Jumaat, 19 September 2014

Perwakilan PAS Aminkan Doa 'Celaka' Mat Sabu

    11:46:00 PTG   8 comments

pas wilayah doa celaka mat sabu

Muktamar PAS buat kali ke-60 yang diadakan di Batu Pahat, Johor hari ini kecoh apabila salah seorang perwakilan dari parti Islam itu menimbulkan kontroversi apabila menggunakan doa sebagai medan untuk 'mencelakakan' Mat Sabu kerana lantang mengkritik ulama sebelum ini.

Amalan mendoakan perkara tidak baik seperti doa pecah perut dan sebagainya bukan asing bagi PAS, malah amalan ini bagai sudah menjadi tabiat kepada ahli PAS untuk melakukan perbuatan tersebut terhadap individu tertentu atau musuhnya dalam politik.

Hari ini PAS dimalukan oleh Allah SWT di atas segala perbuatanya dahulu yang bertentangan dengan adab dan kesopanan ketika berdoa seperti mana yang dituntut dalam Islam.

Dalam kejadian yang amat memalukan nama Islam itu, seorang perwakilan PAS yang lain telah mendesak Abu Kassim Abdullah selakui pengurusi tetap PAS supaya membuat keputusan berhubung tindakan wakilnya dari Wilayah Persekutuan itu.
Jana pendapatan sampingan dengan bisnes printing. Klik sini
Tindakan perwakilan PAS Kedah mempersoal cara rakanya dari Wilayah Persekutuan berdoa sambil mengutuk Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dalam muktamar kali ini umpama menampar mulut-mulut celupar dalam PAS yang sebelum ini begitu galak menggunakan doa sebagai alat poltik untuk memburukkan pihak tertentu.

Terdahulu Azhari mengambil masa hampir 30 minit iaitu melebihi tempoh yang dibenarkan untuk setiap pembahas berucap.

Sejak awal ucapannya, Azhari mengajak peserta muktamar untuk menadah tangan berdoa supaya Allah memberi petunjuk kepada Mat Sabu.

Turut menjadi mangsa doa 'celaka' Azhari ialah dua wakil rakyat PAS Selangor, Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Hasnul Baharuddin (Morib) kerana membelakangkan parti apabila menyokong pencalonan tunggal isteri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

doa hancur umno

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
8 ulasan:
Write comments
  1. apa komen Nik Aziz dan Ustaz fathul Bahri?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku setuju. Aku teringin sangat nak tengok nik aziz bukak mulut tentang perkara ni.

      Padam
  2. Elok sgt la Nik Najis pnjng umur.
    biar dia tgk pa hasil doa dan didikan buruknya selama ni
    Celaka UMNO.. pecah perot.. nk ludah
    nah skrg ni segala ibu celaka ialah PAS!!

    Itupun macai2 PAS duk berlagak angkuh lg nk kait dgn UMNO.
    Bodoh punya bangsa PAS.. elok berambus dr muka bumi Malaysia ni pi buat negara sendiri dgn Pakatan Haram. Demo mcm berok dlu PAS lah yg paling GALAK sekali!

    BalasPadam
  3. Gelinya bila Aljuburi dan alburiti dah cium mulut.........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu lain sekarang lain,
      Dulu tak masyuk sekarang masyuuuuk.

      Padam
  4. Dulu aku belajar dgn ustaz Fadzil Nor
    Tapi sekarang aku dah belajar tok guru Lim dan dibimbing pak habib.( pangilan hormat, cari makan )
    Jgn nak salahkan aku sorang, sebab ramai lagi kawan2 aku yg ikut belajar dgn tok guru yg sama.

    BalasPadam
  5. Doa dlm dewan kecik je HANG MARAH.
    Doa satu stadium HANG TAK TAU NAK MARAH KE?
    Lawak betui hang ni.

    BalasPadam
  6. Kadang2 aku nampak seolah menyerupai apa mereka katakan.
    Kadang2 aku nampak macam menyerupai UMNO.
    Kadang2 pula aku nampak mcm menyerupai PKR.
    Kadang2 tu pulak aku tengok dah menyerupai DAP.
    Akhir2 ini pulak dah menyerupai YAHUDI.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.