Melayu Tolong Melayu: Untuk Mereka Yang JOBLESS & Suka Komplen Takda Kerja

Note: Petikan Dari faceBook wak..Lubang baik yang lebih BEST dari lubang KUNYIT...

MELAYU TOLONG MELAYU 1: Peluang kerja untuk rakan PR dan rakan BN yang JOBLESS atau yang ingin menukar kerja..Aku baru balik dari hantar proposal tadi..Kebetulan depan kilang tersebut terpampang iklan jawatan kosong (rujuk gambar). So aku nak kongsikan pada ko orang semua dalam group ni bagi yang berminat sahaja.

Inilah peluang terbaik untuk memperbaiki mutu hidup masing-masing. Jika hari ini gaji ko org RM700 sebagai operator. Apa salahnya cuba nasib, mana lah tahu 2-3 tahun akan datang gaji ko org jadi 4 angka..Jalan (rezeki Allah) dan cara aku dah tunjuk...pandai2 ko org lah nak merebutnya.

Lokasi: Balakong (Taming Jaya) Company: Zincalu Casting Sdn Bhd...


MELAYU TOLONG MELAYU 2:
Baru balik dari solat Jumaat, Terjumpa plak iklan kerja kosong. Hehehe..sorry yer..kerja ni STANDARD dia rendah sikit OPERATOR jer, gaji dia pun biasa2 je...cukuplah kalau nak menampung hidup bujang atau bekeluarga. Over time memang lebat...Bagi rakan2 PR atau BN yg rasa kelayakan akademik tu sesuai tuk kerja mcm ni, apa salahnya cuba...Yang penting kerja yg kita buat tu HALAL.

Lepas ni tak mahu dengar cerita RAYAT hidup susah sedangkan kerja kosong berlambak menanti meraka...Nantikan kerja kosong yg setrusnya. Kejap lagi aku postkan tuk makluman ko orang semua.

Loaksi: Bandar Baru Bangi (Selaman Sect 10) Company: Nichicon (M) Sdn Bhd


MELAYU TOLONG MELAYU 3: Buat rakan PR & BN yang amik jurusan teknikal tak kira lepasan ILP..IKM atau mana institut teknikal lain. Ada lubang kerja lagi tuk ko org semua. Pergi try sat interview. Aku dengar gaji juruteknik mahal kit situ.

Budak2 U yang masih dok TANAM ANGGUR tu pun boleh cuba juga...mana la tahu ada jawatan kosong lain yg sesuai to ko org...NASIB...cari pengalaman dulu...jangan asik dok melalak kat dalam group (fB) ni je..Bil internet broadband pun nak kena bayar juga...wakakakaka

Lokasi: Bandar Baru Bangi (Selaman Sect 10) Company: Stenta Film (M) Sdn Bhd...berjiran dgn Nichicon Sdn Bhd & Sri Utusan Malaysia


Wak J: Dah jadi agensi pengiklanan kerja kosong plak blog wak nih. Tak mengapa lah..asalkan aku dapat tolong bangsa aku yang dah jauh sangat ketinggalan dari bangsa lain...Semoga ada yang tergerak hati nak pi TEMUDUGA hari ni...Selamat maju jaya...

3 comments:

  1. hehehe... bagus2.kasik tolong update keje2 kosong ni, moga2 melayu kita takder yang jobless.. :)

