Selasa, 27 September 2011

Populariti Papa Gomo Lebih Hebat Dari Nik Ajis?

    8:05:00 PTG   No comments

Wak J: Sorry Papa Gomo..wa jual nama lu..nanti untung wa bagi 25%..Deal?...heheheh

Haramkah Daily melalui portal berita online-nya sedang sedaya upaya menaikan semula imej Nik Ajis yang teruk dibalun oleh Karpal Sink sebagai 'Orang Tua' beberapa hari lepas.

Dalam lapuran prortal tersebut ada menulis hampir setegah juta rakyat yang dah tentunya ahli Pas, bersama-sama Nik Ajis memperjuangkan Hudud bawaan Pas. Agak mustahil, hampir 27 juta rakyat Malaysia yang ada ini hanya terdapat setengah juta sahaja penyokong Pas yang memiliki akaun Facebook (fB) sendiri. Yang selebihnya mana, dalam hutan ka?

Dengan berpandukan perkiraan berapa ramai yang menulis di ruangan komen, berapa jumlah pelayar fB yang menekan butang "LIKE" pada ruangan posting di laman tersebut, sudah cukup untuk membuktikan kata-kata Nik Ajis ini masih relevan dan boleh digunapakai. Ada juga orang percaya dengan benda karut marut nih. Nak-nak lagi di alam cyber.

Masih tak cukup lagi rasanya sokongan pada Nik Ajis kalau setakat membuat perbandingan berdasarkan dunia maya tanpa melihat realiti sebenar yang berlaku di dunia nyata. Kerana apa yang cuba digambarkan oleh Haramkah ini hanyalah sekadar cerita fantasi untuk meyedapkan hati para pembaca setianya sahaja.

Sebaliknya, justifikasi sebenar sokongan atau suara rakyat terhadap Nik Ajis dan Pas hanya dapat ditentukan apabila Pas mendapat undian terbanyak melalui kertas undi sekaligus menang besar dalam pertandingan merebut kerusi dengan hanya melalui proses pilihan raya. Komen la banyak mana atau tekan LIKE seribu kali pun sekiranya Nik Ajis gagal menarik sokongan rakyat terhadap partinya itu ia tidak akan mengubah apa-apa pun. Penghabisnya syok sendiri.

Sungguh lucu apabila benda-benda bertaraf hamPAS ini dijadikan modal sebagai bahan berita bagi menarik minat orang membacanya.Bagi sesiapa yang biasa lepak di laman-laman sosial, sudah tentu menganggap senario syok sendiri ini adalah perkara biasa dan tak perlu dihairankan.

Jika siapa yang malas nak buat fake acc fb banyak-banyak. Satu cara yang paling mudah untuk menaikan rating komen dalam sesebuah posting di laman sosial, cukup sekadar menekan papan kekuci TITIK atau DOT kerana itu pun sudah dikira 1 ulasan.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.