Selasa, 28 November 2017

Rumah Generasi Kedua Felda Bukti Kerajaan Peduli

    2:11:00 PTG   No comments

rumah-felda-gen2

Hari ini buka sahaja pintu pejabat, wak lihat ramai anak Peneroka sibuk menghantar borang permohonan rumah generasi kedua Felda. Yang kuat menghentam kerajaan juga turut dilihat tidak ketinggalan mencuba nasib.

Cuma wak seorang sahaja yang tidak menghantar borang permohonan kerana ingin beri peluang kepada rakan-rakan lain yang belum memiliki rumah sendiri.

Walau pada awalnya tidak berapa setuju dengan program ini namun setelah melihat kesukaran rakan-rakan dalam meneruskan hidup mereka, wak rasa program tersebut wajar diteruskan memandangkan kawasan Felda masih lagi terdapat tanah kosong yang boleh dibangunkan.

Rata-rata pemohon yang wak temui sangat gembira dengan program ini. Mereka begitu berharap agar projek pembinaan rumah generasi kedua Felda berkenaan dapat dilaksana dan siapkan secepat mungkin.

fgvpm-bkt-tongkat

Terima kasih kerajaan Barisan Nasional dan FELDA kerana terus membela nasib rakyat khasnya generasi Peneroka walau teruk dibelasah dan ditohmah Pembangkang tidak kira siang dan malam.

Mungkin ada yang menganggap program ini sekadar umpan piliharaya, tapi percaya lah bila rumah generasi kedua ini siap dibina pasti ada yang mulut ternganga.

Sedikit pesanan untuk generasi kedua Felda. Bukan senang nak beli rumah sekarang walau harganya murah. Apa yang lebih penting ialah jangan tersilap membuat pilihan, kelak rumah tak dapat diri sendiri yang rugi..

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.