Jumaat, 8 April 2011

Mahfuz Bean Omar: Layan Gambir Sarawak Lagi Syok dari Telan Ubat Kuat hARAKah

    8:02:00 PG   1 comment

 
Sudah terkena penangan gambir Sarawak kut orang tua nih. Maklumlah kali pertama cuba. Baru dia tahu bertapa hebatnya kesan  gambir Sarawak kalau nak dibandingkan dengan kesan minyak atau ubat kuat yang terdapat dalam akhbar hARAKah. Sabab tu bila kita dok baca statment si Mr Bean pasal perlantikan adik kepada ketua menteri Sarawak sebagai calun PRN Sarawak nampak macam orang tengah STIM sampai tak boleh nak kawal anunya..wakakakakaka

Akibat terlebih sapu gambir Sarawak, macam gini lah jadinya, bila bercakap dan yang terkeluar dari mulut semunya benda-benda merapu dan melucukan bila kita baca atau mendegarnya. Memang melayu jenis pelupa si Mahfuz nih. Ada ke patut dia pergi pertikai keputusan KM Sarawak meletakan adiknya sebagai calun PRN sebagai amalan KRONISME keluarga..ermm memang tak patut betul.

Suka hati depa la nak letak calun apa sekalipun. Asalkan calun yang dipilih itu disukai dan senangi oleh rakyat tempatan selain daripada memenuhi ciri-ciri calun yang boleh membawa kemenangan pada parti seperti yang dikehendaki oleh PM kita. Penduduk tempatan sendiri boleh terima siapa sahaja yang bakal menjadi wakil mereka nanti. Inikan pula si Mahfuz yang sekali sekala turun ke negeri Sarawak nak bising lebih-lebih. Memang hamPAS
Bila bercakap soal amalan kronisme, sepatutnya si Mahfuz perlu melihat dan menilai kembali, adakah dalam gabungan pakatan haram yang disertai oleh Pas, PKR dan DAP tidak pernah mengamalkan amalan tersebut di kalangan ahli keluarga?. Rakyat Sarawak pun sudah tahu dan dapat menilai antara parti politk mana yang paling kuat mengamalkan kronisme dalam kelurga. Kalau benar-banar Mahfuz anak jantan dan mempunyai dua biji telur yang masih tergantung, tegurlah rakan DAP dan PKR  yang berada dalam Pakatan Haram supaya tidak mengamalkan kronisme, kerana kedua-dua parti ini amat terkenal di mata rakyat Malaysia dengan jolokan parti ANAK BERANAK atau parti KAUM KELUARGA..

Cukup lah tu Mahfuz, jangan cuba jual temberang di Sarawak pula kerana ia tak laku di sini. Minda dan  pemikiran rakyat Sarawak jauh berbeza dan terdidik kalau nak dibandingkan dengan pemikiran juak-juak Pas serta pakatan haram yang lain di semenanjung yang mana ke semua otak dan minda mereka ini sudah tepu dangan air basuhan kaki Nik Ajis atau air kencing Keluarga Lim dan juga Anwar Ibrahim. Jangan bikin malu nama orang Pokok Sena di Sarawak kerana memiliki wakil rakyat yang IQnya tinggi sedikit dari ORANG UTAN.

Wak J: Sesiapa  yang terjumpa Mahfuz Bean di Sarawak sana. Jangan lupa campak kulit pisang...Ingat tau...wakakakaka

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. ada 7 benda ajaib didunia ini yg telah digazetkan. mahfuz omar adalah benda kelapan ttp belum digazetkan. apa x peliknya. bila bercakap atas kapasiti parti, bermaksud mewakili pas, parti islam. kt mana islamnya jika berckp tidak berlapik mcm tu? awk tuduh org berak tgh jalan sedangkan awk baru je berak kt situ td, belum cebukpun lg. langsung x pernah guna cermin agaknya mahfuz ni. nk tibai taib mahmud konon, dalam dap & pkr penuh kronisme. malas nk tulis siapa2 malaun kronisme dlm dap & pkr sbb semua dh tau. kalau mahfuz belum tau, itulah keajaiban mahfus sebagai benda ajaib kelapan. atau... dia ni memang bodoh yg x reti belajar??? awk tu liabiliti kpd pas sebenarnya. memalukan!!!

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.