Jumaat, 1 Oktober 2010

Lagi Mahasiswa dirasuk Jin!

    6:11:00 PG   5 comments


Malunya wak kalau jadi bapa kepada anak-anak ini. tak tahu nak letak muka dekat mana lagi bila berdepan dengan orang kampung. Sudah disediakn dengan kemudahan asrama serta tempat baring yang selesa, atas jalan juga yang dicarinya. Tak tahu la jin jenis apa yang dah merasuk pemikiran budak-budak ni. Jangan-jangan jin bermata satu atau jin yang selalu keluar bila bulan mangambang..

Foto: Contoh yang menjadi ikutan..Gambar MahasiTUA dari Pas

Tak reti nak kata apa lagi dengan mahsiswa kita sekarang ini, nak kata dungu tapi belajar sampai tahap universiti. Tapi bila tengok perangai dan tingkah laku yang macam ini. megalahkan orang yang tak pernah bersekolah langsung. Ilmu apa yang dibelajarnya dekat U tu pun kita tak tahu. Ini lah hasilnya apabila terpengaruh sangat dengan unsur-unsur dari luar yang ntah apa-apa ntah.


Kalau macam ni lah rupa mahasiswa pembina negara yang selalu dilaung-laungkan oleh kerajaan, alamatnya terlungkup awal Malaysia dibuatnya. Harap-harap dia orang cepat sedar dengan apa yang mereka buat ni. Buat malu je kalau bangsa-bangsa lain tengok anak-anak melayu kita yang berpendidikan tinggi, berperangai sedemikian. Dah hilang kemaluan apa dia orang nih..Ini lah yang dikata pandai tapi sukar diajar.

Sumber gambar dari blog GAP

P/S: Kalau anak wak, memang dah lama kena belasah dengan getah paip..buat ngabiskan beras je!

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
5 ulasan:
Write comments
  1. budak u mana ni heheheh cuba bagitahu mesti baru dia org malu..

    BalasPadam
  2. sALAM..Maha..

    tgk keadaan jalan macm dekat UKM..tp ntah lah..yg confirmnua semua ni budak melayu..kesian.

    BalasPadam
  3. tu ler hasilnya bila kerajaan menurunkan gred untuk meramaikan budak melayu masuk universiti... hasilnya, wujudlah mahasiswa yang kalau dibagi kertas peperiksaan SPM tahun 70-an dulu, harus tak lulus walau satu kertas pun....

    dah sampai masanya kerajaan mengamalkan MERITOKRASI untuk masuk universiti tempatan dan meningkatkan semula gred kelulusan... biarlah tak ramai Melayu di universiti, asalkan yang ada tu, betul-betul berkualiti dan layak digelar sebagai mahasiswa...

    barangkali terlalu banyak sangat perkara syubhah yang mak bapa bebudak ni bagi anak-anak depa makan... tu pasai la anak-anak jadi macam tu!!!

    BalasPadam
  4. tak terhantuk lagi tu.. macam mane nak tengadah.. sama la macam yg naik motor x pakai helmet.. x bersepah lagi bawah lori, xkan nyer nk serik..

    BalasPadam
  5. salam,

    bebudak U mana nih? mengabihkan boreh sj...nama saja celik IT, nak mngundi melalui internet pun jd issue??

    kalau undi pakai ID+IC sendiri, pastu hadkan satu ID+IC, satu saja undi, apa masalahnya?

    ooo..tak boleh pakai pengundi hantu bila guna sistem ni, kan???

    ni namanya bodoh tak boleh diajar, cerdik tapi bahlol wal tolol..

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.