Selasa, 31 Mei 2011

"Babi" Pun Reti Pakai Sepatu Bila Masuk Kandang "Lembu"

    6:35:00 PG   1 comment

 
Mungkin situasi seperti yang kita lihat dalam 2 gambar ini merupakan perkara biasa bagi orang Melayu PR apabila rumah mereka dikunjungi oleh tetamu samada yang berugama islam atau yang berlainan agama.

Dalam Islam amat menggalakkan kita supaya meraikan tetamu yang hadir, kerana setiap tetamu yang hadir itu akan membawa keberkatan kepada keluarga kita.

Mungkin kerana teruja yang melampau dek sumbangan yang diberi oleh dua ahli Komunis ini. Itu yang sampai sanggup adab ada adat orang Melayu dibiar dan  diperlaku sedemikain rupa. Mungkin tuan rumah tersebut tak berani hendak menegur pemimpin agung mereka ini, ditakuti sumbangan yang diberikan akan ditarik balik.

Pada pendangan wak....Jijik dan pengotor sangatkah rumah-rumah orang Melayu PR ni. Sampaikan orang yang datang berziarah terpaksa memakai kasut di dalam rumah?. Ke memang orang-orang Melayu PR ni jenis dari spisis yang "PENGOTOR". Harap-harap orang Melayu PR tak macam tu kan.


Nasib la rumah yang dimasuki oleh dua orang Komunis ni rumah orang Melayu PR. So tak hairan la seekor 'Babi Putih" ni bersepatu bila melangkahkan kaki masuk ke rumah orang-orang Melayu PR yang diziarahinya.

Kesian dan sedih bila melihat Melayu PR dipijak-pijak dan diperbodoh samapai tahap macam ni sekali. Perbuatan memakai kasut di dalam rumah memang dianggap satu perbuatan yang sangat biaDAP oleh orang-orang Melayu Islam. Tapi apa boleh buat dah sendiri yang pilih jenis pemimpin macam ini, teriama saja lah. Jangan esok lusa dia orang ni bersepatu atas tempat kita SUJUD sudah...baru qiamat dunia..

Wak J: Opsss sorry i forgot nak tanggal kasut...I ingatkan ni KANDANG LEMBU...rumah U rupanya..kikikikikikikikik

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
1 ulasan:
Write comments
  1. Jenis puak2 ni kalau kena pijak kepala pun diorang senyum,maklumlah pemimpin diorang.Paling kuat diorang cakap,'alah bukan dosa pun pakai kasut masuk rumah,tak ada tulis dalam quran pun'.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.