Sabtu, 9 Oktober 2010

Misi Mencari Kambing Hitam dalam PKR

    7:39:00 PG   4 comments

Kini PKR telah mula takut dengan bayang-banyangnya sendiri. Terbaru melalui come back yang dibuat oleh bekas jambu Anwar iaitu Rahimi Osman dangan penampilan imej lebih bergaya serta berkot  dan dibarisi barisan peguam di belakangnya, telah membuatkan PKR tak senang duduk untuk mempertahankan bos mereka yang kini tengah bersedap-sedap dalam pening di luar negara.

Jangan ingat hanya Anwar sahaja yang mampu berpakaian jenama terkenal dan memiliki barisan peguamnya sendiri. Orang lain pun boleh juga, walaupun sebelum ini Rahimi bekerja hanya sebagai pembantu khas kepada Anwar dan bergaji RM3000 sahaja. Tak kira samada orang luar atau dalam PKR itu sendiri yang menaja bekas jambu anwar ini, yang pastinya segala kerja-kerja dajjal dalam PKR sudah mula terbongkar satu persatu.

Jambu bukan sebarang jambu, bekas jambu Anwar ini boleh diketogerikan sebagai "Jambu Batu" yang keras dan susah nak makan kalau tak ada gigi yang kuat. Itu lah yang membuatkan PKR dan kuco-kuconya gelabah biawak tak tentu pasal, pelbagai penafian telah dibuat samada melalui sidang akhbar atau portal berita internet untuk melepaskan diri dari terpalit dengan isu ini. Kegelabahan yang ditunjukan oleh dua orang peguam PKR tersebut menunjukan selama ini memang benar bekas jambu Anwar itu telah dipaksa menandatangani akuan bersumpah yang telah disediakan oleh mereka. Baca ulasan lanjut di Blog Azli Sukri Today

Manusia yang bakal menajadi kambing hitam pertama dalam isu ini ialah Zaid Ibrahim. Cakap-cakap dalam PKR sendiri mengatakan Zaid ada terlibat sama dalam komplot untuk menjatuhkan Anwar sambil dibantu oleh seorang Jutawan cina yang bernama Soh Chee Wen. Zaid adalah orang yang paling disyaki dalam PKR kerana sebelum ini beliau begitu lantang mengkritik kepimpinan Anwar semasa dalam kempen pemilihan parti.

Apa pun yang terjadi selepas ini, sudah pasti keadaan Anwar akan bertambah gawat untuk menghadapi pertuduhan liwat ke atasnya kerana hanya dengan akuan bersumpah dari bekas jambunya itu sahaja dapat menyelamatkan diri beliau serta mengheret Najib dan Rosmah ke mahkamah sebagai saksi, sekali gus dapat melibatkan pasangan suami isteri ini dalam konspirasi untuk menjatuhkan Anwar. Takdir Allah telah menentukan segalanya. Persolan yang perlu dijawab oleh pemimpin dan juga lembu-lembunya di sini ialah, ke mana perginya akuan bersumpah original yang telah ditanda tangani oleh Rahimi Osman dua tahun lepas. Adakah ia sudah tidak valid atau sudah hilang dalam simpanan?. Buat pemimpin Umno yang berada di atas, jangan cuba-cuba nak menyibuk dalam hal ini, kalau tidak mahu terjebak dalam game plan Anwar. Kelak nanti diri sendiri akan termasuk perangkap.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. salam bro, kalau pejam matapun dapat tangkap kambing hitam dalam PKR ni...

    BalasPadam
  2. Akan ada lagi pendedahan maha dahsyat mengenai PKR lepas nih tapi bukan kerja orang UMNO/BN sebaliknya kerja orang-orang PKR sendiri...fuh cayalah.
    UMNO, hangpa la ni dok diam-diam jer biaq depa PKR hancuq dari dalam.

    BalasPadam
  3. Bro...kambing warna lain tak boleh ke?.Kuning ke kelabu asap ke...elok lagi kambing warna hijau berserban..nak tak?.

    BalasPadam
  4. kambing tu raya haji ni kena korban la...
    http://www.duitlama2u.blogspot.com/

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.