Jumaat, 18 Februari 2011

Melayu P.Pinang Geli Pegang TAHI Sendiri

    9:50:00 PG   No comments

 
PULAU PINANG 17 Feb. – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dihadiahkan 12 kuntum bunga ros hitam daripada Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia Pulau Pinang (PSAMPP), di bangunan Komtar, di sini hari ini.

Pemberian bunga tersebut adalah sebagai simbolik mendesak agar Guan Eng berundur daripada tampuk pemerintahan kerajaan negeri serta memberikan penjelasan berhubung isu penerbitan risalah My Balik Pulau. Petikan dari Utusan Malaysia

Wak J say,

Mebazir duit sahaja hadiahkan ros hitam kepada Guan Eng. Dah tak ada cara percuma lain ke kalau yer pun nak ajar si Cina DAP tu. Itu lah sikap orang Melayu yang terlalu lembut sehinggakan kepala Melayu boleh dipijak-pijak dengan sewenang-wenangnya. Memang benar sifat dan sikap orang Melayu terkenal dengan tuturcara yang lemah lembut dan berbudi bahasa. Tapi apalah gunanya kita menjadi terlalu baik sehinggakan kepala sendiri boleh ditunjal-tunjal orang lain. Ke mana perginya sifat tegas dan garang orang Melayu. Baru dijamu dengan RM100 sudah jadi longlai tak bermaya.

Sepatutnya bunga ros hitam yang dijadikan sebagai hadiah kepada Lim Guan Eng ditukar kepada TAHI. Bukan sahaja mudah didapati, malah ia free. Begitulah caranya kalau betul-betul orang Melayu mahu mempertahankan hak bangsanya dari diperkotak katikan. Tak kan orang Melayu geli dengan TAHI sendiri. Sampaikan tidak sedar di atas kepala penuh dilumur oleh si Cina DAP ini dengan najis yang lebih kotor dari najis sendiri. Kononya bunga ros hitam itu sebagai simbolik untuk mendesak si Cina BABI tu berundur..tuihhh..macam hampas..
Kalau orang Melayu ingin tahu atau ingin mencari simbolik yang sesuai untuk berhadapan dengan CELAKA seperti DAP ini. Cari dan pungut la TAHI kemudian lemaparkan sahaja tahi ke mukanya. Itulah baru simbolik yang sebenar. Tapi adakah orang MELAYU P.Pinang berani melakukanya??. Ketuk kepala, kemudian tanya diri sendiri. Jangan biar hidup orang Melayu terus bergelombang dengan TAHI BABI DAP. Cukup-cukup lah tu.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.