Isnin, 15 September 2014

Mat Sabu Seru Ulama Dalam PAS Contohi Khomeini Jika Ingin Kekal Relevan

    11:14:00 PTG   2 comments

mat-sabu-rit

BAKAL Presiden PAS, Mat Sabu sekali lagi telah membuktikan bahawa dirinya adalah individu yang paling berkuasa dan layak menggantikan Hadi Awang apabila berani menjentik golongan ulama dalam parti Islam itu agar lebih 'up to date' jika mahu terus kekal relevan.

Mat Sabu yang dibayar gaji hampir RM50,000 setiap bulan serta pelbagai elaun lain dengan menjadi pekerja rasmi Lim Guan Eng di Pulau Pinang telah menyatakan bahawa Islam yang dilekatkan pada PAS, suatu hari nanti tidak lagi relevan dengan jiwa rakyat Malaysia.

Sambil memuji-muji nama Ayatollah Khomeini yang juga merupakan tokoh ajaran Syiah di Iran yang terkenal dengan zaman revolusinya, Mat Sabu menyeru  pada kumpulan ulama dalam PAS supaya  bangkit dan berubah kononya rakyat sudah bosan dengan retorik atas nama Islam.

Menurut Mat Sabu lagi, PAS perlu meniru pendekatan yang digunapakai DAP dalam taktik politik iaitu dengan berpura-pura seperti mengambil berat tentang keadilan sosial walaupun hakikatnya ia hanyalah satu lakonan semata-mata dan bertujuan untuk memancing perhatian dan sokongan semata-mata.
awek-baju-ketat
Bosan tengok muka bang Mat? Mari ke blog saya
Kenyataan Mat Sabu yang cuba merendah-rendahkan martabat ulama dalam PAS mendapat kecaman hebat dari ahli partinya sendiri yang menganggap kenyataan Mat Sabu itu sebagai bongkak dan menghina ulama.

Seorang penyokong tegar PAS yang manyanjungi golongan ulama dalam parti itu dalam satu komentarnya di laman sosial telah menyarankan Mat Sabu supaya menaik taraf dirinya dahulu dengan mendalami ilmu agama atau belajar menghafaz al-Quran sebelum berani mempertikaikan keputusan yang dibuat oleh ulama.

Seorang lagi penyokong PAS dalam komentar pendeknya telah menyarankan Timbalan Presiden PAS itu membuat permohinan maaf  secara terbuka kerana telah menghina ulama dengan berkata, Mat Sabu harus bertaubat!

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. BANGSAT betul si LABU-ANJING KURAP ni! Dia ni aku syaki PENYAMAQ ISLAM-ejen ZIONIS atau si mamat-SODOM! Dia ni patut dah lama MAMPOS dari Tanah Melayu ISLAM pusaka nenek moyang kami ini! Dia sengaja bangkit nama Imam Khomeini utk menghasut ke arah kebencian terhadap Iran!

    Baik KDN siasat latarbelakang si Labu ni - sungguh mencurigakan! Kdg-kdg ramai si KAPIRDAJAL dari Indonesia, Filipina dan Thailand MENYAMAQ sbg. Islam - aku tengok muka dia ni memang sebiji mcm. Cina Thailand!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  2. Sapa-sapa nak kekal para Ulama sebenar HAPUS FAHAMAN SYIAH dalam MALAYSIA.. Takbir...ALLAHUAKBAR...

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.