Sabtu, 13 September 2014

PR Komited Mahu Batalkan Perjanjian Air Selangor

    3:54:00 PTG   7 comments

Dzulkefly-Ahmad-trojan-pkr

Ahli Jawatankuasa Air PR Selangor, Dzulkefly Ahmad ketika mengulas tindakan Kerajaan Negeri Selangor yang telah memeterai Perjanjian Utama pengambilalihan perkhidmatan air dengan kerajaan pusat semalam menjelaskan bahawa pihak Pakatan Rakyat (PR) akan memperhalusi semula perjanjian  tersebut.

Menurut Dzulkefly lagi, seandainya PR berjaya mengambilalih semula jawatan Menteri Besar (MB) dan pentadbiran kerajaan negeri Selangor, segala pentafsiran yang dibuat sebelum ini termasuk aspek perundangan akan dikaji semula kerana bimbang terdapat unsur-unsur berat sebelah.

'Budak suruhan' Anwar Ibrahim yang diarah supaya menyertai PAS itu turut menegaskan bahawa PR tidak akan mempercayai sepenuhnya segala terma perjanjian pengambilalihan aset air Selangor yang telah diatur oleh Khalid Ibrahim sebelum ini.

Jawatankuasa Air PR itu yang turut dianggotai bersama Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli bercadang akan membatalkan perjanjian yang telah dimeterai tersebut dan akan mengemukakan perjajian baru di mana kandunganya akan lebih memihak dan menguntungkan Pakatan Rakyat.

Para pemerhati yang mengikuti perkembangan terbaru penstrukturan semula Industi Air Selangor ini berpendapat, sekiranya PR berhasrat mahu membatalkan perjanjian yang telah ditandatangani di antara kerajaan pusat bersama Kerajaan Negeri Selangor itu, maka rakyat Selangor bakal berdepan krisis air yang lebih buruk berbanding sebelum ini jika projek pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 ditunda sekali lagi.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. kau ingat selangor bapak kau punya ,,,kau org semua mcm penyangak
    gila
    MOHON BAGINDA SULTAN KEKALKAN KHALID IBRAHIM ATAU BAGI BUBAR DUN SUPAYA ANK SELANGOR YG TENRUKN BUKAN PELIWAT DAN KOMUNIS

    BalasPadam
    Balasan
    1. x payah bubar DUN membazir tenaga,masa serta wang ringgit je,sebabnya rakyat selangor tetap akan pilih parti yg sama.

      Padam
  2. muka dzulkiply Ahmad sebiji macam anuar tak ada nur,macam muka syaitan adalah.Perjanjian untuk kesejahteraan rakyat dipertikai.Apa Zul nie ingat dato nenek dia yg punya Selangor ni.ikut suka dia orang saja.Geng peliwat nie tak boleh dihrap langsung.mereka ni tangkap seorang lepas campak kat laut buat habuan jerong2,baru padan muka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun baru nak komen yg sama. Sebiji muka ketum kan?
      Aku happy sangat2 dgn perjanjian air ni. Sebab isu air ni dah jadi sepakan politik. Elok lah apabila TSKI dah nampak ini dari kacamata rakyat.
      Moga2 apabila semua siap (dgn izin Allah SWT) dah tidak ada lagi masaalah. Serik angkut air ke tngkt 3, orang rumah aku masih sakit pinggang dan betis lagi.

      Padam
  3. Bukan niat nk menghina, tp biarlah muka tak cantik to perangai molek. Ini kalau bubuh tanduk 2 ketul, serasi dgn perangai....

    BalasPadam
  4. Negeri termaju dalam Malaysia tetapi menghadapi masalah air ! memalukan. Masih nak kacau daun si tali barut ni. Macam mana dia jadi wakil rakyat ?

    Saya kesian dengan rakyat Selangor yang terpedaya dengan PR. BN bukanlah tidak pernah buat silap, tetapi memilih PR yang memperjuangkan kepentingan PKR adalah suatu kesilapan besar, mujur TSKI menjadi MB yang mengurus dengan baik sekali.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.