Sabtu, 8 November 2014

Anwar Umpama 'Todak' Yang Sedang Merodok Punggung 'Hang Nadim'

    9:22:00 PG   7 comments

pelajar-um-ditodak-anwar

Ketua Umum (KETUM) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Anwar Ibrahim merayu pihak Universiti Malaya (UM) supaya bertindak profesional dengan  tidak mengenakan hukuman terhadap pelajar yang didakwa merusuh dalam satu perhimpunan haram.

Anwar yang merupakan bakal banduan penjara Sg. Buloh kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantu pembancuh kopinya berkata, dirinya tidak kisah dipenjara sekali kerana kesalahan meliwat yang dilakukan tetapi tidak sanggup melihat masa depan sembilan pelajar UM yang menjadi penyokong tegarnya gelap begitu sahaja.

Anwar turut mengibaratkan nasib malang yang menimpa sembilan orang pelajar itu sama seperti nasib Hang Nadim, seorang kanak-kanak yang bijak seperti mana yang diceritakan dalam sebuah hikayat Melayu berjudul Singapura Dilanggar Todak.
"Nadim budak baik dan bijak hendak selamatkan Singapura, namun dek kerana sikap orang Istana yang tidak sukakan Nadim mereka hasut Raja sampai Raja termakan hasutan tersebut, jadi kita tidaklah mahu begitu" - Anwar

Menurut beberapa komentar yang dipetik melalui laman sosial, menyanggah kenyataan Anwar dengan menjelaskan bahawa tindakan sembilan pelajar itu menganjurkan perhimpunan haram dan merosakkan harta benda awam tidak sama seperti kisah Hang Nadim yang menyelamatkan negaranya dari serangan todak.

Apa yang berlaku di UM pada masa itu hanyalah tindakan sekumpulan penyokong tegar yang mahu menyelamatkan seorang Peliwat dari dipenjarakan semula kerana didapati bersalah melakukan persetubuhan luar tabi'e terhadap pekerjanya.
ina-blog
Saya Ina, suka mengira. Jom ke blog saya

Menurut salah seorang komentar di laman sosial tersebut turut mengulas bahawa Anwar lah punca masa depan segelintir mahasiswa hari ini menjadi kelam kerana terikut-ikut dengan rentak permainan Ketua Pembangkang PR yang dimulakan sejak dari zaman belajarnya dahulu.

Sambil mengelarkan pelajar tersebut sebagai '9 Jahanam', komentar tersebut turut berpendapat, biar sembilan orang pelajar itu dibuang dari universiti dari  terus merosakkan, meliwat minda sembilan juta pelajar lain yang sedang mengikuti pengajian dengan matlamat untuk menggengam segulug ijazah selain memenuhi impian ibu bapa yang mahu melihat anak-anaknya berjaya.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. Kesian dengan mak bapak student yg kene ambil tindakan dengan UM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Padam
  2. Rakyat Malaysia pada umum nya baik2 belaka. Tapi datang sekoq peliwat tua yang dibuang kerja oleh bos terus mengamuk dan sibar fitnah kezaliman dan konspirasi rakyat ikut bergasak berguling atas jalan dan bertempur dengan polis. Keluar jer penjara beliau "mentodak" lagi bontot staf dia. Lagi sekali si bebal nie nak buat huru-hara. Tapi tidak menjadi kerana ramai dah faham dan percaya yang dia seorang kaki "todak".

    BalasPadam
  3. Gelap masa depan..majikan mana akan ambil budak-budak bekerja jika perangai seperti ini

    BalasPadam
  4. Nuar TODAK kaki rodok jubog...ki...ki...ki

    BalasPadam
  5. ....


    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

    Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<




    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Agenda Jahat UMNO - UMNO Mahu Musnahkan Perpaduan PR Utk Terus BKUASA!

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Generasi lama, generasi muda dan generasi baru perlu berhati2 dgn tektik UMNO sekarang yg menggunakan media mereka..

    Matlamat mereka hanya satu... Mahu kekal berkuasa...

    Oleh itu, mereka perlu memastikan Pakatan Rakyat berpecah agar rakyat sudah tidak percaya kpd Pakatan Rakyat lg.. ( Konon nya lah )

    Jadi di bawah adalah tektik mereka yg dianggap berkesan... ( Konon nya lah )

    1. UMNO akan cuba habis2an agar PAS keluar dr PR... Semua cerita mereka palsu belaka..

    2. UMNO akan menggunakan Anwar habis2an sbg liabiliti PKR... Sebenarnya mereka takut dgn kekuatan Anwar..

    3. UMNO yg sudah hilang pengundi Cina, akan melabel DAP mcm2... Jahat mereka tak sedar, nak kata DAP pulak jahat...


    Jadi, sy mohon sgt, jgn mudah percaya dan tertipu dgn permainan jahat mereka...

    Tolong ye :-)


    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<


    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'




    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    BalasPadam
  6. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.