Ahad, 28 September 2014

Dua Adun Parti Islam Buktikan 'Makan Babi' Lebih Sedap Dari Makan Ayam Bersama PAS

    7:06:00 PTG   7 comments

adun pas makan babi

Tindakan dua anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Selangor, Saari Sungib dan Hasnul Baharuddin yang didapati melanggar arahan parti kerana menandatangani surat akuan bersumpah (SD) bagi menyokong perlantikan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor baru-baru ini dianggap sebagai 'wira' penyelamat Pakatan Rakyat (PR).

Bagi menghargai jasa kedua-dua Adun PAS tersebut kerana sanggup menjadi 'barua' kepada PKR dan berjaya menghuru-harakan PAS, mereka berdua telah diraikan dalam satu majlis makan malam besar-besaran bersama penyokong Cina yang dianjurkan oleh DAP.

Beberapa pemimpin DAP ketika berucap dalam majlis makan malam yang dihadiri kira-kira 500 penyokong DAP, telah menggelarkan kedua-dua tali barut Anwar Ibrahim ini sebagai 'Penyelamat Pakatan Rakyat'.

Sebelum ini, Presiden PAS dalam satu ucapanya pada Muktamar PAS kali ke 66 baru-baru ini telah menggelarkan kedua-dua Adun partinya itu sebagi 'broker' dan 'barua' kepada PKR kerana cuba menghasut beberapa Adun PAS lain supaya menyatakan sokongan terhadap perlantikan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Dalam satu kenyataan lain, Adun Morib, Hasnul Baharuddin menyatakan kesediaannya untuk bertanding pada PRU14 akan datang atas tiket DAP.

Ketika berucap dalam majlis tersebut, Hasnul turut menjelaskan dirinya sudah bersedia menerima apa sahaja keputusan dan tidak kisah sekiranya dipeacat atau dikenakan tindakan tatatertib oleh pimpinan Pas Pusat.

Kenyataan sanggup keluar parti dan bersedia untuk bertanding di atas tiket DAP sekiranya dicalonkan lagi pada PRU14 sebagai wakil rakyat yang dizahirkan Hasnil dan Saari itu sudah cukup membuktikan segala dakwaan Hadi Awang sebelum ini terhadap kedua-duan Adun PAS tersbut sebagai 'barua' adalah benar sama sekali.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. mereka Tidak dihormati & respect..

    Tahap mereka cuma PELACOR gred 1

    BalasPadam
  2. Bertanding atas tiket PKR agar berpeluang dilantik Menteri Besar DAP. DAP sedang mengambil kesempatan atas kebahalolan Melayu PAS. Aduhai PAS, tak sedar2 lagi rupanya....Boleh tak kau orang tinggalkan Pakatan Rakyat laknat tu?

    BalasPadam
  3. Liberal-atheis-evangelist lwn khawarij.
    Biarkan, biarkan.

    BalasPadam
  4. Baik KDN siasat bank akaun anak beranak si PENGKHIANAT Islam/Melayu ni, yg. sanggup JILAT KANGKANG DAPBANGKAI/PKR! MENJIJIKkan betul - tak dak maruah lansung!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  5. PEMBETULAN:

    Baik KDN siasat bank akaun anak beranak si PENGKHIANAT Islam/Melayu ni, yg. sanggup JILAT KANGKANG DAPBANGKAI! MENJIJIKkan betul - tak dak maruah lansung!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  6. Saari Sungib pukimak lancau nih dah terbukti bersalah di mahkamah memfitnah dan didenda. Pemfitnah macam ni memang celaka sial nak mampos. Tu sebab dia lebih syok jadi penjilat burit cina dari memeprjuangkan pap yang sepatutnya. Sialan.

    BalasPadam
  7. Parti PAS gagal "mengislamkan" mereka, menyebabkan "iman" mereka lemah dan mudah terpengaruh dengan ajakan &%@#$&& !

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.