakkan isteri Anwar Ibrahim untuk jawatan Menteri Besar (MB) Selangor, kini tiba pula giliran Presiden PAS itu dipersoal kemampuanya semasa diberi peluang mentadbir negeri Terengganu dahulu.

Pengurusi DAP Selangor, Tony Pua dalam satu kenyataan medianya hari ini mengungkit kembali rekod buruk Hadi Awang semasa PAS memerintah Terengganu yang pada ketika itu juga beliau adalah menteri besar negeri tersebut.

Tony Pua turut menyalahkan Hadi Awang kerana menjadi punca Pakatan hilang negeri Terengganu selepas dilantik menjadi menteri besar dan kehilangan negeri Kedah setelah gagal menggantikan menteri besarnya yang ketika itu terlantar sakit di hospital sebelum Pilihanraya Umum ke-13.
awek-tudung-hisap
Macam harem je perangai...klik sini
Kenyataan Presiden PAS ketika memberi penjelasan dihadapan penyokongnya di Marang, Terengganu baru-baru ini berhubung isu kelayakkan Wan Azizah bagi jawatan MB Selangor benar-benar telah menguji tahap kesabaran pemimpin Pakatan Pembangkang (PR) yang menyokong pencalonan isteri Anwar sebagai menteri besar bagi menggantikan Khalid Ibrahim.

Dalam ucapanya, Hadi Awang menegaskan bahawa faktor penolakan PAS  terhadap pencolonan Wan Azizah yang juga merupakan Presiden PKR untuk jawatan menteri besar di Selangor bukan kerana faktor jantina. Menurut Hadi lagi, keputusan penolakkan tersebut terpaksa dibuat kerana isteri Anwar itu benar-benar tidak  berkebolehan untuk menjadi seorang pentadbir kepada sebuah negeri yang kaya.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. PAS dan masak dengan mainan DAP dan PKR..... bukankah PAS sering jadi mangsa, sampai didesak pecat Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa. Bila Anwar cuba gugat PAS, mahu bina klon baru PASma...... PAS perlu pulas telinga "budak manja" dan "budak kurang ajar"

    ...... tiga suku ......

    BalasPadam
  2. Sebab Hadi sedar kegagalan beliau diTerengganu waktu jadi MB maka dia rasa jelas bini Anwar memang tidak layak.........

    BalasPadam
  3. kalau hadi gagal jd MB apatah lagi WAWI. bukan kata gagal lagi dah...lumat macam lesung kunyit.

    BalasPadam
  4. suami dipenjara isteri bersama ngan orang lain..sangupkah sultan mencemar duli bersama ngan isteri banduan? bukan sebarang banduan ..banduan peliwat nanti takut plak isterinya kena tangkap khlwat!

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.