    ReplyDelete
  2. Kaum Cina di Malaysia ini sungguh licik dlm usaha mereka utk merebut kuasa pemerintahan dpd UMNO.
    MCA dan Gerakan adalah ireleven sudah dlm BN. Cina MCA dan Gerakan sedang berkerjasama dgn Cina DAP - MCA dan Gerakan menyerang dan mensabotaj BN dari dalam dgn meminta perkara2 yg lebih2 utk kaum Cina dari dlm BN. Cina DAP pula menggasak dari luar.
    Dgn sokongan orang Melayu yg bodoh dari PAS dan PKR, nampaknya kerajaan BN akan tumbang di PRU13 nanti kpd Pakatan Rakyat.
    Kita semua maklum bahawa ekonomi negara ini dlm genggaman kaum Cina. Kenapa barang2 keperluan naik mendadak sejak akhir2 ini? Ini adalah muslihat yg dimainkan oleh golongan peniaga Cina dlm menaikkan harga barang2 keperluan, supaya rakyat akan marah kpd Kerajaan BN yg ada sekarang dan mengundikan Pembangkang sebagai tanda protes spt yg telah berlaku di PRU12 dahulu.
    Cadangan saya kpd Najib adalah:
    1. Di PRU13 nanti, jangan sekali2 letakkan calon2 dari MCA dan Gerakan di kawasan2 majoriti Melayu. Mereka hendaklah bertanding hanya di kawasan2 majoriti Cina.
    2. PKR bolehlah diabaikan kerana Anwar sudah menghampiri Sg. Buloh.
    3. Haruslah diusahakan kerjasama dgn PAS dari golongan Ulamak yg nampaknya sedang merebut kuasa daripada puak Erdogan. Kenapa PAS sanggup berkerjasama dgn DAP dlm Pakatan Rakyat? Hanya kerana mahu merebut kuasa memerintah. Oleh itu jika UMNO menawarkan kuasa memerintah bersama kpd PAS, sudah tentulah PAS mahu pulak berganding bahu dgn UMNO dlm Kerajaan Perpaduan. Ini adalah utk kepentingan masa depan kaum Melayu di Malaysia. Kalau kuasa politik di Malaysia dah terlepas ke tangan kaum Cina, tak usah haraplah nak dapat apa2 lagi. Orang Melayu akan mengemis di tanah air sendiri spt yg berlaku di Singapura.
    4. Najib janganlah mendengar sangat nasihat2 yg selalunya kurang bijak dari cedik-pandai2 (kononnya aje) yg berkerumun di sekeliling Najib utk kepentingan agenda mereka sendiri.
    5. Mula2 tambahkan subsidi kpd barang2 keperluan rakyat supaya paras harga barang2 akan turun. Sekat permainan harga dari kaum peniaga Cina yg selalu menangguk di air yg keruh. Dlm sebulan dua, apabila mood rakyat adalah happy dgn tindakan Kerajaan, adakan PRU13. Gerenti, BN akan menang besar dgn mendapat majoriti 2/3 majoriti di Parliamen.
    6. Kemudian, subsidi barang2 bolehlah dikurangkan perlahan2 supaya tidak membebankan sangat rakyat.
    7. Kemudian buatlah pindaan kpd Perlembagaan Malaysia spt contohnya adakan hanya Satu Sekolah utk menjamin perpaduan rakyat Satu Malaysia.
    8. Adakan Ops Lalang dan tangkap semua orang2 yg selama ini menjadi duri dlm daging. Masukkan mereka ke dlm ISA utk selama2nya. Singapore boleh buat, kenapa Malaysia tak boleh?
    Kita kaum Melayu haruslah berlaku kejam sebelum kaum Cina berlaku kejam terhadap kaum Melayu!
    9. Semuanya adalah sangat mudah.
    10 Janganlah tersorong tersentap sehingga menang sorak, kampung tergadai.
    11. Melayu mudah lupa ?????????

    ReplyDelete
  3. cina tetap cina bersatu walupun berlain parti tapi melayu tetap layu sering bertelagah mengadai termasuk agama.tak mahu bersatu kerna undi CINa.

    ReplyDelete

Wak tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya mewakili pendirian Wak selaku pemilik blog.

Sila guna bahasa dan ayat yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan melambangkan ciri keperibadian diri anda sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bicara Politik Tanpa Henti

Arkib Blog

Pakatan Haram (339) Corat Coret (321) Politik Malaysia (165) Parti Pas (163) Berita Semasa (134) PKR (108) Selangor (105) Anwar Jubur (94) DAPigs (86) Blog (84) Skandal (81) BN (80) Fokus (61) Isu Semasa (44) LIWAT (42) You Tube (35) Felda (33) BERNAMA (30) English Section (29) Demo Lo Ni (23) Dalang (22) Umno (22) PRU13 (21) Najib Razak (20) BerSHIT3.0 (17) Info Sihat (13) Fitnah (12) Wang Besar (12) Sukan (10) Jenayah (9) Nasional (9) Auto CAD (8) SSDE (8) DYMM Sultan Johor (7) Konspirasi (7) JERING Daily (6) Dunia (5) Hiburan (5) Kelahiran (5) Nik Aziz (5) Solid Works (5) Agama (4) Eng Section (4) Wake UP Post (4) Jembalang (3) Kempen (3) Ramadhan (3) Raya (3) Cinabeng (2) HBN2012 (2) Nurul Izzah (2) PRK (2) SUHAKAM (2) p (2) Merdeka (1) Parlimen (1) Perkasa (1) Propaganda (1) TMJ (1) Tun M (1)