Isnin, 17 Oktober 2016

Bersediakah Umno Johor Berdepan Pilihan Raya Mengejut?

    10:10:00 PTG   No comments

keyboard-warrior-umno

Jika diajukan soalan tersebut pada penulis, jawapanya adalah TIDAK.

Sepanjang penulis berada di Johor, suasana untuk menghadapi pilihan raya di sini bagai tidak dirasai seperti di negeri-negeri lain yang kini sedang sibuk menyiapkan jentera perang masing-masing.

Mungkin kerana Johor masih dianggap sebagai fix deposit Barisan Nasional (BN), maka tidak perlu diadakan persiapan awal untuk mendepani pilihan raya yang dijangkakan berlaku sebelum Anwar Ibrahim keluar dari penjara pada tahun depan.

Melihat pada situasi sekarang, sudah pasti kesempatan ini diguna sebaiknya Pembangkang untuk mewujudkan keadaan huru-hura dan menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat melalui propaganda mereka kononya terdapat ramai Adun dari BN akan lompat keluar parti.

Bagaimanapun, tindakan DAP cuba mewujudkan keadaan suasana politik yang tidak tenteram di Johor sekali lagi gagal apabila Menteri Besar, Datuk Khaled Nordin tampil menjelaskan bahawa tiada pilihan raya tergempar akan diadakan di negeri ini.

Beliau turut menegaskan bahawa bahawa Johor tidak akan mengadakan pilihan raya secara berasingan sebelum pilihan raya umum akan datang walau terdapat spekulasi yang tersebar mengenainya.

Pada masa sama, beliau menganggap spekulasi itu sebagai hanya 'cakap-cakap' di kalangan segelintir individu dalam laman sembang kumpulan tertentu.

Khaled yang juga Pengurusi Perhubungan Umno Negeri Johor, turut menafikan terlibat dalam kumpulan tertentu dan mempunyai niat untuk mengadakan pilihan raya negeri mengejut seperti yang didakwa sesetengah pihak.

Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong turut dilaporkan sebagai berkata parti itu bersedia menghadapi pilihan raya tergempar itu sekiranya ia berlaku.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.