Jumaat, 31 Disember 2010

Garuda Terbang Rendah, Tanda Hormat Kepada Sang Harimau

    12:19:00 PG   4 comments


Kita lupakan seketika bab politik hari ini. Walaupun sudah berakhir, namun demam Piala AFF Suzuki kini sedang hangat melanda tanah air tercinta. Di sana sini sekarang tengah sibuk bercerita pasal bola sepak, tak kira lah di kedai mamak, gerai-gerai tepi jalan hingga ke lobi hotel, tidak ketinggalan juga di ruang-ruang siber termasuk di Blog dan juga di Facebook semua kecoh berbicara tentang kejayaan pasukan Malaysia membenam timnas Indonesia dengan agregat 4-2 dalam perlawanan akhir kedua di tempat lawan malam tadi.

Syabas dan tahniah itu sahaja yang mampu Blog Wak Jengkol ucapkan kepada skuad kebangsaan bola sepak Malaysia di bawah bimbingan Jurulatih Rajagobal, kerana berjaya mempertahankan kemenagan yang telah berada dalam genggaman setalah menang di tempat sendiri dengan jaringan 3-0 sebelum ini. Dalam perlawanan akhir malam tadi Malaysia berjaya mencuri satu mata lagi di tempat lawan, sekaligus menambah derita skuad Indonesia, mereka terpaksa bermain mati-matian untuk menjaringkan gol sebanyak yang boleh bagi memenangi perlawanan tersebut.


Pada pertengahan separuh masa kedua kelihatan pasukan Indonesia mula bangkit dengan berjaya membolosi gawang gol Malaysia. Kehadiran dua gol tersebut sudah pasti mampu membuatkan perasaan kita yang menonton di kaca TV berasa cemas bercampur geram kerana melihat keadaan pemain Malaysia kelihatan goyang-goyang sedikit. Mungkin ini disebakan oleh tekanan dari luar oleh penyokong Indonesia yang begitu ramai sehingga penuh stadium atau mungkin juga pemain kita menghadapi tekanan untuk mengekalkan kemenagan 3-0 sehingga minit-minit terakhir perlawanan. Apa-apa pun segala tekanan dan beban yang digalas oleh pemain bola sepak kita kini berjaya dilepaskan, sekaligus membawa pulang trofi Piala Suzuki pulang ke tanah air.

Penantian selama 14 tahun Malaysia mengidam untuk menjulang pila Suzuki kini sudah termakbul. Kemarau panjang yang selama ini melanda pasukan kebangsaan untuk menjuarai mana-mana pertandingan bola sepak pada peringkat antarabangsa kini sudah berakhir. Diharap dengan kemenangan yang dikecapi sekarang ini dapat menaikkan moral dan semangat pemain bola sepak tanah air terutama yang berada dalam liga Malaysia untuk bermain dengan lebih gigih seterusnya dapat melahirkan pemain yang bukan sahaja berbakat malah berkualiti dan juga dapat mengangkat martabat bola sepak kebangsaan ke peringkat yang lebih tinggi.

Di atas kejayaan ini PM kita telah mengumumkan hari Jumaat bersmaan 31hb Disember 2010 ini sebagai hari cuti umum kepada seluruh rakyat Malaysia bagi meraikan kejayaan sulung pasukan bolak sepak kebangsaan pada kejohanan Suzuki Cup . Bonus pun dah dapat, alamatnya bercuti panjang lah nampaknya kita. Memang tak sia-sia kita menyokong skuad Malaysia dari mula hingga berjaya menjadi juara. TAHNIAH..TAHNIAH..TAHNIAH kerana mengharumkan nama Malaysia tercinta.


Wak J: Apa cerita dengan Julia Perez yang beria-iaya sangat nak butakan mata pemain Malaysia dengan pacaran laser sakti yang keluar dari puting nenenya tu. Tertungu-tunggu jugak tadi nak tengok berapa hebatnya laser si minah indon ni. Takkan kehabisan bateri kut..Harap nenen je besar, ntah-ntah sumbat silicon agaknya.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. Hahahah

    Indoni sial menang dapat nama, Malaysia menang menjulang piala. Allah tu Maha Adil, cuma Indoni sial yg kekampungan, bodoh sombong dan tak sedar diri!

    Mana pi dukun santet, dukun lintah, nyi sundal bolong, nyi rorok kudong, bomoh belut, ki bodoh, mak lampir, tuyul, si tempang depok, rahma azahari, manohara konek pinut, julia pepes, jeniffer kurniawan meh kita pakat potong telinga mereka.

    Sekali lagi kah kah kah puas Teman buat kali ini.

    BalasPadam
  2. sALAM mEGAT aLAM..

    Satu pakej lengkap..semua sekali kena tibai..dari pak dukun, bomoh-bomoh hingga ke manohara dan julia perez..

    mmg padan dgn muka diaorg. tak ada la hebat mana pun, mereka kalah disebabkan oleh kesombongan dan ego yang tinggi, tak kira dari pemimpim hingga kerakyat bawahan..

    Semoga dgn kekalahan ini menjadi pengajaran kepada mereka yg terlalu angkuh..

    BalasPadam
  3. Salam Wak...
    Tahniah kepada semua HERO kita! Dan Juragan Rajagopal dan semua assistannya.Tak lupa juga DYMM Tuanku Sultan Hj Ahmad Shah yang telah melahirkan suatu 'suasana baru' negara kita di penghujung 2010..
    -Mematikan ego,sombong Indonesia telah termakbul.
    -Membuktikan nenen Julia Perez kempes dan tak mendatangkan stim langsung kepada wira2 kita sebab awek2 di Malaysia jauh lebih mantap dan montok fresh..dibanding si JUPE yang dah kempes.
    -Menjulang trofi di stadium Bung Karno bukan di Bkt Jalil.

    BANGGA!BANGGA!BANGGA!

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.