Isnin, 6 Oktober 2014

Umno Kecewa Pesta Arak Di Shah Alam Diteruskan

    10:40:00 PTG   7 comments

Oktoberfest-selangor

TANJONG KARANG - Umno Selangor melahirkan rasa kesal dan terkilan terhadap Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) yang meluluskan permohonan pemasangan papan iklan pesta arak 'Oktoberfest'.

Pengerusinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, tindakan memasang iklan pesta arak itu di beberapa lokasi sekitar daerah Shah Alam itu dilihat tidak bersesuaian dengan persekitaran setempat.

"Waktu kerajaan Barisan Nasional (BN) memerintah dulu, iklan-iklan seperti ini tidak dibenarkan, sekarang ini iklan-iklan ini dilihat berdiri megah di sekitar Shah Alam.

Oktoberfest-shah-alam

"Bagaimana perkara ini boleh dibenarkan...Menteri Besar Selangor yang baharu Mohamed Azmin (Ali) sepatutnya peka dengan apa yag berlaku depan mata, jangan asyik nak cari kesalahan menteri besar (Selangor) sebelum ini sahaja," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Korban Perdana 2014 peringkat Parlimen Tanjong Karang di sini, hari ini.

Beliau berkata, Azmin perlu mengambil langkah segera bagi membendung perkara itu supaya bandaraya Shah Alam tidak lagi dicemari dengan pelbagai iklan arak.

'Oktoberfest' atau festival arak yang dianjurkan syarikat Carlsberg Malaysia itu telah bermula sejak 24 Sept lepas, di beberapa lokasi termasuk di Saujana Hotel Subang dan Berjaya Time Square Hotel.

Kemuncak pesta tersebut pula akan diadakan pada 10 hingga 12 Okt ini di pusat membeli-belah One Utama, Petaling Jaya.

Terdahulu, Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang menyertai penduduk kawasan parlimen itu melaksanakan ibadah korban membabitkan 23 ekor lembu sempena Aidiladha semalam. - Bernama

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. Hi Noh Udang. Baru bersuara nampak itupun pasal arak. Kenapa tak bersuara masa islam dan raja2 di hina?Sibuk diranjang dengan bini no.3 ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ko komplen pasal noh? patutnya komplen kpd mb baru tu. komplen juga kpd mp shah alam dari pas. aku rasa dpd ko halakan peluru tu kepada noh omar, baik ko tembak terus dahi ko, bodoh memilih sasaran. orang selangor cakap GOBLOK..

      Padam
    2. dia kawin pun dengan cara sah...dah halal...belun jelah siang malam...tak macam YB PAS, kawin pun diam-diam..pastu buat macam takda berlau ape-ape...

      lu mabuk ketumlah bro...MB baru sedap makan aiskrim, ko dapat ape???

      Padam
  2. Biarlah dia mahu diranjang bersama isteri2 nya..tu hal dia..hal arak hal sekarang nih..setelkn la azmin wei..pi support buatpa..pas duk senyap..tahniah takut

    BalasPadam
  3. Padan muka. Orang Melayu Selangor, undilah lagi Pakatan Haramjadah Rakyat!

    BalasPadam
  4. Acara togok beer atau kencing setan adalah kebiasaan kepada penduduk Selangor. Apatah lagi minum air kencing Nuar. Biarkanlah mereka bergumbira dan berpesta sakan masa mereka masih hidup sebab keturunan mereka terutama Melayu Islam pasti merana.

    BalasPadam
  5. Makin BINATANG BUAS si PENDATANG KAPIRDAJAL berpesta arak dan wanita ala-PELACUR ni - ini mesti angkara si DAPBANGKAI/PKRSODOM serta tuan Barat-ZIONISnya!

    Mana JAIS dan MAIS, yang boleh membenarkan pesta arak “Octoberfest” dipromosi dan telah begitu lama sejak Sept. lagi, dan juga secara besaran dan terbuka di Negara Islam, pusaka nenek moyang kami ini, apalagi kita baru sahaja meraikan Aidil Adha yang mulia?! UMNO/PAS juga telah GAGAL mempertahankan ISLAM/umatnya serta NEGARA ISLAM kita ini!!
    Pesta arak “Octoberfest” ini sebenarnya berasal dari budaya Barat-Zionis Jerman (lihat di http://en.wikipedia.org/wiki/Oktoberfest), yang mana budaya haram dan amat biadap ini, yang mengagungkan pesta arak besaran serta wanita berpakaian ala-PELACUR (pakaian tradisional mereka diLACURkan) , ini juga sering menyebabkan masyarakat Islam Jerman merasa terhina dan tersisih. Tetapi undang-undang Jerman/Barat-Zionis yang sering melaungkan hak asasi “kesamaan” terutamanya terhadap dunia Islam, boleh pula mendiskriminasi hak dan budaya masyarakat Islam yang mengharamkan arak. Bahkan, umat Islam tidak dibenarkan mengadakan pesta Ramadhan yang suci walau sehari dan hanya di Berlin, dan tiada hari cuti rasmi untuk Hari Raya Aidilfitri dan Aidil-Adha kecuali di Hamburg. Bahkan wanita Islam bertudung tidak dibenarkan bekerja sebagai guru mahupun dalam JPA Jerman.

    Namun demikian, NGO-NGO Jerman seperti Konrad Adeneur, Neuman Stiftung Foundation, Yayasan Kristian Jerman dsbnya amat aktif di Malaysia, kononnya mahu memperjuangkan hak asasi “kesaman-kebebasan” Bukan Islam di Negara Islam kita ini - sedangkan di Jerman, Islam/umatnya makin dibenci dan didiskriminasi, serta anak-anak muda Islam dirosakkan dengan perancangan teliti, budaya Islam mereka, terutamanya melalui sistem pendidikan, dan media-massa yang amat bebas, termasuk yang mempromosi cara hidup homoseksualiti, meminum arak, berjudi, hubungan seks bebas dan pornografi (termasuk di stesyen biasa TV contohnya stesyen sukan, selepas tengah malam)!

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.