Selasa, 18 Oktober 2011

Lim Salah Sebut...Sebetulnya Bukan Rambut Tapi Bulu Jembut Panjang

    7:53:00 PTG   No comments

"Anak saya terkejut besar dengan segala pembohongan ini. Beliau juga tidak pergi ke sekolah selama dua hari. Saya berasa sedih bahawa saya tidak dapat melindunginya daripada perbuatan keji Umno itu.”

Jelasnya, anaknya itu berpindah sekolah bukan kerana masalah disiplin seperti yang didakwa oleh blog pro-Umno tetapi kerana mahu menyimpan rambut yang lebih panjang.

Di sekolah asalnya, SMJK Heng Ee, pelajar lelaki diwajibkan menggunting pendek rambut mereka"
- Lim Guan Eng...

Ada ke pihak sekolah membenarkan para pelajarnya simpan RAMBUT PANJANG?

Memang tiada mana-mana sekolah yang terdapat dalam Malaysia ini mengeluarkan sebarang surat pekeliling atau kebenaran kepada pelajarnya untuk menyimpan rambut panjang, selagi sekolah tu tertakluk dengan garis panduan yang telah ditetapkan oleh Kementerian Pelajaran.

Tapi tidak pasti samada sekolah baru yang anak lelaki Lim Guan Eng ni masuk merupakan sekolah PRIVATE yang hanya di khaskan untuk anak-anak orang kaya sahaja. Kalau diambil kira latar belakang keluarga KHALIFAH sanjungan orang Melayu Pas dan Pkr ini tidak la sekaya mana pun. Dan agak mustahil untuk seorang yang bergelar KHALIFAH yang mana amat terkenal dengan sifat ZUHUD yang amat tinggi berani menyekolahkan anaknya di situ. Tak takut pecah lobang ke nanti kalau rakyat Pulau Pinang dapa tahu.

Tak kira apa pun cara si chauvanis Dap nak kelentong, pasti akan KANTOI. Memang dah dinyatakan dalam surat pekekling sekolah, setiap pelajarnya mesti mematuhi segala peraturan yang telah ditetapkan termasuk tidak dibenarkan menyimpan rambut panjang, tanpa mengira latar belakang siapa mereka, waima dia anak kepada Ketua Menteri sekali pun. Adakah Lim Guan Eng cuba untuk memburukan nama baik sekolah baru anaknya itu dangan mengeluarkan kenyataan seolah-seolah sekolah itu mempunyai tahap mutu disiplin yang rendah kerena membenarkan pelajarnya berambut panjang di sekolah.

Kalau ada pun kebenaran diberikan untuk meyimpan rambut panjang kepada para pelajar, tapi bukan untuk rambut yang terletak di atas kepala, sebaliknya rambut yang berada di bawah (Bulu Jembut). Simpan la sepanjang mana pun yang kita suka asalkan kita berasa selesa dengan keadaan macam tu. Sebab apa dibenarkan..Kerana guru displin sekolah jarang atau tidak pernah membuat SPOT CHECK di bahagian bawah tersebut. Kalau ada, memang sah cikgu tu sex maniac dan pasti akan menerima nasib yang sama seperti nasib cucu Lim Kit Siang. Tak pasal-pasal diberhentikan jadi guru..

Bagus bangat deh sahabat blogger MMP ni bab korek-korek lubang (rahsia). Memang 1st class dan sentiasa memberi wak sumber inspirasi ketika menulis dan berjenaka untuk menyindir penyokong dan pemimpin Pakatan Haram....caya lah..heheheheh

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.